خواص دارویی و درمانی ریشه نیلوفر آبی

منبع: آرگا

136

1400/2/16

09:10


در این مطلب شما را با ریشه نیلوفر آبی آشنا می کنیم و مزایایی که استفاده از آن بر بدن را بیان خواهیم کرد. یادتان باشد که اگر بیماری های زمینه ای دارید حتما قبل از استفاده از این گیاه از پزشک متخصص خود مشورت بگیرید.

خواص ریشه نیلوفر آبی بسیار زیاد می باشد و می تواند در کاهش وزن و گردش خون به بدن شما کمک کند و فعالیت های ارگان های دیگر بدن را نیز بهبود بخشد. در واقع استفاده از این ماده می تواند مواد آلی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما را کند.

خواص ریشه نیلوفر آبی

خواص ریشه نیلوفر آبی

ریشه این گل دارای ترکیب بسیار مقوی و منحصر به فردی است و سرشار از فسفر، منیزیم، پتاسیم، روی و سایر ویتامین های گروه A و B و C می باشد. این گل در برکه های عمق و آب های رودخانه ای که دارای جریان های آرامی هستند رشد می کند و دارای برگ های بسیار زیبا و پهنی به شکل قلب هستند. این برگ ها روی سطح آب را می پوشانند و با یک دمبرگ به ریشه وصل می شوند. این گل در روز ها باز شده و در شب ها بسته می شود و ارتفاعی برابر ۱۲۵ سانتی متر دارد و از نظر عرضی حدودا ۳۰۰ سانتی متر گسترش می یابد. بسیاری از افراد از ریشه این گیاه در غذا ها استفاده کرده و بسیاری از مواد مورد نیاز بدن خود را تامین خواهند کرد. در واقع ریشه این گیاه می تواند از انواع سرطان ها پیشگیری کند و با تنظیم فشار خون سلامت قلب و رگ های بدن را تضمین کند. در ادامه تمامی خواص این ریشه را برایتان بیان می کنیم.

بهبود گردش خون

ریشه نیلوفر آبی تحریک پذیری گردش خون را افزایش می دهد و اکسیژن بیش تری را به اندام ها می رساند بنابراین می تواند از بروز خستگی مفرط و خواب آلودگی شما پیشگیری کند.

تنظیم فشار خون

سدیم یکی از موادی می باشد که می تواند باعث بالا رفتن فشار خون شود و مشکلات دیگری را برایتان ایجاد کند. پتاسیم موجود در ریشه نیلوفر آبی به شما کمک می کند تا بتوانید با کمبود پتاسیم خون و سدیم های اضافی مقابله کنید و فشار خون را به حالت نرمال بازگردانید.

کاهش استرس

کمبود ویتامین B کمپلکس می تواند باعث افزایش استرس شده و حالت روحی شما را بهم بریزد. ریشه نیلوفر آبی می تواند با رساندن این ویتامین به بدن خلق و خوی شما را به دست بگیرد و از تحریک پذیری عصبی جلوگیری کند.

تضمین سلامت قلب با ریشه نیلوفر آبی

هضم راحت تر با ریشه گل نیلوفر آبی

همانطور که می دانید ریشه گل نیلوفر آبی چوبی است و سرشار از مواد فیبری است. این ریشه می تواند به افزایش حجم مواد دفعی از بدن کمک کرده و با تند تر کردن حرکات روده ای یبوست را درمان کند.

تضمین سلامت قلب

موادی مانند فیبر های رژیمی دارد و می تواند سطح هموسیستئین خون را کنترل کند و از ایجاد سکته های قلبی پیشگیری می کند بنابراین اگر دوست دارید سالم بمانید می توانید از این ریشه در غذا های خود استفاده کنید.

تامین ویتامین های بدن

این ریشه سرشار از ویتامین A  و ویتامین C می باشد و شما می توانید با مصرف روزانه این ریشه با یک تیر دو نشان بزنید و کمبود ویتامین C و کمبود ویتامین A را در بدن خود جبران کنید. در واقع استفاده از ۱۰۰ گرم از این ریشه می تواند ۷۳ درصد نیاز روزانه شما را تامین کرده و با تامین کردن آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن شما می تواند از پوست و موهای شما مراقبت کرده و رادیکال های آزاد را خنثی کند.

کاهش وزن و مدیریت آن

استفاده از ریشه نیلوفر آبی به شما کمک می کند تا بتوانید وزن خود را کاهش داده و آن را مدیریت کنید. جالب است بدانید که این ریشه جزء غذا های کم کالری با فیبر بالا می باشد و یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که پرخوری می کنند.

موارد استفاده از نیلوفر آبی و ریشه آن

اگر بیماری های خاص مانند دیابت و یا کم خونی دارید بهتر است قبل از استفاده از این گیاه و ریشه آن با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا مشکلات بیش تری برایتان ایجاد نشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو