واکنش به تلف شدن گورخر آفریقایی در صفادشت

منبع: برترین ها

79

1400/2/14

15:40


مدیرکل دفتر حفاظت و نظارت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تایید خبر تلف شدن یک راس گورخر نر آفریقایی در باغ وحش‌ صفادشت گفت: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر متاسفانه در روز ۱۳ اردیبهشت تلف شد.

ایسنا: مدیرکل دفتر حفاظت و نظارت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تایید خبر تلف شدن یک راس گورخر نر آفریقایی در باغ وحش‌ صفادشت گفت: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر متاسفانه در روز ۱۳ اردیبهشت تلف شد.

شهاب الدین منتظمی ادامه داد: سازمان دامپزشکی در حال بررسی علت تلف شدن گورخر نر باغ وحش صفادشت است و پس از اعلام رسمی از سوی این سازمان، با مقصران این حادثه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: برای واردات این سه راس گورخر آفریقایی از کشور هلند به ایران، مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور صادر شده بود.

منتظمی افزود: با توجه به اینکه دامپزشکی در کشورهای مبدا و مقصد، سلامت این گونه‌ها را بررسی و تایید می‌کند اظهار نظر در خصوص علت تلف شدن این گونه بدون بررسی‌های کارشناسی ممکن نیست و منتظر جواب قطعی از سوی دامپزشکی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان در پایان گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از تلف شدن این گونه باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده است و سازمان حفاظت محیط زیست به‌طور قطع با بررسی تمام جوانب این حادثه با مقصران این حادثه تلخ بدون هیچ گونه چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو