مسافران (Voyagers)

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

کالین فارل که اغلب او را با فیلم « در بروژ » و « خرچنگ » به یاد می آورند، مشهورترین بازیگر فیلم است. تای شریدان هم که با فیلم های « Ready Player One » و « X-Men: Dark Phoenix » شناخته می شود، یکی دیگر از بازیگران فیلم است. دختر جانی دپ یعنی لیلی رز دپ هم در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

گروهی از مردان و زنان از کودکی پرورش می یابند تا با سفر به سیاره ای دوردست، نسل بشر را در آن محل تکثیر کنند. اما در سفینه اتفاقات مطابق پیش بینی ها جلو نمی رود و...

کارگردان کیست ؟        

نیل برگر که آثار قابل قبولی از جمله «  Limitless » و «  Divergent » را در کارنامه دارد و پس از 4 سال به عرصه کارگردانی بازگشته است.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

« مسافران » اشارات جنسی فراوانی دارد و اگرچه درجه بندی سنی فیلم به صورت عمومی بالای 13 سال عنوان شده اما شاید بهتر باشد پیش از اتکا به این رده بندی جهانی، خودتان فیلم را مرور کنید تا تحلیل بهتری از ذهنیت فرزندانتان داشته باشید.

مسافران (Voyagers)

نکات مثبت فیلم ؟

اینکه فیلم یک اقتباس نصفه و نیمه فضایی از رمان « Lord of the Flies » است باعث شده تا حداقل بخشی از جذابیت های این رمان در نسخه سینمایی با کاهش حداکثری کیفیت به چشم بخورد!

نکات منفی فیلم ؟

فیلمنامه « Voyagers » از همان دقیقه اول که ریچارد در حال توضیح ساز و کار علمی برای سفر بی بازگشت به سیاره جدید است، دچار ایراد می شود و منطق علم را به طور کامل زیر سوال می برد. این روند تا انتهای فیلم نیز پابرجا می ماند!

در سفینه ای که افراد در آن حضور دارند، همه کاره سفینه ریچارد است و باقی موارد توسط نوجوانان انجام می شود! در واقع بزرگترین ماموریت علمی بشریت توسط چند نوجوان هدایت می شود!

حد فاصل رسیدن رسیدن به آگاهی، کنجکاوی جنسی و رسیدن به خشونت و تعیین قلمرو در فیلم تنها چند دقیقه است! نوجوانانی که تا چند دقیقه پیش آگاهی چندانی از دنیای پیرامون شان نداشتند، پس از نخوردن یک محلول حتی یاد می گیرند چگونه از اسلحه استفاده کنند!

شخصیت پردازی در فیلم وجود ندارد و همه بلاتکلیف هستند!

شاید وقت آن رسیده که متخصصان حوزه فضانوردی مشاوره های جدی به فیلمسازان دهند. ( خطر لو رفتن داستان ) در بخشی از فیلم دریچه سفینه باز شده و فردی با تی شرت در آن حوالی حضور دارد و رفته رفته بدنش در حال تغییر وضعیت است! به طور مشخص اگر بدون لباس فضانوردی در محیط بیرون از سفینه قرار بگیریم، مرگ و نابودی بدن انسان در کمتر از 6 ثانیه رخ می دهد!

به تمام مشکلات فیلم بازی های بد بازیگران را هم اضافه کنید. به نظر می رسد حداقل تا الان، باید این نکته را بپذیریم که دختر جانی دپ حتی کمی از استعداد پدرش در بازیگری را هم به ارث نبرده است!

مسافران (Voyagers)

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

احتمالاً محل رخداد قصه که در فضاست.

حرف آخر :                            

پس از تماشای فیلم کنجکاو شدم تا به سراغ وویجر اصلی بروم که در سال 1977 به فضا پرتاب شد و در حال حاضر بیش از 15 میلیارد کیلومتر با زمین فاصله دارد. این سفینه از منظومه شمسی خارج شده و دانشمندان گفته اند که به فضای بین ستاره ای رسیده و رفته رفته ارتباطش با زمین را از دست خواهد داد. همین اطلاع از خلاصه وضعیت سفینه وویجر، به مراتب جذابیت بیشتری از تماشای « Voyagers » داشت!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

مسافران (Voyagers)

مسافران (Voyagers)

کارگردان: Neil Burger

فیلمنامه : : Neil Burger

بازیگران :

Tye Sheridan...Christopher

Lily-Rose Depp...Sela

Colin Farrell...Richard

Fionn Whitehead...Zac

ژانر : ماجراجویی

زمان : 108 دقیقه

رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)