منابع مذکور به المیادین خبر دادند که این تلاش‌ها با هدف پایان دادن به بحران یمن و متوقف کردن جنگ در این کشور صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش،‌ «اجماعی بین‌الملی و منطقه‌ای مبنی بر لغو قعطنامه ۲۲۱۶ درباره یمن و جایگزین کردن آن با قطعنامه‌ای در ذیل فصل هفتم صورت گرفته است».

در ادامه این گزارش آمده است:‌ «رایزنی‌های سازمان ملل و بین‌المللی به دنبال یک الگوی جایگزین برای قطعنامه ۲۲۱۶ است که بر متوقف کردن جنگ و از سر گرفته شدن روند سیاسی میان طرف‌های یمنی تأکید کند».

قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در تاریخ چهاردهم آوریل سال ۲۰۱۵ در ارتباط با جنگ یمن تصویب شد، بدون پرداختن به حملات نظامی عربستان سعودی علیه یمن، نیروهای یمنی را تحریم تسلیحاتی کرده است و بر مشروعیت رئیس دولت مستعفی یمن را تأیید کرده است.

منابع یادشده همچنین گفتند: «در این تصمیم سازمان ملل و بین‌المللی از تمام طرف‌های سیاسی و نظامی یمن خواسته خواهد شد که وارد مذاکرات شوند».

در پایان این گزارش اشاره شده است: «این تصمیم زمینه را عملا برای بستن صفحه "عبدربه منصور هادی"‌ فراهم خواهد کرد و رایزنی‌های کنونی بر بحث و بررسی یک الگوی جایگزین برای هادی است».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبدربه منصور هادی»‌ رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منابع آگاه از اجماع بین‌المللی برای کنار زدن «منصور هادی» خبر دادند