طرز تهیه شیرینی فوری

طرز تهیه شیرینی فوری بدون فر , دستور پخت شیرینی فوری 5 دقیقه ای خانگی

شیرینی فوری، همان طور که از نامش پیداست فوری تهیه می شود. این شیرینی از نان تست آماده که در روغن و کره تفت داده می شود و به همراه شربت بار شیرین می شود، تهیه می گردد. این شیرینی را می توان برای وعده افطار ماه مبارک رمضان تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی فوری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی فوری
نان تستبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
مواد لازم برای شربت بار
آب۱ پیمانه
شکر۲ پیمانه
گلاب و زعفرانبه مقدار لازم
آب لیموچند قطره

طرز تهیه شیرینی فوری

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه به صورت کاملا فوری در ابتدای کار شربت بار را درست می کنیم. برای این کار آب و شکر را توی قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا به جوش آید. اصلا شکر را مخلوط نمی کنیم تا خود به خود حل شود.

مرحله دوم

وقتی شکر به طور کامل حل شد می توان آن را مخلوط کرد. در ادامه گلاب را به همراه زعفران دم کرده و آب لیمو  ترش اضافه کرده و می گذاریم تا بجوشد و کاملا غلیظ شود. شربت بار که به غلظت دلخواه رسید، از روی حرارت بر میداریم.

مرحله سوم

سپس کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. یک تابه بر می داریم و با کمی کره روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود. نون باگت را به قطعات کوچک برش داده و داخل کره تفت می دهیم. حدود ۱ دقیقه طول می کشد تا رنگ نان ها طلایی شود.

مرحله چهارم

حالا نان های طلایی شده را داخل شربت بار می گذاریم و پشت و رو می کنیم. سپس از شهد خارج می کنیم و داخل صافی قرار می دهیم تا شهد اضافه آن خارج شود. سپس شیرینی ها را با انواع پودر پسته و بادام و یا پودر دارچین تزیین می کنیم.