طرز تهیه چیکن لینکوئینی

طرز تهیه چیکن لینکوئینی , دستور پخت چیکن لینکوئینی

چیکن لینگوئینی یک نوع پاستا با مرغ است که بسیار طعم خوبی دارد و از آن جا که با سس خامه تهیه می شود بسیار خوشمزه است. این پاستا با تکه های مرغ بزرگ سرو می شود که ظاهر زیبایی بوجود می آورد و می توان در مهمانی های خاص آن را تهیه و سرو نمود. پاستا در کل یک نوع غذای ایتالیایی است که با انواع سس های گوشتی و سبزیجات مختلف سرو می شود. پاستا نیازی به دم کردن ندارد ولی مواد گوشتی باید دارای سس باشد تا طعم خوبی به پاستا بدهد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه چیکن لینکوئینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
سیر۵ حبه
قارچ۲۰ عدد
خامه۲۰۰ گرم
قرص مرغ یا عصاره مرغ۱ عدد
کره۳۰ گرم
روغنبه مقدار لازم
رغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پاپریکا دودی و آویشنبه مقدار لازم
آردبه مقدار لازم
پاستا۱ بسته (برای ۴ نفر)

طرز تهیه چیکن لینکوئینی

مرحله اول

برای تهیه چیکن لینکوئینی در ابتدای کار، سینه های مرغ را به صورت لایه ای برش می زنیم. از قسمت برش خورده کمی با بیفتک کوب می کوبیم تا نرم شود. اما نباید زیاد کوبید تا له شود. سپس نمک و فلفل سیاه روی دو طرف آن می ریزیم تا به خوبی مزه دار شود.

مرحله دوم

مرغ ها را داخل آرد معمولی می غلتانیم. وقتی دو طرف مرغ به آرد آغشته شد آن را کنار می گذاریم. یک تابه برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. کره و روغن می ریزیم و می گذاریم تا کره آب شود و تابه داغ شود. قارچ ها را شسته و ورقه می کنیم.

مرحله سوم

حرارت زیر تابه را زیاد می کنیم و قارچ ها را به تابه اضافه می کنیم. حرارت که زیاد باشد، قارچ ها آّب نمی اندازد. کمی که قارچ ها تفت خورد، آبلیمو را اضافه می کنیم که از سیاه شدن قارچ ها جلوگیری کند. سپس آن را تفت می دهیم.

مرحله چهارم

وقتی قارچ ها کاراملی شد، سیر های رنده شده را اضافه می کنیم. نیاز نیست سیر ها خیلی سرخ شود و بسوزد. در حدی که سبک شود و عطر آن خارج شود کافی است. مخلوط سیر و قارچ را از تابه خارج کرده و کره و روغن را دوباره اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

وقتی کره ذوب شد و شروع به جوشیدن کرد، تکه های مرغ را درون آن می گذاریم تا سرخ شود. حرارت را مجدد زیاد می کنیم که مرغ آب نیندازد و سفت نشود. سینه های مرغ را پشت و روی می کنیم تا کامل دو طرف آن سرخ شود و رنگ آن طلایی شود.

مرحله ششم

قارچ و سیر را به مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس نمک و پاپریکا دودی و آویشن را اضافه می کنیم. باید توجه داشت میزان نمک کمتر اضافه شود چون عصاره مرغ نیز نمک دارد. یک قرص مرغ یا عصاره مرغ را در یک لیوان آب جوش حل کرده و به مرغ ها اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط بجوشد و بپزد. می توان به جای عصاره مرغ از آّب مرغ خانگی نیز استفاده نمود. در این فاصله که مرغ در حال پخت است پاستا ها را آماده می کنیم. یک قابلمه را با آب می گذاریم روی حرارت تا بجوشد.

مرحله هشتم

در این مرحله پاستا را درون آن می ریزیم و ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا بپزد. به پاستا در حال پخت، کمی نمک و روغن اضافه می کنیم. پاستا که پخته شد آن را آبکش می کنیم. خامه صبحانه را درون یک قابلمه کوچک می ریزیم

مرحله نهم

سپس روی حرارت کم قرار می دهیم تا گرم شود. می توان خامه را درون ماکروویو گرم کرد. وقتی خامه گرم شد به مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا تمام مواد به خامه آغشته شود. سپس درب تابه را برداشته و صبر می کنیم تا سس غلیظ شود.

مرحله دهم

در این مرحله پاستای آبکش شده را با کمی روغن زیتون مخلوط می کنیم. کمی نمک و آویشن و پاپریکا دودی و فلفل سیاه می زنیم تا مزه دار شود. مخلوط مرغ به همراه سس غلیظ شده را روی پاستا می ریزیم و آن را سرو می کنیم.