روش های آشتی با همسر + بهترین راه حال ها برای پایان دادن قهر و آشتی

منبع: تاپ ناز

130

1400/2/15

12:05


روش های آشتی با همسر

بین هر زن و شوهری ممکن است دعوا و بحث پیش آید و نمی توان از بروز آن برای همیشه جلوگیری کرد ولی روش هایی برای کاهش دعوا و آشتی کردن وجود دارد. در ادامه این مطلب روش ها و راه حل های مناسب برای پایان دادن به قهر را می خوانید.

رابطه زن و شوهر می تواند با پستی و بلندی همراه شود و این موضوع باید مورد پذیرش زوج ها باشد که این تفاوت ها می تواند وجود داشته باشد و زوج ها باید این موضوع را بدانند. در میان دعوای زن و شوهر آنچه که می تواند رابطه ها را تحت تاثیر قرار دهد و به موفقیت بیانجامد آشتی کردن است که با روش و راه درست باید انجام بگیرد و شما باید در این مورد آگاهی خود را بیشتر کنید.

روش های مفید برای آشتی با همسر و پایان دادن قهر

شناختی که زن و شوهر از هم دارند می تواند بر موفقیت رابطه زناشوی تاثیرگذار باشد و خیلی از روانشناسان اشاره می کنند که دلیل بسیاری از مشکلات زوجین به همین دلیل عدم آگاهی و عدم شناخت است. دعوا و اختلاف بین زن و شوهر می تواند دارای دلایل زیادی باشد ولی چیزی که در اینجا قابل بحث است و مهم است چگونگی حفظ رابطه در موقع دعوا و یا پس از دعوا است. یکی از سوالاتی که خیلی از زوج ها می پرسند این است که چطور در زمان دعوا بتوانیم با همسر خود آشتی کنیم.

غرور می تواند مانع از آشتی زوجین شود و مانع از این می شود که طرفین اشتباه خود را بپذیرند و این موضوع باعث م شود که رابطه تحت تاثیر منفی قرار بگیرد. پس باید در نخستین قدمی که در آشتی میان زن و شوهر برداشته می شود این موضوع را بپذیرید که زوج ها با هم تفاوت دارند. در ادامه مطلب راهکارهایی ارائه می شود که باعث می شود شما در دعوای که با همسر خود داشته اید بتوانید قدمی برای آشتی پیدا کنید و این یکی از رازهای موفقیت در زندگی زناشویی است که باید همه زوجین بدانند.

روحیه خودتان را قوی کنید

در ابتدا برای آشتی با همسرتان باید روحیه ای قوی داشته باشید و توصیه می شود که اگر آمادگی روحی لازم را ندارید برای اشتی کردن پیش قدم نشوید زیرا ممکن است با ایجاد بحث رابطه و دعوای شما بحرانی تر هم شود.

معذرت خواهی کنید

با وجود اینکه معذرت خواهی کردن می تواند برای شما سخت باشد ولی بهتر است بدانید با این کار ارزش خود را برای همسرتان بیشتر می کنید و متوجه می شود که چقدر رابطه و علاقه برای شما مهم است.

مطلب پیشنهادی: دلیل قهر کردن زیاد زن و شوهر چیست؟

علاقه خود را به زبان آورید

در بین دعوا و بحث هایی که بین شما ایجاد شده است یک تکنیک ساده برای آشتی با همسرتان ابراز علاقه به او است و این تنها چیزی است که می توانید به این دعوا خاتمه دهد و حتی بسیاری از زن و شوهرها اشاره می کنند که با بیان دوستت دارم و ابراز علاقه به همسر خود می توانند خاطره تلخ دعوا را از ذهن او پاک کنند.

درک بیشتر همسر

شیوه دلجویی کردن مردان با خانم ها تفاوت دارد و بهتر است با این شیوه های آشنا شوید و بدانید که همسر شما با چه چیزهایی خوشحال می شود و یا با چه چیزهایی احساس ناراحتی می کند.

اشتباه خود را بپذیرید

برای آشتی کردن با همسرتان و خاتمه دادن به دعوا در صورتی که می دانید مقصر شما بوده اید بهتر است که اشتباه خود را قبول کنید و باید اشاره کرد که با وجود تفاوت بین زن و مرد این شیوه تنها روشی می باشد که برای هر دوی آنها جواب می دهد.

بخشش همسر

در صورتی که می دانید همسرتان خطا کرده است باید زمینه بخشش برای خود فرار کنید زیرا همسر شما دوست دارد که پس از دعوا این خاطره از ذهن شما ناپدید شود و ترس این را دارد که از میزان علاقه شما نسبت به او کم شده باشد.

موقع آشتی با همسر نکات مهمی وجود دارد که شما باید به آنها توجه داشته باشید و از همه مهمتر حفظ احترام است.

 

توصیه های مهم موقع دعوا و قهر با همسر

چنانچه در برخورد با قهر کردن همسرتان شما هم منتظر بمانید تا طرف مقابل پیش قدم شود ممکن است کار از کار بگذرد. چنانچه زمان دعوا طولانی می شود باید دید که در ازای چیزی که به دست می آوزد چه چیزی را از دست می دهید.

باید توجه کنید که شما بعد از گذشت زمان کمی با همسرتان آشتی می کنید ولی تصویری که از او در ذهن دیگران می سازید اصلا از بین نمی رود. وقتی که با همسر خود قهر هستید تا وقتی که با او آشتی نکرده اید در مورد همسرتان با هیچ کسی حرف نزنید.

یکی از روش های ممکن برای آشتی کردن با همسر این است که از همین دلخوری پیش آمده شروع کنید و به گذشته برنگردید. پس از آشتی کردن طرف مقابل خود را وادار به اعتراف اشتباهش نکنید تا بخواهید از شما عذرخواهی کند.  زیرا با شستن غرور طرف مقابل کار از این که هست بدتر می شود.

زندگی مانند دیدن فیلم های عاشقانه در دوران نوجوانی نیست که منتظر باشید تا طرف مقابل با دادن نامه عاشقانه فدایت شوم اقدام به آشتی کند، بلکه شما باید واقع بین باشید و در عصر حال زندگی کنید.

عدم دخالت فرزند در قهر کردن با همسر خود این گونه باشد که هیچ وقت دلیل دعوا کردن های زن و شوهرانه را به پای فرزند ننویسید و هیچ گاه از این عبارت که ما به دلیل فرزندان در این زندگی باقی مانده ایم را استفاده نکنید.

به این شیوه رفتاری مثلث سازی می گویند زیرا بدون خواست دیگری او را وارد دعواهای خود کرده اید. باید توجه کنید این نوع رفتارها با کودک باعث می شود که آنها پس از مدتی از این که بین کشمکش های پدر و مادر قرار گرفته اند خسته شوند و همین می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس آنها شود.

مطلب پیشنهادی: خواسته هایی که یک مرد از همسرش دارد چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو