آشنایی با فضایل و خواص سوره دخان

منبع: آرگا

139

1400/2/14

00:14


چهل و چهارمین سوره مبارکه قرآن کریم سوره دخان است که قرائت آن آثار و برکات زیادی به همراه دارد، به همین خاطر در ادامه مطلب شما عزیزان را با خواص سوره دخان بیشتر آشنا خواهیم کرد تا از قرائت آن غافل نشوید.

سوره مبارکه دخان جزو سوره های مکی قرآن کریم است که از فضائل زیادی برخوردار است و پس از سوره «زُخرُف» نازل شده است و دارای ۵۹ آیه  و ۳۴۶ کلمه است که در ادامه مطلب شما عزیزان را با خواص سوره دخان آشنا خواهیم کرد.

فضیلت سوره مبارکه دخان

آشنایی با خواص سوره دخان

به دلیل اینکه آیه دهم این سوره از عذابی به نام دخان (دود) برای کافران سخن می گوید به این اسم نامگذاری شده است، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در مورد فضائل این سوره مبارکه قرآن کریم اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با خواص قرائت این سوره آشنا شوید.

به روایت از پیامبر اکرم(ص) :

هر کس سوره دخان را در شب ها قرائت کند، خداوند گناهان گذشته اش را می آمرزد.

هر کس در شب جمعه سوره دخان را قرائت کند بخشیده خواهد شد.

هر کس در شب یا روز جمعه سوره دخان را قرائت کند خداوند خانه ای در بهشت برای او بنا می کند. و کسی که در شب جمعه سوره دخان را قرائت می کند در حال صبح می کند که خداوند او را آمرزیده است و او را با حورالعین تزویج خواهد کرد.

اگر سوره دخان را بنویسد و به همراه داشته باشد از مکر و حیله های شیطان در امن است و اگر این نوشته را شب هنگام زیر سر خود بگذارد در خواب رویاهای شیرین و خوش می بیند و از اضطراب شبانه خلاص می شود…

آشنایی با خواص دخان

امام باقر (ع) فرمودند :

هر کس سوره دخان را در نمازهای واجب و نافله های خود بخواند خداوند وی را در روز قیامت در زمره ایمنان برانگیزاند و در سایه عرش خود جای دهد و حسابش را آسان کند و نامه عملش را به دست راستش دهد.

به نقل از امام صادق (ع) :

هر که ۷۰ بار جهت مهمات این سوره را بخواند حاجتش روا گردد و نیز هر که این سوره را بنویسد و با خود دارد خلایق او را دوست دارند.

آثار و قرائت سوره مبارکه دخان

فضائل دیگر سوره مبارکه دخان

در امان ماندن از شر جن : اگر این سوره مبارکه را بنویسید و بر کودکی ببندید از شر جن و گزنده ها در امام می ماند.

جهت شکوه نزد مردم : اگر کسی این سوره مبارکه را نوشته و همراه خود داشته باشد در چشم مردم با هیبت شده و اگر شخصی آن را بشوید و از آن آب بنوشد از شر سخن چین در امام می ماند.

افزایش سود و مال : اگر کاسب ها و تاجر ها سوره مبارکه دخان را در محل کسب خود بگذارند سود و مال زیادی به دست خواهند آورد.

رفع درد سر : اگر این سوره را نوشته و کسی که درد سر دارد آب آن را بنوشید این مشکل در او برطرف خواهد شد.

بررسی اهداف و آموزه ها سوره دخان

اهداف اساسی سوره مبارکه دخان عبارت است از :

  • بیان عظمت قرآن کریم
  • یادآوری توحید و یگانگی خداوند
  • یادآوری قیامت

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و قرائت این سوره مبارکه قرآن کریم را فراموش نکنید، همانطور که در این مقاله با فواید سوره دخان آشنا شدید به منظور آشنایی بیشتر با دیگر سوره های قرآن کریم می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو