بررسی شیائومی  air 2 و نکات مثبت و فنی آن

بررسی شیائومی air 2 و نکات مثبت و فنی آن


منبع: آرگا

106

1400/2/15

15:11


هندزفری بلوتوثی بی سیم شیائومی air 2 که در ابتدا با نام Airdots pro 2 ارائه می شد بسیار بهبود یافته تر از نسل پیشین بوده و با طراحی شیک تر و سبک تر صدایی شفاف و اضح را به ارمغان می آورد. جهت آشنایی بیشتر با شیائومی air 2 با بررسی این ایرفون همراه ما باشید. 

شیائومی air 2 با طراحی شیک تر و سبک تر نسبت به نسل قبلی یکی از ایرپادهای پرطرفدار می باشد که کیفیت ساخت بالایی دارد. این هندزفری می تواند به راحتی به گوشی های با سیستم عامل اندروید یا ios و همچنین لپ تاپ متصل شود.

بررسی هندزفری بی سیم شیائومی air 2

هدفون های بی سیم با طراحی مدرن همان رویای برآورده شده برای رهایی از کابوس گره های کور سیم ها و قطعی مکرر در اتصال هدفون های سیم دار می باشند. چنانچه همگام با تکنولوژی حرکت می کنید قطعا خرید یک ایرفون بی سیم خوش استایل را در ذهن می پرورانید. در چند سال گذشته هدفون های بی سیم با استقبال  زیادی روبرو شدند که موجب شد برندهای متعددی به تولید این محصول روی آورند. کمپانی شیائومی از جمله شرکت هاییست که در این زمینه دست بکار شده و علاوه بر ساخت گوشی های جذاب و کاربردی طراحی و تولید هدفون های بی سیم را نیز یکی از اهداف شرکت خود قرار داده است.

به عبارت دیگر شیائومی جزو بزرگترین کمپانی های فعال در زمینه لوازم جانبی گوشی و تجهیزات الکترونیکی موبایل نیز می باشد و برای عقب نماندن از رقبایش ایرپاد شیائومی را معرفی کرد و در این راستا از نسل دوم ایرفون های بی سیم خود به نام air 2 TWS  یا (Airdots pro 2) در سال ۲۰۱۹ روانه بازار کرد. این هدفون از لحاظ طراحی و کارایی بسیار فوق العاده بوده و یکی از محبوب ترین هندزفری های بدون سیم بازار می باشد.

هدفون های بلوتوثی یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی هستند که محبوبیت بالایی میان کاربران پیدا کرده اند. به این خاطر که این دستگاه های دوست داشتنی مانند هدفون های سیمی دیگر دست و پاگیر نیستند و کاربران در طی روز اذیت نخواهند شد. می توان گفت شیائومی با طراحی Airdots pro 2 شبیه مدل جنجالی اپل، چالش هزینه نجومی این ایرپاد را نیز حل کرده است. در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر ایرپاد بی سیم شیائومی air 2 بپردازیم که به آسانی نمونه های مشابه خود را به چالش کشانده است.  همراه ما باشید.

محتویات جعبه

به طور کلی طراحی جعبه شیائومی air 2 همچنان به سبک هدست سنتی شیائومی می باشد و درون جعبه علاوه بر هدست بلوتوث بی سیم، شاهد جعبه شارژ و کابل رابط تایپ سی خواهید بود.

طراحی شیک و مدرن

هدفون بی سیم شیائومی air 2 به رنگ سفید خالص طراحی شده و خیلی ساده و تمیز جلوه می کند. این هندزفری بلوتوثی در نگاه نخست بسیار شیک و ساده به نظر می رسد از این رو توانسته محبوبیت بالایی پیدا کند. در بررسی ها مشخص شد شیائومی air 2 نسبت به نسل پیشین، دارای کیفیت بالاتری می باشد و مواد بکار رفته در آن مقاومتر از نسل قبلی به نظر می رسد. پوشش جعبه دارای ساختاری مغناطیسی بوده که علاوه بر پیشگیری از خارج شدن ایرپادها از سر جای خود، با القای مغناطیسی موجب شارژ شیائومی air 2 می شود.

به طوری کلی نسل قبلی از برخی جهات کاملا مناسب نبوده و شیائومی air 2 یا ( Airdots pro 2) خیلی بهبود پیدا کرده است. طراحی آن شیک تر و سبک تر شده ولی همچنان از طراحی گوش های قبلی هم بهره می گیرد. بررسی ها نشان می دهد جعبه شارژ هدفون خیلی شبیه Airpods می باشد ولی لبه ها و گوشه های بیشتری نسبت به Airpods دارد. نسبت به نسل قبلی اندازه جعبه هدفون کاهش پیدا کرده و از طرفی ظاهر مدرن تری به خود گرفته است.

ضمنا قابلیت حمل آن هم بهبود یافته است. حالت باز و بسته شدن جعبه با جذب مغناطیسی طراحی شده به نحوی که حتی با یک دست نیز به سادگی باز و بسته می شود. با این حال نسبت به ایرپاد اپل اندکی فاصله دارد. ضمنا قیمت شیائومی air 2 فقط یک سوم ایرپاد اپل می باشد.

هر یک از ایرفون های شیائومی air 2 حدود ۴.۵ گرم وزن دارند که وزن کلی آن ها همراه جعبه شارژ به ۵۰ گرم می رسد این موضوع نشان می دهد که با محصولی بسیار سبک روبرو هستید و در استفاده طولانی مدت هیچونه فشاری را حس نخواهید کرد ضمنا حمل هدفون ها به همزاه باکس شارژ به خاطر وزن پایین خیلی آسان می شود. ناگفته نماند هندزفری شیائومی air 2 توانسته استاندارد ضد آب ipx4 را دریافت کند.

بررسی ها نشان می دهد هندزفری شیائومی air 2 طوری طراحی شده که ایرفون های چپ و راست به راحتی می توانند مستقل از یکدیگر کار کنند و شما به آسانی می توانید از هریک بدون افت کیفیت بهره ببرید. در هندزفری بی سیم شیائومی air 2 سنسور مخصوصی بکار رفته که قرار گرفتن در گوش و استفاده را شناسایی نموده و موقعی که هندزفری را از گوش خارج کنید دستگاه به صورت خودکار بعد از ۳۰ دقیقه اتصال را جهت کاهش مصرف باتری قطع می کند. این قابلیت همچنین سبب می شود هنگام درآوردن هدفون به شکل خودکار موسیقی در حال پخش نیز متوقف گردد. در مجموع هندزفری شیائومی air 2 ارگونومیک بوده و کاملا مناسب ساختار گوش انسان طراحی شده است و با بسیاری از هندزفری های بلوتوثی معمولی از نظر طراحی متفاوت می باشد.

احتمالا شکل ظاهری آن این تصور را ایجاد کند که ممکن است از روی گوش بیافتد ولی همانطور که اشاره شد طراحی ارگونومیک آن توانسته خیال کاربر را از محکم بودن هندزفری در گوش راحت نماید. بنابراین در یک پیاده روی معمولی یا ورزش سبک نگرانی از بابت سقوط شیائومی air 2 از گوش نخواهید داشت.

قابلیت پشتیبانی از بلوتوث نسخه ۵.۰

پشتیبانی از بلوتوث نسخه ۵.۰ دقیقا همان موردی است که یک ایرفون بیسیم جهت انتقال سریع و بی مشکل داده ها احتیاج دارد. بلوتوث نسخه ۵.۰ با افزایش دو برابری سرعت ارسال داده سهولت بهره گیری از این هندزفری بلوتوثی را به کاربران تضمین می کند. ضمنا هیچ نسخه ای مانند نسخه ۵.۰ بلوتوث عملکرد دور برد را پشتیبانی نمی کند از این رو هندزفری شیائومی air 2 با این قابلیت همره شده که برد بی سیم این دستگاه را به ۱۰ متر می رساند.

صدایی واضح و شفاف

وضوح و شفافیت صدای هندزفری شیائومی air 2 از کدک های LDHC/SBC/AAC سرچشمه می گیرد که به همراه درایورهای ۱۴.۲ میلیمتری تجربه ای هیجان انگیز از صدایی بی نقص را برای شنونده به ارمغان می آورد. در حقیقت دیافراگم ۱۴.۲ میلیمتری این ایرفون وظیفه تولید باس های طبیعی ، غنی و واضح را بر عهده دارد که حلقه گمشده اغلب هدفون های بیسیم در بازار پر هیجان این روزها می باشد. ضمنا مهندسان کمپانی شیائومی از کاهش نویز تماس تلفنی نیز غافل نبوده اند و یک میکروفون دوتایی را در این هندزفری تعبیه کرده اند که تماس تلفنی واضح، با کیفیت و بدون قطعی ناگهانی را موجب می شوند.

به عبارت دیگر تکنولوژی میکروفون دوتایی می تواند موقع صحبت کردن نویز محیط را به شکل موثری کاهش دهد به این ترتیب صدایی خالص با کمترین نویز منتقل می شود. در مجموع و با توجه به بررسی ها می توان گفت شیائومی air 2 از الگوریتم بلوتوث LHDC با کیفیت صدای اچ دی بهره می گیرد. تراشه بلوتوث ۵.۰ اتصال وایرلس پایدار میان هندزفری و موبایل را تضمین نموده و از لحاظ کیفیت صدا، شیائومی air 2 دارای حلقه متحرک دیافراگم مرکبی ی باشد که پخش صدای نرم و باکیفیتی را به همراه انتقال صدا با کمترین نویز میسر می سازد.

قابلیت جذاب دستیار صوتی

یکی از مواردی که خرید ایرپاد شیائومی air 2 را به انتخاب فوق العاده ای تبدیل می کند امکان کم نظیری به نام دستیار صوتی می باشد که در کمتر هندزفری بلوتوثی می توانید شبیه آن را بیابید. هندزفری شیائومی air 2 از دستیار صوتی بهره می برد که می توانید جهت پخش موسیقی و یا جستجو در اینترنت از آن سوال کنید. از طریق این قابلیت می توانید از وضعیت آب و هوا باخبر شوید، موسیقی در حال پخش را کنترل نموده و حتی برای برنامه ریزی های خود از آن بهره بگیرید. قابلیت جذاب دیگر این هندزفری که پیشتر نیز اشاره شد امکان استفاده تکی می باشد. شما می توانید یکی از ایرپاد ها را فعال نموده و شبیه یک هندزفری بلوتوثی تکی بهره ببرید. این امکانات جذاب ارزش خرید شیائومی air 2 را بالا برده است.

قابلیت اتصال به انواع دستگاه ها

امکانات و قابلیت های شیائومی air 2 استفاده از این دستگاه را ساده و کاربردی ساخته اند. اتصال و استفاده از این هندزفری امر بسیار راحتی می باشد. جهت جفت شدن شیائومی air 2 با دستگاه دو ثانیه کلید روی جعبه را فشار بدهید. شیائومی air 2 و MIUI کاملا سفارشی شده هستند و در هنگام جفت شدن رابط کاربری شیائومی با بازکردن یک پنجره جدید طریقه اتصال گوشی با هندزفری بلوتوثی را نمایش می دهد. تنها برای یکبار نیاز است گوشی با ایرپاد شیائومی air 2 جفت شود. بعد از اتصال موفق هر بار که درب باکس هندزفری شیائومی air 2 را جلوی دستگاه باز نمایید یک پنجره کوچک برای نمایش میزان باتری روی رابط کاربری گوشی همراه ظاهر می گردد.

ضمنا می توانید تنظیمات اضافه ای را در پنجره بازشو انجام دهید و می توانید عملکرد ضربه زدن به ایرپادهای چپ و راست را تنظیم نمایید. بعد از اولین اتصال به هندزفری در دفعات بعدی وقتی هندزفری را خارج می کنید به صورت خودکار به گوشی شما متصل می شود. ناگفته نماند  هندزفری شیائومی air 2 قابلیت اتصال به دستگاه هایی با سیم عامل اندروید، IOS و لپ تاپ ها را دارد.

کنترل لمسی راحتتر

در بررسی ها مشخص شد فقط با لمس هندزفری شیائومی air 2 می توانید موسیقی و تماس های خود را کنترل نمایید. عملکردهای لمسی با ضربه زدن به قسمت بیرونی هندزفری شامل آهنگ های بعدی/ قبلی، مکث آهنگ، بیدار کردن دستیار صوتی، رد یا پاسخ تماس های ورودی می باشند. ضمنا می توان نحوه اجرای هر یک از این دستورات را تنظیم نمایید. با توجه به قیمت شیائومی air 2 خرید این ایرپاد بسیار مقرون به صرفه می باشد. شما با خرید هندزفری بلوتوثی شیائومی air 2 هندزفری با قابلیت های جذاب را تهیه می کنید که معمولا در هندزفری های با قیمت خیلی بالاتر مشاهده می شوند.

شارژدهی طولانی

به نظر می رسد میزان شارژدهی هندزفری شیائومی air 2 یکی از معیارهای تاثیرگذار برای خرید این محصول باشد. با توجه به این که در شیائومی air 2 از سیم و اتصالات فیزیکی خبری نیست احمالا شارژدهی می تواند فاکتوری تاثیرگذار باشد. در نگاه اول به ایرپاد شیائومی air 2 متوجه بدنه بزرگ دستگاه محل جایگیری باتری آن خواهید شد. با توجه به بررسی ها هندزفری شیائومی air 2 می تواند به مدت ۴ ساعت موسیقی پخش کند و جعبه شارژر نیز قادر است با شارژ مجدد ایرپاد به پخش موسیقی تا ۱۴ ساعت بپردازد.

این هندزفری مشابه نسل قبلی از رابط شارژ تایپ سی بهره می برد که رابط شارژ دوست داشتنی می باشد. استفاده از شارژر گوشی همراه جهت شارژ مستقیم این هندزفری امر خیلی راحتی می باشد. ضمنا صفحه نمایش وسط جعبه شارژ موقع شارژ به رنگ قرمز دیده می شود و زمان پر شدن به رنگ سبز ظاهر می شود که زیبایی بصری جالبی ایجاد می کند. بررسی ها نشان می دهد هندزفری شیائومی air 2 در عرض یک ساعت با جعبه باتری کاملا شارژ می شود و موقعی که جعبه شارژ کاملا شارژ باشد می توان دستگاه را ۳.۵ بار شارژ نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو