طرز تهیه کرم طالبی

طرز تهیه کرم طالبی , دستور تهیه کرم طالبی با خامه

کرم طالبی یک کرم میوه ای است که با استفاده از پودر ژلاتین تهیه می شود. این دسر از خامه و پوره طالبی تهیه می شود. طالبی یکی از میوه های خوشمزه و پر خاصیت است که در فصل گرما برای خنک کردن بدن استفاده می شوداین دسر بسیار شیک و زیبا است و به صورت تک نفره با در قالب هاب بزرگ، سرو می شود که می توان در مهمانی ها و مجالس استفاده نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کرم طالبی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرم طالبی
پوره طالبیدو و نیم پیمانه
شکر۱ پیمانه
خامه۱۰۰ گرم
وانیلکمی
پودر ژلاتین۲ قاشق غذا خوری سر پر
آبنصف استکان

طرز تهیه کرم طالبی

مرحله اول

برای تهیه کرم خوشمزه طالبی در ابتدای کار، پودر ژلاتین را در نصف استکان آب مخلوط می کنیم . سپس روی حرارت کتری قرار می دهیم تا حل شود. سپس از روی حرارت بر می داریم تا از دما بیفتد. پوره طالبی را در مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس شکر هم اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. خامه را در این مرحله اضافه کرده و مجدد مخلوط می کنیم تا یکدست شود. وانیل را هم اضافه می کنیم. اگر از خامه قنادی استفاده کنیم کمی شکر دستور را کم می کنیم.

مرحله سوم

در آخر ژلاتین حل شده و خنک شده را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و درون قالب مورد نظر می ریزیم. دسر را در یخچال قرار می دهیم تا چند ساعت استراحت کند و ببندد. وقتی دسر بسته شد، با خامه فرم گرفته و طالبی خرد شده تزیین می کنیم.