* مهار جادویی بیرانوند؛ نگون‌بختی‌های ژاوی هرناندز در لیگ قهرمانان آسیا با مهار ضربه سر بسیار خوبش از سوی علیرضا بیرانوند آغاز شد. سه سال پیش که پرسپولیس برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان رسید، سرخپوشان در نیمه‌نهایی السد را حذف کردند. بازی رفت دو تیم با پیروزی یک‌بر‌صفر پرسپولیس به پایان رسید. مسابقه برگشت با نتیجه مساوی یک-یک در جریان بود که توپ در موقعیتی عالی روی سر ژاوی آمد. او ضربه‌اش را خوب زد، اما بیرانوند با یکی از تماشایی‌ترین واکنش‌های عمرش توپ را زد. هنوز هم باورکردنی نیست که چطور بیرو در کسری از ثانیه آن توپ را درآورد. به ثمر رسیدن این گل می‌توانست السد را راهی بازی نهایی کند، اما ایستادگی بیرانوند پرسپولیس را فینالیست کرد.

* وقتی خداحافظی‌اش تلخ شد؛ روز 30 اردیبهشت 98 ژاوی هرناندس تصمیم گرفت به دوران پرافتخار حضورش در میادین ورزشی پایان بدهد. دست بر قضا آخرین بازی رسمی او به ورزشگاه آزادی کشیده شد؛ به جایی که السد باید در واپسین بازی مرحله گروهی رودرروی پرسپولیس قرار می‌گرفت.  آن روز شاگردان برانکو با دو گل مهدی ترابی و علی علیپور السد را شکست دادند تا خداحافظی ژاوی تلخ شود.  

* حذفی دیگر در خاک خودی؛ مهرماه سال گذشته ژاوی برای اولین بار در هیبت سرمربی شکست برابر پرسپولیس را تجربه کرد. مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان به‌طور متمرکز در خاک قطر برگزار می‌شد و همه انتظار داشتند السد با بهره‌برداری از امتیاز میزبانی به موفقیت برسد. چنین اتفاقی اما رخ نداد و آنها در یک‌هشتم نهایی با یک گل مغلوب پرسپولیس شدند. این همان مسابقه‌ای است که عیسی آل‌کثیر در دقایق پایانی گل زد و پیراهنش را درآورد. نمایش دو تیم در طول 90 دقیقه دیدنی بود و گروهی از کارشناسان عقیده دارند یک ضربه پنالتی هم باید به سود السد اعلام می‌شد، اما به هر حال تیم پرستاره ژاوی اوت شد و پرسپولیس تا فینال بالا رفت.

* حذف، این بار از گروهی؛ امسال هم ناکامی‌های ژاوی در آسیا تداوم پیدا کرد تا معلوم شود این تورنمنت برای مرد اسپانیایی نفرین‌شده است. السد در سخت‌ترین گروه منطقه غرب قرار گرفته بود و نهایتا با 10 امتیاز اوت شد. باورکردنی نیست که تراکتور و الهلال با تفاضل گل بهتر نسبت به السد به دور بعد رسیدند، اما تیمی که بغداد بونجاح و نام‌تائه‌هی را در اختیار داشت فقط یک گل کم آورد. السد در بازی آخر برابر النصر باز هم قربانی اشتباه محرز داوری در اعلام یک آفساید شد. جالب اینجاست که VAR از یک‌چهارم نهایی به مسابقات افزوده خواهد شد، اما آن زمان دیگر خیلی دیر است، چون شاید ژاوی به خانه رفته باشد!