تغییرات گسترده در معتبرترین جایزه موسیقی/ اعتراض هنرمندان نتیجه داد

منبع: ایران آرت

108

1400/2/15

08:46


آکادمی گرمی اعلام کرد تغییرات چشمگیری برای اطمینان از شفافیت و عادلانه بودن کارشیوه‌ها و مقررات خود وضع کرده‌ است.

ایران آرت: برگزارکنندگان جوایز گرمی، مهمترین رویداد موسیقی پاپ جهان، می‌گویند برای پایان دادن به آنچه "کمیته سری" خوانده شده، تغییراتی در نحوه انتخاب نامزدان جوایز ایجاد می‌کنند.

برخی هنرمندان از جمله ویکند، خواننده کانادایی و زین ملک از بریتانیا، سازماندگان گرمی را به تقلب و فساد متهم کرده‌اند.

اکنون آکادمی گرمی می‌گوید نامزدهای دور بعدی این جایزه که در ژانویه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، توسط تمام اعضای آکادمی انتخاب می‌شوند. شمار اعضای آکادمی گرمی، بیش از ۱۱ هزار نفر است.

تاکنون یک کمیته مرکب از ۱۵ تا ۳۰ نفره از کارشناسان صنعت موسیقی که نام‌شان اعلام نشده، نامزدهای جوایز گرمی را انتخاب می‌کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، سال گذشته، یک آلبوم ویکند با نام "پس از ساعت‌ها"، با وجود اینکه از پروفروش‌ترین آلبوم‌های سال بود، در هیچ رشته‌ای نامزد دریافت جایزه گرمی نشد.

او پس از آن در توییتر نوشت: "گرمی همچنان فاسد است؛ شما (آکادمی گرمی) یک شفاف‌سازی به من، هوادارانم و صنعت موسیقی بدهکارید".

زین ملک، خواننده بریتانیایی و عضو سابق گروه وان دایرکشن، خواهان پایان کار "کمیته سری" گرمی شده و گفته بود به تلاش و مبارزه برای شفافیت در جشنواره گرمی ادامه می‌دهد.

یکی دیگر از منتقدان گرمی، هالزی، خواننده سرشناس آمریکایی است. او سال گذشته روش انتخاب نامزدان جوایز گرمی را "زرنگ‌بازی" خوانده و خواهان شفافیت بیشتر شده بود.

اکنون آکادمی گرمی در بیانیه‌ای گفته‌ است که تغییرات چشمگیری برای اطمینان از شفافیت و عادلانه بودن کارشیوه‌ها و مقررات خود وضع کرده‌ است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو