طرز تهیه اسلایم در خانه با روشی ساده

 طرز تهیه اسلایم در خانه با روشی ساده


منبع: آرگا

182

1400/2/15

13:43


در این مطلب با سه روش مختلف برای طرز تهیه اسلایم خمیر بازی محبوب مخصوص کودکان آشنا خواهید شد که شما می توانید با کمک یکی از این روش ها خمیر اسلایم را با صرف مدت زمان کوتاه و هزینه کم در منزل تهیه کنید.

خمیر اسلایم از انواع وسایل بازی جدید برای کودکان است که در تهیه اسلایم از مواد کم خطر و ساده استفاده می شود و شما می توانید این خمیر بازی را به راحتی و با صرف هزینه کمی در منزل تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه چند روش از اسلایم آشنا می شوید.

خمیر اسلایم دارای حالت ژلاتینی شکل است و این نوع خمیر مانند خمیر بازی باعث رشد و بهبود خلاقیت در کودکان دختر و پسر می شود و اگر شما تمایل دارید استعداد کودک خود را در ساخت انواع کاردستی کودکانه و وسایل مختلف افزایش دهید بهتر است این نوع خمیر بازی را در اختیار او قرار دهید و از کودک خود بخواهید تا وسایل و کاردستی های بی نظیری را به کمک این نوع خمیر در منزل درست کند.

خمیر اسلایم

طرز تهیه اسلایم با سه روش مختلف

برای تهیه اسلایم از روش های مختلفی استفاده می شود و شما می توانید با کمک کودک تان در منزل این خمیر بازی را تهیه کنید. در ادامه این مطلب سه روش ساده برای ساخت اسلایم را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

دستور تهیه خمیر اسلایم

روش اول ساخت خمیر اسلایم با شامپو

مواد لازم 

  • شکر : یک قاشق چایخوری
  • شامپو : ۵۰ گرم
  • کاسه : یک عدد

روش ساخت اسلایم با شامپو 

برای تهیه اسلایم ابتدا شامپو را درون ظرفی مناسب بریزید و به خوبی هم بزنید.

خمیر بازی اسلایم

۱/۲ قاشق چایخوری شکر را به شامپو بیفزایید و هم بزنید و بعد از مخلوط شدن شکر و شامپو باقی مانده شکر را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مراحل ساخت اسلایم با شامپو

سپس مخلوط مواد را به مدت دو ساعت درون فریزر قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده مخلوط شامپو و شکر را از درون فریزر بیرون آورید.

مخلوط شامپو و شکر

توجه داشته باشید که خمیر نباید به دست های شما بچسبد و در صورت تمایل می توانید خمیر اسلایم را ورز دهید تا ظاهر بهتری پیدا کند.

طرز تهیه اسلایم

خمیر بازی اسلایم

نکات طلایی در ساخت خمیر اسلایم با شامپو

  1. به جای استفاده از شکر می توانید در تهیه اسلایم از نمک استفاده کنید و مخلوط شامپو و نمک را هم بزنید سپس ترکیب شامپو و نمک را به مدت دو روز درون ظرفی در بسته نگه دارید.
  2. در صورت تمایل می توانید شامپو را به تنهایی درون ظرفی مناسب بریزید و به صورت کامل هم بزنید سپس به مدت دو تا سه روز شامپو را به صورت رو باز در مکانی مناسب قرار دهید.
  3. برای تهیه خمیر اسلایم رنگی می توانید مقداری رنگ خوراکی یا آبرنگ به خمیر اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا همه قسمت های آن به رنگ دلخواه شما در آید.

خمیر بازی اسلایم

روش دوم دستور تهیه اسلایم

مواد لازم 

  • آب ولرم : ۱ فنجان
  • چسب چوب
  • پودر بوراکس : ۱ قاشق غذاخوری
  • آبرنگ یا رنگ خوراکی

دستور تهیه خمیر اسلایم 

پودر بوراکس را درون ظرفی مناسب با ۱ فنجان آب ولرم ترکیب کنید و هم بزنید تا پودر بوراکس به خوبی درون آب حل شود. درون ظرفی دیگر ۱/۲ فنجان آب را با ۱/۲ فنجان چسب چوب مخلوط کنید.

طرز تهیه اسلایم با چسب چوب

سپس رنگ خوراکی یا آبرنگ را به مخلوط چسب چوب بیافزایید همچنین در صورت تمایل می توانید مخلوط چسب چوب را به درون ظرف های کوچک بریزید و هر کدام را به رنگی مختلف در آورید.

مخلوط چسب چوب


در مرحله بعدی طرز تهیه اسلایم پودر بوراکس و مخلوط چسب چوب را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت ۳۰ ثانیه اجازه دهید تا مخلوط مواد سفت شوند.

خمیر بازی اسلایم صورتی


در این مرحله خمیر اسلایم آماده است و شما می توانید این نوع خمیر را درون ظرف دربسته نگهداری کنید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید.

دستور تهیه اسلایم با چسب چوب

روش سوم تهیه اسلایم خامه ای

اسلایم یک نوع سرگرمی جدید برای کودکان است که در انواع مختلفی می توان از بازار تهیه کرد، اما عده ای از افراد دوست دارند در منزل آن را تهیه کنند، حال روشهای متنوعی برای ساخت اسلایم وجود دارد که در بالا با دو نمونه از این آموزش ها آشنا شده اید، اکنون در اینجا روش درست کردن اسلایم خامه ای که کمی هزینه بر است را در اختیارتان قرار می دهیم، بنابراین در صورتی که شرایط لازم برای تهیه این نوع اسلایم را دارید, می توانید در ادامه همراه ما شوید و ساخت این روش را نیز امتحان کنید.

روش تهیه اسلایم

انواع اسلایم پفکی، اسلایم ماسه ای و اسلایم اکلیلی وجود دارد که با افزودن موادی همچون رنگ های متنوع، مواد زرق و برق دار، اکلیل و نیز توپک های یونولیتی می توان آنها را در انواع مختلف و دلخواه تهیه کرد، استفاده از رنگ های نارنجی و سبز نیز برای طرز تهیه اسلایم به منظور مناسبت هالووین پیشنهاد جذابی است.

مواد مورد نیاز

  • چسب سفید و یا چسب اسلایم مات
  • آب
  • جوش شیرین
  • فوم اصلاح
  • محلول یا مایع لنز (ضدعفونی کننده)

روش ساختن اسلایم خامه ای

در ابتدا چسب سفید را به مقداری آب بیفزایید و با استفاده لیسک هم بزنید تا به طور کامل رقیق شود.

سپس رنگ خوراکی را بیفزایید و دوباره مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

سپس در مرحله بعدی، فوم اصلاح را افزوده و با لیسک هم بزنید. مقدار فوم اصلاح باید به اندازه ای باشد که ترکیب حاصل مشابه خامه شود.

روش ساخت اسلایم

اکنون جوش شیرین را اضافه کنید و در آخرین مرحله نیز نوبت افزودن محلول یا مایع لنز می باشد، همه مواد را با هم مخلوط کرده و تا جایی ادامه دهید که ترکیب منسجمی بدست آید، سپس با دست کمی ورز دهید بتا یک اسلایم خامه ای بدست آمده که به دستان شما نیز نمی چسبد.

در این مطلب با ۳ روش ساده برای طرز تهیه اسلایم آشنا شدید که امیدواریم با کمک این روش ها بتوانید خمیر اسلایم را به راحتی در منزل تهیه کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش ساخت و انواع مدل های کاردستی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو