تزریق فیلر زیر چشم چیست | مراقبت ها و عوارض + قیمت

منبع: زیبامون

188

1400/2/15

12:52


در این بخش از زیبامون اطلاعات دقیق و کاملی رو در رابطه با تزریق فیلر زیر چشم کسب خواهید کرد.

تزریق فیلر زیر چشم چیست | مراقبت ها و عوارض + قیمت

چشم ها مرکز زیبایی چهره هستند و زمانی که چشم ها شاداب به نظر برسه چهره زیباتر و جوانتری خواهید داشت ؛ اما گاهی اوقات ممکنه با تمام مراقبت هایی که از پوست صورت داشته اید باز هم با مشکل سیاهی و تیرگی زیر چشم مواجه بشید و این موضوع باعث میشه حتی با وجود استراحت کافی باز هم این طور به نظر برسه که استراحت خوبی ندارید و همیشه خسته و کسل به نظر می رسید.

علاوه بر این تیرگی زیر چشم یکی از مشکلاتی هست که شادابی و طراوت پوست صورت رو تحت تاثیر قرار میده و باعث میشه سن شما بیشتر به نظر برسه. به همین دلیل هست که معمولا برطرف کردن مشکلات زیر چشم سن و سال نمی شناسه و تمام افرادی که با این مشکل مواجه هستند سعی میکنند تا با استفاده از بهترین روش های ممکن ، تیرگی و سیاهی زیر چشم رو به بهترین شکل ممکن برطرف و درمان کنند. در این مواقع فیلر زیر چشم میتونه گزینه مناسبی برای برطرف کردن این مشکل باشه. 

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات دقیق و خوبی رو در رابطه با فیلر زیر چشم ، مراقبت های بعد از فیلر زیر چشم ، عوارض فیلر زیر چشم ، بهترین برندهای فیلر زیر چشم و قیمت فیلر زیر چشم کسب کنید.

 

تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

تزریق فیلر زیر چشم یک راه حل آرایشی برای برطرف کردن خستگی ، تیرگی و سیاهی زیر چشم هست. در واقع این روش شامل تزریق نوعی ژل یا فیلر مخصوص به قسمتهایی خاص از اطراف چشم هست که کمک میکنه تا حجم از دست رفته زیر چشم حاصل از روند پیری مجددا بازسازی بشه و چشم ها جوان و شاداب به نظر برسند. نتیجه حاصل از تزریق فیلر زیر چشم ایجاد پوستی نرم ، صاف ، جوان ، درخشان و بدون چین و چروک و سیاهی خواهد بود.

اگرچه تاکنون هیچ پرکننده و فیلری توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای ناحیه زیر چشم تأیید نشده ، اما برخی از این فیلرها به طور معمول خارج از برچسب مورد استفاده قرار میگیره که در ادامه برخی از بهترین برندهای فیلر زیر چشم رو معرفی کردیم.

 

تزریق فیلر زیر چشم

 

حتما بخوانید: تزریق ژل لب مدل عروسکی چگونه است؟ + تصاویر

 

بهترین برند فیلر زیر چشم

 

1. اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid)

اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تولید میشه و پرکننده یا فیلرهای اسید هیالورونیک از یک ژل مصنوعی ساخته شدند که از ماده طبیعی موجود در بدن تقلید می کنه. نام های تجاری و برندهای معروف از این فیلر عبارتند از :

 

  • رستیلین (Restylane)
  • بلوترو (Belotero)
  • ژوودرم (Juvederm)

اینطور ثابت شده که پرکننده های اسید هیالورونیک از تولید کلاژن در پوست پشتیبانی می کنن. از انجایی که فیلر اسید هیالورونیک شفاف ، ملایم و صاف بوده و احتمال تجمع آن بسیار کمتر هست ، متداول ترین نوع پرکننده ای هستند که در ناحیه زیر چشم مورد استفاده قرار میگیره.

فیلر زیر چشم با اسید هیالورونیک سریع ترین نتیجه رو به همراه داره و ظاهری طبیعی رو برای پوست زیر چشم ایجاد میکنه و در صورت بروز هرگونه اشتباه در طی فرآیند تزریق ، به راحتی قابل پخش و از بین بردن هست.

 

2. اسید پلی-ال- لاکتیک (Poly-L-lactic acid)

پلی-ال-لاکتیک اسید ماده ای مصنوعی هست که با محیط زیست سازگار بوده و معمولا از طریق فرایندی به نام نخ خطی تزریق میشه. این ماده به طور قابل توجهی باعث تحریک کلاژن سازی در پوست میشه و با نام تجاری با برند Sculptra Aesthetic به بازار عرضه شده است.

این نوع از فیلر تاثیر خیلی خوبی در صاف کردن چین و چروک و خطوط زیر چشم داره و ماندگاری آن چیزی در حدود 2 سال خواهد بود. این نوع از فیلر ممکنه در برخی موارد ، باعث ایجاد توده هایی در زیر پوست بشه.

 

حتما بخوانید: ژل رووفیل چیست؟ مزایا و معایب ژل رووفیل

 

3. کلسیم هیدروکسی لاپاتیت (Calcium hydroxylapatite)

این پرکننده یا فیلر پوستی از فسفات و کلسیم ساخته شده و دارای ویژگی سازگار با زیست نیز هست. این ماده میتونه تولید کلاژن رو در پوست تحریک کنه و با حمایت و حفظ بافت همبند ، حجم این بافت رو در قسمت زیر چشم یا نواحی تزریق شده افزایش میده.

کلسیم هیدروکسی اپاتیت ضخیم تر از اسید هیالورونیک هست و معمولا قبل از تزریق با ماده بی حس کننده رقیق میشه. این نوع از فیلر ، به تحریک تولید کلاژن طبیعی کمک کرده و برای رفع خطوط و چین و چروک های عمیق تر مورد استفاده قرار می گیره.

برخی از پزشکان از تزریق این ماده برای زیر چشم پرهیز می کنند زیرا نگران هستند که بعد از تزریق این فیلر ، ناحیه زیر چشم بیش از حد سفید بشه. نگرانی دیگه ای که در رابطه با تزریق این نوع فیلر در زیر چشم وجود داره این هست که ممکنه باعث ایجاد گره های زیر چشم بشه.

هیدروکسی اپاتیت کلسیم با نام تجاری یا برند Radiesse به بازار عرضه میشه.

 

4. تزریق چربی به زیر چشم

اگه بین پلک پایین و گونه فاصله و گودی زیاد ایجاد شده باشه ممکنه پزشک توصیه کنه تا به جای تزریق فیلر از تزریق چربی به زیر چشم استفاده کنید. در این صورت از چربی های بدن که در قسمت شکم ، لگن ، باسن و ران وجود داره برای تزریق چربی به زیر چشم استفاده میشه.

چربی مورد استفاده برای این نوع تزریق معمولا از طریق ساکشن از بدن گرفته و به زیر چشم تزریق میشه. اگرچه تزریق چربی به زیر چشم دارای ماندگاری بسیار بالایی هست اما به نوعی جراحی احتیاج داره و با استفاده از بیهوشی عمومی انجام میگیره. 

 

حتما بخوانید: تزریق چربی - مراقبت های بعد از تزریق فیلر

 

تزریق فیلر زیر چشم چگونه انجام می شود؟

روش تزریق فیلر زیر چشم با توجه به نوع فیلری که انتخاب میشه کمی متفاوت هست. اولین قدمی که باید برای تزریق فیلر زیر چشم انجام بدید این هست که یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید. در این جلسه وضعیت شما مورد بررسی قرار میگیره و بهترین و مناسبترین فیلر برای برطرف کردن مشکل براتون تجویز میشه. 

 

روش تزریق فیلر زیر چشم به ترتیب زیر هست:

 

  1. پزشک قسمتی رو که قرار هست تزریق انجام بشه ، علامت گذاری میکنه و با استفاده از مایع پاک کننده ، استریل میکنه.
  2. پزشک از یک سوزن کوچک برای سوراخ کردن پوست استفاده میکنه در برخی موارد ، پرکننده یا فیلر از طریق سوزن به منطقه تزریق میشه. در موارد دیگه ، ممکنه مواد پر کننده یا فیلر با استفاده از یک کانول لبه دار به سوراخ ایجاد شده توسط سوزن وارد بشه.
  3. معمولا برای زیر چشم یک یا چند آمپول نیاز هست. اگه از روش خطی و نخ کشیدن برای تزریق فیلر استفاده بشه ، با خارج کردن سوزن از پوست یک خط از فیلر به زیر چشم تزریق میشه.
  4. در نهایت پزشک فیلر رو در زیر چشم تنظیم و صاف میکنه.
  5. تمام مراحل تزریق فیلر زیر چشم حدود 5 تا 20 دقیقه طول میکشه.

 

بسیاری از افراد در طول تزریق فیلر زیر چشم هیچگونه درد و ناراحتی رو احساس نمی کنند. اما ممکنه در طول انجام این کار کمی احساس خراش ، فشار یا تورم ایجاد بشه. اگرچه در هنگام تزریق فیلر زیر چشم ، سوزن در نزدیکی چشم قرار نمیگیره ؛ اما از نظر روانی ، احساس اینکه سوزنی به چشم شما نزدیک میشه ، ممکنه کمی ناراحت کننده باشه.

 

تزریق فیلر زیر چشم برای آقایان

 

حتما بخوانید: هرآنچه باید درباره زاویه سازی صورت و فک بدانید + عکس و ویدیو

 

چه افرادی کاندید مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم هستند؟

 

  • افرادی که به طور ژنتیکی دارای تیرگی و سیاهی زیر چشم هستند
  • افراد سالخورده
  • افرادی که الگوی خواب نامناسب و ضعیف دارند
  • افرادی که با کمبود آب در بدن مواجه هستند
  • افرادی که پوست آنها دارای رنگدانه زیاد و بیش از حد هست
  • افرادی که رگهای خونی قابل مشاهده در زیر چشم دارند
  • افرادی که دارای گودی زیر چشم هستند

 

مزایای تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

 

  • نتیجه فوری
  • روشن شدن پوست زیر چشم
  • پر حجم شدن ناحیه زیر چشم
  • جوان تر به نظر رسیدن چهره
  • برطرف شدن سیاهی ، تیرگی و چین و چروک زیر چشم

 

قبل و بعد از تزریق فیلر زیر چشم

 

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

بعد از تزریق فیلر زیر چشم باید از مصرف هر گونه ماده و دارویی که باعث خونریزی یا کبودی میشه خودداری کنید. علاوه بر این ، استفاده از کمپرس سرد در قسمت تزریق شده به مدت چندین بار در روز هم میتونه به کاهش تورم کمک کنه. بهتره بعد از تزریق فیلر زیر چشم سعی کنید سر رو به سمت بالا نگه دارید تا بهبودی سریع تر انجام بگیره. 

 

عوارض تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم هم ممکنه با عوارض جانبی همراه باشه. در درجه اول لازمه برای جلوگیری از واکنش آلرژیک احتمالی به ماده پر کننده ، پزشک خودتون رو در رابطه با هر گونه حساسیتی که دارید ، مطلع کنید. مواردی که در زیر اشاره کردیم از جمله عوارض جانبی احتمالی ناشی از تزریق فیلر زیر چشم هستند:

 

  • قرمزی
  • پف کردن
  • نقاط کوچک و قرمز در محل تزریق
  • کبودی
  • عدم تقارن بین هر چشم
  • ایجاد برجستگی های ریزی در زیر پوست
  • فلج عصب زیر چشم
  • جای زخم
  • نابینایی

 

اگه فیلر خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق بشه ، ممکنه پوست ظاهری آبی یا پف دار پیدا کنه. این عوارض جانبی معمولا با عنوان اثر تیندال (Tyndall) شناخته میشه که در صورت بروز این مشکل باید پرکننده یا فیلر از بین بره. 

 

قیمت فیلر زیر چشم

تعیین قیمت فیلر زیر چشم به عوامل مختلفی مثل شرایط پوست زیر چشم بیمار ، مقدار فیلر مورد نیاز برای تزریق ، برند و قیمت فیلر تزریق شده ، دستمزد پزشک و هزینه های جانبی کلینیک یا بیمارستان بستگی داره. به طور متوسط قیمت هر سی سی فیلر زیر چشم حدودا بین 3 تا 5 میلیون تومان هست. البته لازمه بدونید از انجایی که فیلر زیر چشم جز محصولات وارداتی محسوب میشه قیمت آن نیز با توجه به تغییرات قیمت دلار ، تغییر میکنه. 

 

فیلر زیر چشم 2

 

حتما بخوانید: ژل بهتر است یا فیلر

 

سخن آخر

فیلر زیر چشم یک روش درمانی محبوب برای افرادی هست که قصد دارند قسمت زیر چشم خودشون رو روشن کرده و یا حجم بیشتری رو برای این بخش از صورت ایجاد کنند. اگه این تزریق توسط یک پزشک متخصص انجام بگیره جز روش های کاملا بی خطر محسوب میشه و تاثیر خیلی خوبی هم در برطرف کردن گودی ، سیاهی و چین و چروک زیر چشم خواهد داشت و بلافاصله ظاهری روشن ، جوان و صاف رو برای زیر چشم به وجود میاره. بنابراین اگه قصد انجام اینکار رو دارید بهتره حتما یک پزشک متخصص و حرفه ای رو پیدا کنید و به هیچ عنوان به سراغ گزینه های ارزان نرید. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو