رازهای رسیدن به خوشبختی

منبع: تالاب

141

1400/2/14

04:18


رازهای رسیدن به خوشبختی

رازهای رسیدن به خوشبختی و موفقیت

12 روش برای رسیدن به خوشبختی و آرامش

اول:

گرچه بعضی وقت‏ها به پرخاشگری روی می‏آوری، اما دوستان می‏دانند که در اخلاص و صداقت شما تردیدی وجود ندارد به یاد داشته باشید که بی‏تفاوتی و بی‏توجهی، نه تنها مشکلی را حل نمی‏کند بلکه مسائل را پیچیده‏تر و دشوارتر خواهد کرد. باید بیاموزی که به جای از این شاخه به آن شاخه پریدن، ثبات و استمرار را تجربه کرده و به خداوند توکل داشته باشید.

 

دوم:

فضای خانوادگی خود را با هیچ کجای دنیا مقایسه نکنید که از این مقایسه کردن چیزی جز سردی نصیبتان نخواهد شد و دلزدگی شما را احاطه می‏کند. سرمایه خود را به کار اندازید. از دفن سرمایه هم چیزی عایدتان نخواهد شد، سرمایه خود را به حرکت وادارید تا سود مضاعفی نصیبتان شود و از خشم و عصبانیت بپرهیزید .

 

همیشه نعمت‏هایتان را بشمارید نه محرومیت‏هایتان را.

سوم:

بی‏‏تفاوتی و بی‏توجهی، نه تنها مشکلی را حل نمی‏کند. بلکه شاید پیچیده‏تر و دشوارتر کند. به برنامه‏ای که خودتان تنظیم کرده‏اید، وفادار باشید جاده، سعادت پر از دام‏های ریز و درشت است جز قناعت عشق و دوستی هیچ راهی پایان ندارد. فصل‏ها می‏آیند و می‏روند، قدر عمرتان را بدانید از نعمت‏های خداوند لذت ببرید تا همه ایام زندگی‏تان بهار باشد. همان باشید که هستید و ناشکری نکنید فریب دنیا را نخورید که جز اهل دل کسی به دادتان نخواهد رسید.

 

چهارم:

همیشه برداشتن اولین قدم در هر راهی سخت و دشوار است، اما اگر جرات و جسارت به خرج دهید، قدم‏های بعدی آسان‏تر برداشته شود زندگی بدون حزن هیچ‏گاه نبوده و نیست و کسی که در فکر جایی بدون دردسر باشد باید در خلاء زندگی کند .همیشه امیدواری خود را به زندگی حفظ کنید، یکی از بزرگ‏ترین نعمت‏های خداوند، امیدواری است که به بنده‏اش می‏دهد.

 

پنجم:

کسی که به امید شانس زنده است سال‏هاست که مرده و کسی که باد می‏کارد، توفان درو می‏کند. زندگی هیچ‏گاه خالی از دغدغه نیست، با صبر و حوصله این مشکلات را بر طرف کنید. اگر ذهن‏تان به آینده دور می‏رود و در رویاهایتان به تمامی آرزوها رسیده‏اید، سعی کنید در زمان حال زندگی کنید و از آن لذت ببرید.

 

ششم:

در سر چند راهی مانده‏اید و نمی‏دانید که کدام راه را انتخاب کنید. انتخاب در زندگی سخت‏ترین کارهاست، به خصوص انتخابی که شما به وسیله آن سرنوشت خود را رقم خواهید زد هوش و استعداد سرشار شما، صلاحیت و توان کارهای معوقه را به شما خواهد داد. همیشه برداشتن اولین قدم سخت است و قدم‏های بعدی آسان‏تر می‏شود.

 

هفتم:

همه راه‏های موفقیت به تو نشان داده شده است، اما هنوز این پا و آن پا می‏کنید تردید و دو دلی جایز نیست با شجاعت از این حالت به در آیید. آنچه شما را با کار و کوشش آشتی می‏دهد، یک صبر جانانه است. ذهن‏تان را به آینده دور مشغول نکنید. از چنگال برخی تفکرات رومانتیک بیرون بیایید چون شما را از واقعیت دور می‏سازد. سعی کنید همیشه واقع‏بین و هوشیار باشید.

 

اشتباهات را این‏قدر بزرگ نکنید بلکه باید از آن عبرت بگیرید.

هشتم:

در کاری ناامید و ناکام می‏مانی، اما این شکست، دورانی گذرا خواهد داشت و به زودی خبرهای خوشحال کننده جای آنها را می‏گیرد. سعی کنیم در دوستی‏های خود دلی را نرنجانیم که دل شکستن دوست بسیار ناگوار است. کاملاً هوشیار باشید در هیچ کاری ناامید نباشید که ناامیدی از درگاه خداوند یاس از مهر و مهربانی اوست.

 

نهم:

در برخورد با دیگران و دوستان مراقب کلام و سخن خود باشید تا با کلمه‏ای کسی را نرنجانده و دوستی‏ها را از دست ندهید هر چه دارید و هر چه هستید قانع باشید، از عجله و شتابزدگی دوری کنید. از صحبت بزرگ‏ترها دلگیر نشوید.

 

دهم :

به نظر می‏آید متوجه وفاداری و گذشت برخی از دوستان واقعی خود شده‏اید و بالاخره همه چیز را در خود خواهید یافت. راهی را که به سوی اهداف خودتان گشوده‏اید گرچه طولانی نیست، اما راهی اطمینان بخش است.

 

رفتار هوشمندانه و توام با احترام و وقار شما باعث می‏شود عده‏ای که خیال ضربه زدن به شما را داشته‏اند، این هدف خود را که آزار رساندن به شماست، رها کنند. اشتباهات را این‏قدر بزرگ نکنید بلکه باید از آن عبرت بگیرید.

 

دوازدهم:

از خوشبختی دیگران خوشحال شوید. با نفرت و حسد نسبت به دارایی دیگران نگاه نکنید، مراقب اندیشه‏های خود باشید.

 

از این نعمت که می‏توانید هر روز صبح بیدار شوید و روز تازه دیگری را تجربه کنید به وجد آیید و از اینکه سالم و سرحال هستید، شاد باشید. لازم نیست پول مسئله جدی زندگی شما باشد از دور به آن نگاه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو