نکاتی مهم در زمان خرید شامپو ضد ریزش

منبع: دلگرم

65

1400/2/15

12:20


نکاتی مهم در زمان خرید شامپو ضد ریزش

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد، از جمله ریزش موی ژنتیکی که می‌تواند در بسیاری از افراد رخ دهد. شامپوها و محصولات مراقبت از مو بسیاری وجود دارند که به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کنند و توصیه می‌شود علاوه بر درمان ریزش مو با دارو و زیر نظر پزشک، از این شامپوها نیز استفاده کنید. انتخاب شامپو مناسب برای انواع مو و پیدا کردن علت ریزش مو یا درمان ریزش مو از مهم‌ترین کارهایی است که برای این موقعیت باید انجام دهید.

هنگام انتخاب شامپو ضد ریزش مو چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

معمولا برای درمان ریزش مو، استفاده از محصولات مراقبتی بدون تحقیق و بررسی نه تنها نتیجه‌ای به همراه ندارد بلکه می‌تواند بعضا مشکلاتی را باعث شود. هنگام خرید شامپو ضد ریزش، توجه به مواد تشکیل دهنده و مواد تغذیه کننده فولیکول‌های مو و همچنین اثربخش بودن شامپو در پرپشت نشان دادن موها و تغذیه عمیق آنها بسیار اهمیت دارد. هرگونه نظر مثبت مصرف کنندگان در وب‌سایت‌های غیرقابل اعتماد درباره شامپویی که می‌خواهید بخرید، نباید ملاکی برای ارزیابی باشد. برای این منظور شما باید به وب‌سایت‌ها معتبر و نظرات آنها مراجعه کنید. همچنین بسیار مهم است که شامپو از نظر بهداشت و موازین حوزه سلامت، مورد تأیید باشد.

هنگام خرید شامپوی ضد ریزش، باید محتوای روی برچسب را بخوانید. به عنوان مثال، اگر ماده فعال کتوکونازول در محتوای شامپو کم باشد یا فاقد آن باشد، نمی‌توانیم در مورد هرگونه تأثیر مثبت شامپو در برابر ریزش مو صحبت کنیم. حساسیت دی‌هیدروتستوسترون (DHT ) به فولیکول دلیل اصلی ریزش مو، به ویژه در مردان است. کتوکونازول با مبارزه با حساسیت دی‌هیدروتستوسترون از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

نتایج مثبت شامپوهای ضد ریزش حداقل پس از 6 ماه دیده می‌شود. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که در زمان کم نتیجه بیگرید و در این حین مدام شامپو عوض کنید. در آخر، قبل از استفاده از شامپوی ضد ریزش در دوران بارداری باید با پزشک خود مشورت کنید. عواملی مانند جنس مو، جنسیت و سن را نیز باید هنگام خرید در نظر بگیرید و همچنین نرم کننده مو، اسپری ضد ریزش مو و سرم مو نیز هنگام انتخاب شامپو باید در نظر گرفته شوند.

4 ماده‌ای که باید در شامپوهای ضد ریزش مو گنجانده شود!

نکاتی مهم در زمان خرید شامپو ضد ریزش

هنگام خرید شامپو، خواندن محتوای روی بطری‌های شامپو بسیار مهم است. این امر همچنین برای اطمینان از عدم وجود ماده‌ای در شامپو که می‌تواند باعث واکنش آلرژیک شود نیز، ضروری است. صرف نظر از اینکه از کدام شامپو استفاده می‌کنید، برای گرفتن نتیجه مثبت در برابر ریزش مو، یک شامپو باید حاوی 4 ماده باشد.

کتوکونازول

یکی از موثرترین مواد در درمان ریزش مو، کتوکونازول است. کتوکونازول، که دارای اثر قارچ کش است، در از بین بردن شوره سر بسیار مؤثر است. بنابراین، شامپوهای تولید شده برای مشکل شوره سر حاوی کتوکونازول هستند. طبق مطالعات، کتوکونازول و ماینوکسیدیل 2٪، برای بهبود تراکم، اندازه و نسبت فولیکول‌های مو بسیار مؤثر هستند.

کافئین

اگرچه کافئین، قهوه را به ذهن متبادر می‌کند، اما این ماده یکی از موثرترین مواد تشکیل دهنده شامپوهای ریزش مو است. مطالعات نشان می‌دهد که کافئین در مردان از سرکوب تولید فولیکول مو توسط تستوسترون جلوگیری می‌کند. به طور خاص، کافئین باعث تحریک مو برای رشد و تولید کراتینوسیت می‌شود. کراتینوسیت فراوان‌ترین سلول موجود در اپیدرم، لایه خارجی پوست است.

در مقابل، نوشیدن کافئین زیاد تأثیر مثبتی در ریزش مو ندارد. از آنجایی که کافئین به راحتی توسط بدن جذب می‌شود و به سرعت از بدن خارج می‌شود، کافئین مصرف شده هنگام نوشیدن قهوه به فولیکول‌های مو کمکی نمی‌کند. برای جذب کافئین قهوه باید تقریباً 40-50 فنجان قهوه بنوشید تا فولیکول‌های مو را تقویت کنید. این مقدار کافئین می‌تواند به اندازه کافی خطرناک باشد و اثرات سمی ایجاد کند. اگر شامپویی کافئین نداشت، محصولات موضعی حاوی کافئین نیز می‌توانند برای پوست سر مفید باشند.

بیوتین

یکی از دلایل ریزش مو کمبود ویتامین و مواد معدنی است. در نتیجه کمبود بیوتین و روی، ممکن است باعث ریزش مو شود. بیوتین که به آن ویتامین B7 نیز می‌گویند، ویتامین حاوی اسیدهای چرب، گلوکز و برخی اسیدهای آمینه است. اگرچه این ویتامین فواید زیادی برای بدن دارد، اما به خصوص در تقویت مو و ناخن اثرگذاری آن بسیار زیاد است. بیوتین نقش مهمی در سلامت فولیکول مو دارد و برای جلوگیری از ریزش، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. بیوتین را می‌توان از بسیاری از غذاها مانند تخم مرغ پخته شده، بادام زمینی، جگر، موز، قارچ و ساردین دریافت کرد. به همین ترتیب، شامپوهایی که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند مانند شامپو ضد ریزش مو برند کامان و محصولات مراقبت از ضد مو حاوی بیوتین هستند.

نحوه استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو

نکاتی مهم در زمان خرید شامپو ضد ریزش

بیش از نیمی از مردان پس از سن 21 یا 35 سالگی دچار ریزش مو می‌شوند، بنابراین استفاده آنها از شامپوها با دیگر افراد ممکن است فرق داشته باشد و باید در این رنج سنی سراغ شامپوهای ضد ریزش بروند.

هنگام استفاده از شامپوی ضد ریزش چندین جزئیات بسیار ساده وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. این جزئیات عبارت‌اند از:

  • مو و کف سر خود را به شامپو آغشته کنید، به این ترتیب که شامپو قبل از آبکشی کمی بیشتر از شامپوهای طبیعی روی پوست سر بماند.
  • زمانی را برای ماساژ پوست سر خود هنگام شستشو اختصاص دهید. ماساژ پوست سر می‌تواند فولیکول‌های مو را تحریک کند.
  • برخی از شامپوهای ریزش مو را می‌توان 2-3 بار در هفته و برخی دیگر را فقط یک بار در هفته استفاده کرد. حتماً دستورالعمل شستشوی شامپویی را که انتخاب کرده‌اید را دنبال کنید.
  • علاوه بر شامپوهای ضد ریزش می‌توان از کرم‌های مراقبت از مو و اسپری‌ها و سرم‌های ضد ریزش نیز استفاده کرد.

آیا شامپوی ضد ریزش مو در درمان ریزش مو مؤثر است؟

متأسفانه شامپوهای ضد ریزش به تنهایی نمی‌توانند 100 درصد از ریزش مو جلوگیری کنند. با این حال، آنها می‌توانند موهای ضعیف شده را تا حدی تقویت کرده و از ریشه‌های مو در طول درمان ریزش مو پشتیبانی کنند. هنگام خرید شامپوهای ضد ریزش مهم است که نوعی را با بهترین و باکیفیت‌ترین مواد خریداری کنید. اگر تحت درمان ریزش مو هستید، می‌توانید با مشورت با پزشک خود یک شامپوی ضد ریزش خریداری کنید.

شامپوهای ضد ریزش مو بسیار مفیدتر از شامپوهای عادی هستند. اگر موهای شما ساختاری ناسالم، نازک، مات و خشک دارد، شامپوهای کامان می‌تواند فولیکول‌های مو را تغذیه و ضخیم کند و موهای شما را زنده، سالم و مرطوب کند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو