حضور پدربزرگ ۹۲ ساله در فهرست پرفروش‌های آمازون با یک کتاب شعر

70

1400/2/16

05:49


پدربزرگ ۹۲ ساله اسکاتلندی که کتاب «۱۰۱ شعر» را با همکاری اعضای خانواده منتشر کرده بود، به لطف دنبال‌کنندگان نوه‌اش در توییتر به یکی از چهره‌های پرفروش آمازون در بریتانیا و آمریکا تبدیل شد.

حضور پدربزرگ ۹۲ ساله در فهرست پرفروش‌های آمازون با یک کتاب شعر

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: گوردن مکالک در کتاب شعر خود به موضوع‌هایی چون عشق، روابط انسانی، رابطه انسان با خدا، دین، عبادت و معنی زندگی و مرگ پرداخته است. این پدربزرگ ۹۲ ساله در کتاب ۱۳۰ صفحه‌ای خود ۱۰۱ شعر منتشر کرد و آن را روز ۲۴ آوریل روانه بازار کرد اما دنیا وقتی به او لبخند زد که نوه‌اش جسیکا کیچی از دنبال‌کنندگان خود در توییتر خواست به کتاب آقای مکالک سر بزنند و با نوشتن نقد و یادداشت او را خوشحال کنند.

توییت این دختر جوان بیش از ۳۰۰ هزار لایک خورد و بین کاربران توییتر در چهار گوشه دنیا دست به دست شد. بسیاری از کاربران سراغ کتاب رفتند و نقدهای چهار و پنج ستاره برایش نوشتند. این‌گونه شد که «۱۰۱ شعر» در آمازون بیش از ۱۰۰۰ نقد پنج‌ستاره گرفت و خیلی زود وارد فهرست پرفروش‌ها شد؛ شماره ۱۴ در پرفروش‌های شعر در بریتانیا و شماره هشت در فهرست پرفروش‌های آمازون در آمریکا.

101

شاید یکی از دلایل موفقیت پروژه خانوادگی تولید کتاب «۱۰۱ شعر» شعرهایی باشد که آقای مکالک درباره رابطه عاشقانه‌اش با همسر فقید خود گفته است. مری اکتبر ۲۰۲۰ به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا رفت و همین شعرهای عاشقانه گوردن مکالک به دل مردم در سراسر دنیا نشست. کتابی که قرار بود فقط ۱۰۰ نسخه تولید و منتشر شود، حالا هزاران خریدار و خواننده در چهار گوشه جهان دارد و روز به روز بر شهرت کتاب و سراینده و خالقش افزوه می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو