خواص دمنوش یونجه و فواید درمانی آن + طرز تهیه

خواص دمنوش یونجه و فواید درمانی آن + طرز تهیه


منبع: آرگا

123

1400/2/14

09:11


در این مطلب شما را با خواص بسیار زیاد دمنوش یونجه آشنا می کنیم و طرز تهیه آن را برایتان بیان می کنیم. این دمنوش برای بارداران مضر است و افراد باردار نباید از این دمنوش استفاده کنند.

خواص دمنوش یونجه بسیار زیاد می باشد زیرا این گیاه دارای موادی است که می تواند بسیاری از مشکلات شما را درمان کند و شا می توانید به راحتی با استفاده از این گیاه کم خونی خود را درمان کنید.

خواص دمنوش یونجه

خواص دمنوش یونجه

گیاه یونجه دارای ویتامین هایی می باشد که برای بدن ضروری است و افراد بسیار زیادی از آن استفاده می کنند تا بتوانند با سرطان سینه مبارزه کرده و دیابت خود را کنترل کنند. در ادامه خواص دمنوش این گیاه را برایتان بیان می کنیم.

کاهش وزن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد جامعه با آن در گیر هستند اضافه وزن می باشد. دمنوش یونجه به آن ها کمک می کند تا بتوانند وزن خود را کاهش دهند زیرا سرشار از پروتئین و فیبر است و می تواند به افراد احساس سیری را القاء کند.

درمان خونریزی شدید

بسیاری از خانم ها در روز های ابتدایی قاعدگی خود خونریزی های شدیدی دارند. بیش تر این خونریزی ها می تواند به دلیل کمبود مواد معدنی و ویتامین ها باشد بنابراین سعی کنید با مصرف این دمنوش ویتامین ها مورد نظر را به بدن خود برسانید و از شر خونریزی های شدید راحت شوید.

درمان شبکوری با دمنوش یونجه

درمان شب کوری

شب کوری به دلیل کمبود ویتامین a رخ می دهد و اگر دوست دارید از این وضعیتی که برایتان ایجاد شده است رهایی یابید از دمنوش یونجه استفاده کنید و ویتامین a مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

درمان نرمی استخوان

استخوان ها برای این که سالم بمانند به کلسیم و ویتامین D نیاز دارند. یونجه یکی از گیاهانی می باشد که ویتامین های بسیار زیادی دارو و می توان گفت ویتامین D مورد نیاز بدن شما در این گیاه وجود دارد بنابراین با استفاده از دمنوش این گیاه از خواص آن بهره مند شوید و نرمی استخوان خود را درمان کنید و از درد های استخوانی رها شوید.

درمان فشار خون بالا

از دیگر خواص دمنوش یونجه می توان به درمان فشار خون بالا اشاره کرد. در واقع این دمنوش مدر می باشد و می تواند با این کار علاوه بر کاهش فشار خون بدن را از سموم و مواد سمی پاکسازی کند.

درمان روماتیسم با دمنوش ها

درمان روماتیسم

روماتیسم و آرتریت یکی از مشکلاتی هستند که حدودا برخی از افراد جامعه به آن گرفتار اند. برای درمان این دو بیماری هم می توانید از دمنوش یونجه استفاده کنید.

کاهش کلسترول خون

در بدن دو نوع کلسترول وجود دارد که یکی از آن ها برای بدن مفید است و دیگری برای بدن ضرر دارد. یادتان باشد که کلسترول بد خون نباید از حد مجاز بیشتر شود زیرا مشکلتی جبران ناپذیر برایتان ایجاد می کند و اگر دچار کلسترول بالا هستید می توانید روزانه از این دمنوش استفاده کنید تا بتوانید کلسترول بد خون را به حد نرمال برسانید.

پاکسازی گوارش

گاهی ممکن است بر اثر پرخوری دستگاه گوارش شما دچار مشکل شود و مشکلاتی را برایتان ایجاد کند. اگر دوست دارید دستگاه گوارش خود را پاکسازی کنید و از مواد سمی و اضافی درون آن رهایی یابید می توانید از دمنوش یونجه کمک بگیرید.

فواید دمنوش یونجه

درمان یبوست

یبوست یکی از مشکلاتی است که یک چهارم جامعه به آن دچار می باشند و این مشکل بر سایر ارگان های بدن آن ها نیز اثر می گذارد و در فعالیت آن ها اختلال ایجاد می کند. اگر دوست دارید از یبوست و مشکلات دیگری که در پی آن وجود دارد خلاص شوید می توانید دمنوش یونجه را امتحان کنید.

تقویت سیستم ایمنی

در روز های کرونایی همه ما نیازمند استفاده از مواد هستیم که بتوانیم با استفاده از آن ها سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم. یونجه ویتامین C  بسیار زیادی دارد و می توان گفت مقدار این ویتامین در یونجه ۴ برابر لیمو است بنابراین تاثیرات بسیار زیادی بر بدن دارد.

تقویت سیستم ایمنی با یونجه

طرز تهیه دمنوش یونجه

دمنوش های گیاهی بسیار مفید اند و خواص دمنوش پونه، خواص دمنوش نعناع از سایر دمنوش ها بسیار بیش تر می باشد و تهیه آن ها آسان است و شما باید خشک شده هر گیاهی را از عطاری ها تهیه کنید. برای تهیه دمنوش یونجه باید ۱۵۰ گرم از این گیاه را تهیه کنید و آن را در ۰.۵ لیتر آب بریزید و آن را بجوشانید. اگر دوست دارید این دمنوش طعم و مزه بهتری داشتهباشد می توانید یک قاشق غذا خوری عسل را به آن اضافه کنید تا علائه بر بهتر شدن مزه دمنوش خواص آن را افزایش دهید.

نکات مهم

  • اگر در دوران شیردهی هستید قبل از استفاده از هر نوع دمنوشی با پزشک متخصص مشورت کنید زیرا ممکن است دمنوش ها بر فرزند شما اثر داشته باشد.
  • قبل از استفاده از این دمنوش حتما از نداشتن حساسیت نسبت به یونجه اطمینان حاصل کنید.
  • یونجه و دمنوش آن برای مادران باردار مضر است و می تواند باعث سقط جنین و به دنیا آمدن جنین ناقص شود بنابراین سعی کنید در دوران بارداری از این گیاه و دمنوش آن استفاده نکنید تا از ضرر های آن در امان باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو