تلاش‌ها برای یافتن کارگران معدن طزره ادامه دارد

تلاش‌ها برای یافتن کارگران معدن طزره ادامه دارد


منبع: برترین ها

69

1400/2/14

15:52


بیش از ۷۳ ساعت از زمان ریزش یکی از تونل‌های معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در طزره دامغان می‌گذرد و تلاش‌ها همچنان برای یافتن اثری از ۲ کارگر محبوس در تونل ریزش کرده ادامه دارد.

تسنیم: بیش از ۷۳ ساعت از زمان ریزش یکی از تونل‌های معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در طزره دامغان می‌گذرد و تلاش‌ها همچنان برای یافتن اثری از ۲ کارگر محبوس در تونل ریزش کرده ادامه دارد.

ساعت‌ها و دقایق به‌سرعت در حال سپری شدن است و تلاش‌ها هم برای یافتن کارگران معدن ریزش کرده در طزره دامغان در حال افزایش، اما همچنان بدون نتیجه. امیدها همچنان زیاد است؛ اما گویا هرچه از زمان ریزش این معدن می‌گذرد؛ این امیدواری برای زنده یافتن کارگران محبوس بیشتر رنگ می‌بازد.

تداوم تلاش‌ها برای نجات کارگران معدن طزره

مهدی بندر آبادی فرماندار دامغان اظهار داشت: عملیات امداد و نجات علیرغم تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی گروه‌های امدادی مجموعه البرز شرقی اما به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

وی با اشاره به سازمان‌دهی پنج تیم امداد و نجات تخصصی برای نجات 2 کارگر محبوس در معدن طرزه دامغان گفت: هر تیم متشکل از 30 نیرو اعم از نیروهای متخصص و کارگری است که به‌صورت شبانه‌روزی در شیفت‌های چهارساعته مشغول به کار هستند.

فرماندار دامغان گفت: با توجه به ریزش تونل اصلی این معدن اکنون نیروهای امداد و نجات مشغول استحکام‌بخشی تونل هستند و به‌اجبار باید دهانه تونل را نیز تعریض کنند و ارتفاع را بالا ببرند؛ به دلیل اینکه حجم آوار ریزش شده بسیار زیاد است؛ بنابراین باید ابتدا استحکام‌بخشی، ایمن‌سازی و سپس تعریض شود تا سرعت انجام کار تخلیه زغال و آوار و امداد و نجات افزایش یابد.

تداوم تلاش‌ها برای نجات کارگران معدن طزره

بندر آبادی با اشاره به حضور مستمر گروه‌های امداد و نجات در محل گفت: کار دیگری که اکنون گروه‌های امدادی در دستور کار خود قرار داده‌اند این است که هم‌زمان با تخلیه آوار از تونل اصلی در حال حفر تونل‌های فرعی از سطح زمین به تونل حادثه‌دیده هستند تا عملیات جستجو از این طریق نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به نظم و انضباط حاکم بر گروه‌های امداد و نجات گفت: تمام کارگاه‌های استخراج زغال‌سنگ در این منطقه در حال حاضر تعطیل و تمرکز اصلی بر تونل حادثه‌دیده و نجات کارگران است.

فرماندار دامغان با اشاره به اعزام یک تیم تخصصی امدادی از معادن مینودشت استان گلستان به منطقه طرزه از صبح امروز بیان کرد: هنوز نشانه‌ای از دسترسی به این 2 کارگر محبوس در معدن طرزه یافت نشده است.

تداوم تلاش‌ها برای نجات کارگران معدن طزره

بندر آبادی بابیان اینکه ایمن‌سازی کار آواربرداری برای نیروهای امداد و نجات مسئله بسیار مهمی است تصریح کرد: با توجه به حجم عظیم آوار ریخته شده کار برای نیروهای متخصص امدادگر بسیار سخت است.

وی در مورد احتمال زنده‌بودن این 2 کارگر محبوس در این معدن پس از گذشت بیش از 73 ساعت گفت: توکل ما بر خداست و امیدواریم که آسیبی به جسم و بدن این کارگران نرسیده باشد و امکان تنفس برایشان فراهم باشد و این عملیات با موفقیت به پایان برسد.

تداوم تلاش‌ها برای نجات کارگران معدن طزره

تداوم تلاش‌ها برای نجات کارگران معدن طزره

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو