طرز تهیه فرنی با شیره خرما

طرز تهیه فرنی با شیره خرما , دستور پخت فرنی با شیره خرما

فرنی یک دسر ساده و خوشمزه و اصیل است که با مواد اولیه بسیار ساده ای تهیه می شود. فرنی شیره خرما همان طور که از نامش پیداست، از شیره خرما تشکیل شده است. به علت وجود شیره خرما در این دسر، باعث مقوی شدن آن می شود. این دسر را می توان برای افطار ماه مبارک رمضان تهیه نمود. همچنین این دسر را می توان در مهمانی ها و جشن ها در رنگ های مختلف، سرو کرد. مصرف فرنی برای کودکان و نوجوانان می تواند باعث رشد و سلامت آن ها شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه فرنی با شیره خرما در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم فرنی با شیره خرما
شیر۴ لیوان
شیره خرمادو سوم لیوان
گلابنصف لیوان
آرد برنج۳ قاشق سوپ خوری
نشاسته گندم (نشاسته گل)۱ قاشق سوپ خوری
آبیک سوم لیوان
ودر هلیک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه فرنی با شیره خرما

مرحله اول

برای تهیه فرنی خوشمزه و مقوی با شیره خرما در ابتدای کار، یک قابلمه مناسب بر می داریم و درون آن، آرد برنج و شیر را می ریزیم و ترکیب می کنیم تا آرد برنج حل شود. در یک کاسه دیگر نشاسته را داخل آب می ریزیم و حل می کنیم.

مرحله دوم

سپس از صافی عبور می دهیم تا ناخالصی های نشاسته به طور کامل گرفته شود. سپس درون شیر می ریزیم. شیره خرما را هم به آن اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله سوم

وقتی مطمئن شدیم که آرد و نشاسته کامل پخته شد و بوی خامی نمی دهد، گلاب و هل را اضافه می کنیم. چند جوش که زد از روی حرارت برداشته و درون ظرف سرو می ریزیم. روی آن را با پودر پسته و پرک بادام تزیین می کنیم.

مرحله چهارم

ممکن است غلظت شیره های خرما متفاوت باشد. بهتر است از شیره خانگی و غلیظ استفاده شود. اگر نیاز بود و شیره غلیظ بود می توان کمی شیر به آن اضافه کرد. می توان به جای شیره خرما از شیره انگور نیز استفاده نمود.