طرز تهیه سوپ مرغ و رشته

طرز تهیه سوپ مرغ و رشته , دستور پخت سوپ مرغ و رشته فرنگی

سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن به کار می رود، اغلب سوپ ها برای بیماران و سرماخوردگی و انفولانزا توصیه می شود. سوپ مرغ و رشته همانطور که از نام آن پیداست از مرغ و رشته فرنگی یا ورمیشل تهیه شده است. این سوپ را به راحتی می توان تهیه کرد و در کنار غذای اصلی سرو نمود. برای مشاهده اموزش طرز تهیه سوپ مرغ و رشته در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴ تکه کوچک
هویج۲ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۳ حبه
ورمیشل۱ لیوان چای کوچک
کره۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری
آردیک و نیم قاشق غذا خوری
آب مرغ۵ تا ۷ فنجان
ادویه (نمک و فلفل و چیلی و زردچوبه)به مقدار لازم
جعفری خرد شدهکمی
لیمو تازه۱ عدد

طرز تهیه سوپ مرغ و رشته

مرحله اول

برای تهیه سوپ مرغ خوشمزه و مخصوص با رشته در ابتدای کار، مرغ را جدا گانه می پزیم و ریش ریش می کنیم. آب آن را برای سوپ نگه می داریم. در یک قابلمه کره و روغن زیتون را می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را شسته و رنده می کنیم و به روغن اضافه می کنیم. در ادامه یک دقیقه هویج ها را تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. پیاز را شسته و خرد می کنیم و به هویج اضافه کرده و آن را هم دو دقیقه دیگر تفت می دهیم.

طرز تهیه سوپ مرغ و رشته

در این مرحله سیر ها را هم رنده کرده و به مواد اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا بوی سیر خارج شود. زردچوبه را به آن اضافه کرده و کمی که تفت خورد، آرد را اضافه می کنیم و آن را هم تفت می دهیم تا کمی بو داده شود.

مرحله چهارم

آب مرغ را کم کم به آن اضافه می کنیم تا آرد گلوله نشود و مدام هم می زنیم. می توان نیمی از مقدار را آب و نصف دیگر را آّب مرغ ریخت یا همه را آّب مرغ اضافه کرد. وقتی سوپ شروع به جوشیدن کرد، ورمیشل ها را هم اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس هر از گاهی آن را هم می زنیم تا ورمیشل ها پخته و نرم شود. در این مرحله نمک و ادویه ها را اضافه کرده و بعد از این که کمی جوشید، آّب لیمو و جعفری ریز خرد شده را اضافه کرده و از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.