جاذبه های تماشایی و مکان های دیدنی عربستان را بهتر بشناسید

جاذبه های تماشایی و مکان های دیدنی عربستان را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

97

1400/2/16

13:29


عربستان سعودی از بزرگ ترین کشورهایی است که در آسیا واقع شده است و بخش مهمی و عمده ای از شبه جزیره عربستان در این کشور واقع شده است. از مهم ترین مکان های دیدنی عربستان کعبه است که دارای اهمیت مذهبی بالایی است.

با توجه به اینکه حکومت پادشاهی بر عربستان حکمروا است این کشور دارای دو شهر مهم به لحاظ اهمیت سیاسی است که پایتخت این کشور قرار دارد. شهر جده که از زیباترین شهرهای عربستان است، پایتخت اداری این کشور و شهر ریاض نیز پایتخت سلطنتی شناخته می شود. این دو شهر مهم از مکان های دیدنی عربستان به شمار می روند.

 

عربستان و جاذبه های بی نظیر

مکان های دیدنی عربستان:

عربستان به دلیل وسعت و گستردگی از طریق شبه جزیره عربستان به راه های مختلفی متصل می شود که اهممیت این کشور را به لحاظ تجاری، سیاسی و همچنین گردشگری گسترش می دهد.

مناطق قدیمی عربستان

جاذبه ها و مکان های دیدنی عربستان

موقعیت جغرافیایی خاص

عربستان از اطراف با مرزهای مختلفی همچون عراق، کویت، اردن، خلیج فارس، امارت متحده عربی، عمان، قطر و یمن هم مرز می باشد و با متصل شدن به دریای سرخ جایگاه ویژه تری یافته است. در ادامه نیز بیشتر با کشور عربستان و دیدنی های مدینه آشنا خواهید شد.

مکان های معروف عربستان

کعبه و مسجد پیامبر

همانطور که می دانید عربستان از ابتدا به دلیل وجود کعبه شناخته شده است و با قرار گرفتن مسجد و آرامگاه پیامبر نیز این کشور توانسته قدرت مذهبی و سیاسی بیشتری داشته باشد. و سالانه سیلی عظیم از جمعیت مسلمانان از نقاط مختلف جهان به عربستان سفر می کنند تا از خانه خدا دیدن کنند.

عربستان و جاذبه های آن

صحرای بزرگ عربستان

به لحاظ جغرافیایی کشور عربستان تشکیل شده از صحرای بزرگ است و پوشیده از شن زار است و همین امر موجب داشتن آب و هوای گرم و خشک در این منطقه شده است که در برخی از روزهای تابستان طاقت فرسا خواهد بود.

عربستان و ددنی های مهم

موقعیت تجاری و اقتصادی

اقتصاد این کشور ثروتمند که بر پایه نفت نهاده شده است رونق زیادی به منطقه بخشیده است و موجب گسترش صنایع مختلف نفتی و گازی است. در ادامه این جریان عربستان توانسته تجارت خود را قدرتمندتر کند و به سوی سرمایه داری بانکی گسترده پیش ببرد.

مناطق توریستی عربستان

هتل های لوکس و مجلل

همانطور که می دانید  بیشتر مکان های گردشگری و دیدنی عربستان جاذبه های کویری هستند و چشم اندازی از مناطق طبیعی و مناظر سر سبز وجود ندارد اما وجود برج های مرتفع و عظیم همچنین هتل های لوکس و مجلل موجب می شود تا گردشگران جذب این منطقه شوند و بیشتر گردشگران این کشور برای مقاصد مذهبی یا تجاری به این کشور سفر می کنند.

دیدنی های مهم عربستان

مسجد قبا

این مسجد در یکی از مناطق اطراف شهر مدینه قرار دارد و در روستایی به همین نام که در ۶ کیلوتری مدینه واقع شده، بنا شده است. به احتمال زیاد این مسجد قدیمی ترین مسجد در سرتاسر جهان و یکی از مکان های دیدنی عربستان باشد که در دوران زندگی پیامبر (ص) ساخته شده است.

مکانهای دیدنی عربستان

قبرستان بقیع

این قبرستان محل دفن بسیاری از امامان معصوم (ع) و بزرگان دین و یاران پیامبر گرامی اسلام می باشد؛ از جمله امامان معصوم (ع) می توان به امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع)، امام جعفر صادق (ع)، عباس بن عبدالمطلب عموی پیامبر، فاطمه بنت اسد مادر حضرت علی (ع)، دختران پیامبر (رقیه، ام کلثوم و زینب)، اسماعیل فرزند امام جعفر صادق (ع)، تعدادی از شهدای احد، ام البنین مادر حضرت عباس (ع) و حلیمه سعدیه دایه پیامبر در این مکان مقدس به خاک سپرده شده اند. جالب است بدانید که این مکان در نیم قرن گذشته دارای بارگاه و گنبد بوده که به دست سعودی ها تخریب شده است.

دیدنی های عربستان

کوه احد

جنگ احد در این مکان اتفاق افتاده و به دلیل شهادت حمزه عموی بزرگوار پیامبر (ص) در این مکان، محل دفن ایشان نیز می باشد، ضمن اینکه محل زخمی شدن پیامبر، شکستن پیشانی آن حضرت، شکستن دندان ایشان و مکان زخمی شدن حضرت علی (ع) و نیز محل دفن برخی دیگر از شهدای احد می باشد.

جاهای دیدنی عربستان

اهمیت این مکان به اندازه ای است که پیامبر (ص) فرموده اند : «اگر کسی به مدینه به زیارت من بیاید و به زیارت قبر عمویم حمزه نرود بر من جفا کرده است.»

موزه ملی

موزه ملی از مهمترین موزه های عربستان می باشد که در شهر ریاض واقع شده است. عربستان دارای تاریخی غنی می باشد و در طول دوران مختلف شاهد اتفاقات بسیاری بوده است، از این رو در این موزه بیشتر از ۱۵ هزار اثر تاریخی نگهداری می شود که قدمت برخی از آنها به بیشتر از ۳ هزار سال پیش بر می گردد. همچنین معماری این موزه بسیار زیبا بوده و این موضوع موجب جذب گردشگران زیادی می شود.

مکان های دیدنی عربستان +عکس

اغلب افراد سعی دارند تا از طریق مهاجرت به این کشور جایگاه شغلی ویژه ای پیدا کنند و بتوانند به پیشرفت های زیادی دست پیدا کنند. گردشگرانی که برای زیارت کعبه به این کشور سفر می کنند علاقه زیادی به زیارت خانه و آرامگاه نبی دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو