تاثیر روغن آرگان بر مو

130

1400/2/13

14:22


تاثیر روغن آرگان بر مو

سلامت نیوز: روغن آرگان از هسته های تازه میوه درختی به همین نام در مراکش بدست می آید. روغن آرگان قرن ها به عنوان یک روغن پخت و پز استفاده می شد. همچنین به عنوان یک داروی خانگی برای زیبایی پوست و موی سر استفاده می شد. امروزه روغن آرگان یکی از ارکان اصلی در زیبایی پوست و مو شناخته می شود. در چند سال اخیر و در مدت کوتاهی این روغن شهرتی جهانی یافت. افراد و اشخاص معروف با استفاده از این روغن بر محبوبیت آن افزودند.

به گزارش سلامت نیوز، امروزه استفاده از این روغن در محصولات بهداشتی و آرایشی به درجه خاصی از اهمیت رسیده است تاجایی که می توان به عنوان یک محصول کلیدی در این عرصه نام برد. در این مقاله می خواهیم درارتباط با تاثیر روغن آرگان بر مو صحبت کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تقویت مو، کاشت مو ، کاشت ریش و کاشت آبرو می توانید از طریق وب سایت ما اقدام کنید.

تاثیر روغن آرگان بر مو با خواص ویژه

همانگونه که گفته شد روغن آرگان دارای خواصی برای پوست و مو می باشد که در اینجا به تعدای از این خاصیت ها برای مو می پردازیم. ما توضیحات اندکی خواهیم داد. برخی از این خواص برای مو عبارتند از:

روغن آرگان و موخوره

افرادی که مو های بلند بدون موخره را دوست دارند می توانند روغن آرگان را امتحان کنند. روغن آرگان به ساقه مو نفوذ کرده و باعث تقویت مو از درون می شود. با استفاده مرتب از این روغن می توان تا حد زیادی از موخوره جلوگیری کرد. این کار به تقویت ساقه و ریشه مو کمک می کند و ضخامت مو را افزایش می دهد. برای این کار کافیست چند قطره از روغن آرگان را به کف دست ریخته و پوست سر را به آرامی ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می توانید از شامپو و نرم کننده هایی که حاوی روغن آرگان هستند استفاده کنید. در این حالت تاثیر روغن آرگان بر مو را خواهید دید.

روغن آرگان و حالت دهندگی مو های وز

روغن آرگان با داشتن اسید های چرب امگا3 و امگا9 و همچنین ویتامین E می تواند راه حل مناسبی برای حالت دادن به مو های وز باشد. روغن آرگان با ایجاد رطوبت باعث صاف شدن مو ها می شود. شما می توانید با استفاده از چند قطره روغن آرگان به موها حالت براقی دهدی. این روغن امکان صاف کردن مو را می دهد.

ترمیم موهای آسیب دیده

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی ممکن است به مو آسیب برساند. این مسئله لطافت و درخشندگی مو را به خطر می اندازد. استفاده از روغن آرگان لطافت و درخشندگی را به موهایتان باز می گرداند. پس ببینید که تاثیر روغن آرگان بر مو مانند معجزه می باشد.

درمان شوره موی سر

شوره سر زمانی رخ می دهد که موهای شما رو به خشکی برود. استفاده از روغن آرگان رطوبت کافی را به مو و پوست سر رسانده و از خشکی آن جلوگیری می کند. برای این کار کافیست مقداری روغن آرگان را به پوست سر مالش داده تا خوب جذب شود. حوله ای را در آب داغ قرار دهید و حوله را فشرده و روی سر قرار دهید. این کار را در هفته سه بار انجام دهید. به سرعت تاثیر روغن آرگان بر مو را خواهید دید.

حالت دهنده طبیعی مو

شما می توانید به جای استفاده از نرم کننده ها و حالت دهنده های شیمیایی از روغن طبیعی آرگان استفاده کنید. بدین نحو که قبل از سشوار چند قطره روغن آرگان را به موها زده و با شانه و سشوار به موها حالت دهید. در عین حال در صورت نیاز به اطلاع از کاشت مو، کاشت ابرو و کاشت ریش می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

نحوه استفاده از روغن آرگان

با استفاده از دستان خود هشت الی ده قطره از روغن آرگان را کف دستان خود بریزید. پوست و موهای سر را به مدت 10دقیقه ماساژ دهید. برای اطمینان یک حوله یا پارچه را دور سر خود پیچیده و یک شب تا صبح را به همین حالت بگذرانید. استفاده از شامپو ها و نرم کننده های حاوی روغن آرگان نیز می تواند کمک خوب و موثری برای تقویت مو ها باشد.

نکته نهایی در ارتباط با تاثیر روغن آرگان بر مو

در پایان لازم به ذکراست که بدانید روغن آرگان به عنوان یک مرطوب کننده مو و پوست به دلیل استفاده از اسید های چرب مخصوصا اسید اولئیک و اسیدلینولئیک می باشد. استفاده از این روغن شفت مو را روان و رطوبت کافی را به آن می رساند. روغن آرگان از ویتامین Eغنی می باشد. پس یک لایه چربی مفید برای پوست و موی سر شما فراهم می کند. این کار باعث می شود از خشکی موی سر جلوگیری به عمل آید. ضمنا استفاده از روغن آرگان می تواند جلوی عواملی که باعث ریزش مو شود را بگیرد. خصوصا اگر این ریزش ناشی از عفونت های قارچی باشد. اگر در ریزش مو های خود مشکل دارید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با کاشت مو،‌کاشت ابرو و کاشت ریش و سبیل از طریق ما اقدام کنید.

منبع : https://kashtemou.com/

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو