طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی خوشمزه با کدو تنبل

پنکیک یک صبحانه اروپایی است که در تابه طبخ می شود و با میوه های مختلف، عسل، شکلات آب شده و مغزیجات متنوع تزیین و سرو می شود. پنکیک معمولی، به صورت دایره های مسطح تهیه می شود و از مواد دلخواه بین و روی آن اضافه می شود. اما در دستور زیر، برای تهیه پنکیک ها از کدو حلوایی استفاده شده است که یک غذای مفید و مقوی به حساب می آید. این پنکیک طعم کدو حلوایی را در خود دارد ولی با وجود پودر قند در آن، بسیار خوشمزه است. می توان پودر قند را حذف کرد چون کدو حلوایی کمی شیرین است. این پنکیک را مانند پنکیک های دیگر با خامه یا مارمالاد و مربا یا شکلات می توان سرو و با میوه تزیین نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک کدو حلوایی
شیر۱ پیمانه
پوره کدو حلواییسه چهارم پیمانه
آرد۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع یا کره آب شده۱ قاشق غذا خوری
پودر قند۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک خوشمزه و مخصوص با کدو حلوایی در ابتدای کار، کدو حلوایی ها را شسته و پوست می کنیم. سپس خرد کرده و درون یک قابلمه با کمی آب می گذاریم تا بپزد. وقتی کدو کامل پخته شد، آنرا را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب درون کدو به طور کامل گرفته شد، آنرا درون غذا ساز پوره می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک کاسه بر می داریم. نخم مرغ و شیر را درون آن می ریزیم و با همزن دستی کمی مخلوط می کنیم تا از لختگی در آید.

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

در این مرحله پوره کدو حلوایی و روغن را هم اضافه کرده و با همزن دستی می زنیم تا به خوبی مخلوط و کاملا یکدست شوند. در ادامه در کاسه دیگر، آرد و بکینگ پودر و پودر قند و نمک را با هم مخلوط کرده، سپس الک می کنیم. سپس کم کم به مخلوط تخم مرغی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا  خوب مخلوط می کنیم تا مایه یکدست شود. یک ماهی تابه کوچک را روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس حرارت را کم می کنیم. کف آن را با کمی روغن و فرچه چرب می کنیم. سپس یک ملاقه از مواد را درون آن می ریزیم و پخش می کنیم.

مرحله پنجم

وقتی روی کار شروع به حباب زدن کرد، آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز پخته شد. پنکیک ها را بعد از پخت در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم و با خامه، شکلات یا کارامل و هر میوه دیگری تزیین می کنیم. اگر کدو ها شیرین بود می توان مقدار پودر قند را کاهش یا حذف کرد که کاملا سلیقه ای است.