دستگاه تصفیه RO شرکت تصفیه آب پاکسازان ( کمتر از نیم قرن تلاش )

دستگاه تصفیه RO شرکت تصفیه آب پاکسازان ( کمتر از نیم قرن تلاش )


منبع: دلگرم

81

1400/2/16

14:11


دستگاه تصفیه RO شرکت تصفیه آب پاکسازان ( کمتر از نیم قرن تلاش )

سازنده دستگاه [ RO ] تصفیه آب صنعتی ( مشاوره رایگان تخصصی )

قبل از شروع به جستجوی جهت انتخام سیستم‌های تصفیه آب صنعتی، شما یاد خواهید گرفت که اب شیرین کن اسمزمعکوس چگونه کار می‌کند، اصطلاحاتی که در تحقیقات خود با آن آشنا خواهید شد و ویژگی‌هایی مهم آنها را خواهید شناخت است. اسمزمعکوس راحت‌ترین و موثرترین روش تصفیه آب است. که اغلب به عنوان RO شناخته می‌شود، یک روش پیشرفته تصفیه آب است. اسمزمعکوس[reverse osmosis] نوعی تصفیه یا فیلتراسیون خاص هست که آب خوراک از غشای نازک و نیمه تراوا با منافذی به اندازه کافی کوچک جهت عبور از آب خالص و ممانعت ذرات بزرگتر مانند نمک‌های محلول [یون‌ها] و سایر ناخالصی‌ها استفاده می‌کند.به زبان ساده لایه ای که دارای روزنه‌های کوچکی هست این لایه‌ها به قدری ریز و کوچک هستنند که اجازه عبور آب خالص را از خود می‌دهند اما مانع از عبور ذرات نمک و سایر ناخالصی‌ها می‌شوند.که شرکت آب پاکسازان بزرگترین طراح، سازنده و مجری سیستم‌های آب تصفیه کن ‌های صنعتی در جنوب کشور،از RO جهت تولید آب با خلوص بالا جهت سیستم‌های آب آشامیدنی، دیگ‌های بخار صنعتی، داروها، شیرین سازی آب دریا، فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی، مواد آرایشی و سایر موارد استفاده می‌شود. این یک فناوری هست که بیش از یک قرن شناخته شده است.

برای مطالعه مقالات بیشتر: کلیک کنید

انواع سیستم‌های اسمزمعکوس

انواع ممبران یا ممبرین RO

به عنوان یک طرح اساسی، تمام واحدهای اسمزمعکوس با عبور آب از غشای نازک و نیمه تراوا جهت حذف ناخالصی‌های معلق و محلول و آلودگی‌ها، آب را تصفیه می‌کنند. انواع مختلف سیستم‌ها و مشخصات اسمزمعکوس با توجه به کاربرد مورد نظر مورد نیاز است. عوامل موثر بر عملکرد سیستم فیلتر ممبرین یا همان اسمزمعکوس شامل جریان، تعداد مراحل، انواع غشاها و فشار پمپ هستند.

یک سیستم اسمزمعکوس استاندارد دارای سه نوع فیلتر است:

  • فیلتر شنی جهت کاهش ذرات بزرگ مانند آلودگی و زنگ زدگی در آب کار می‌کند.
  • فیلتر کربنی علاوه بر سایر آلاینده‌های کوچکتر، VOC‌ها و کلر موجود در آب را نیز کاملا حذف می‌دهد.
  • اب وارد فیلتر کارتریج شده و ذرات ریز تر معلق را حذف می‌کند.

غشای RO نیمه نفوذ پذیر تقریباً تمام ناخالصی‌های باقیمانده را از بین می‌برد. سیستم‌های دارای مراحل بیشتر دارای فیلترهای کربن اضافی یا غشاهای دیگر هستند.

برای استعلام لیست قیمت کلیک کنید : قیمت آب شیرین کن صنعتی اسمزمعکوس تصفیه آب

فشار پمپ

جهت برنامه‌هایی که به سیستم فیلتراسیون RO بسیار متمرکز نیاز دارند، فشار پمپ بیشتری لازم است. جهت آب با تی‌دی‌اس کمتر، فشار پمپ کمتری لازم هست زیرا به راحتی از غشا عبور می‌کند.

عوامل موثر در انتخاب اسمزمعکوس

از سیستم‌های تصفیه آب اسمزمعکوس آب‌پاکسازان می‌توان جهت تصفیه آب جهت کاربردهای مختلف تجاری و صنعتی استفاده کرد. انتخاب مدل سیستم اسمزمعکوس مورد نیاز جهت کاربرد شما به شرایطی مانند: 1- کیفیت آب خوراک 2- تی‌دی‌اس نیاز آب محصول تحت تصفیه 3- مقدار آب مورد نیاز محصول

بستگی دارد.

کاربردهای اسمزمعکوس در صنعتی چیست؟

  • داروشناسی
  • میکروالکترونیک
  • هیدروپونیک
  • سلطنتی
  • نیروگاه‌ها و دیگهای بخار آب را تغذیه می‌کنند
  • دام و طیور
  • کشاورزی و گلخانه‌ها
  • شرکت‌های آب معدنی و آب میوه فروشی‌ها
  • مغازه‌های اب فروشی
  • ادارات برق جهت شستشو مقره‌های برق
  • ازآمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها
  • تولید لبنیات

صنایع متعددی جهت اطمینان از آلودگی محصولاتشان به آلاینده‌های ناخواسته به خالص‌ترین آب نیاز دارند. آب خالص RO همچنین راهی جهت محافظت از تجهیزات دیگر در برابر صدماتی هست که ممکن هست در اثر تجمع آلاینده‌های آب در طول زمان ایجاد شود.

سیستم‌های اسمزمعکوس همچنین در بسیاری از مکان‌های تجاری مانند آب آشامیدنی خالص،و آب آزمایش استفاده می‌شود:

  • مهمان نوازی
  • امکانات پزشکی مانند بیمارستان‌ها
  • تولید مواد غذایی و نوشیدنی
  • مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های مسکونی
  • آبکاری فلز
  • رستوران‌ها و کافی‌ها

سیستم‌های تصفیه آب با مکانیزم اسمزمعکوس

از فناوری اسمزمعکوس در بسیاری از کاربردهای نمک زدایی، فرآیند کاهش رسانایی TDS و تأمین آب با خلوص بالا استفاده می‌شود. اسمزمعکوس می‌تواند در ساختمان‌های مسکونی، تجاری یا صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

عمل تصفیه آب با اسمزمعکوس با استفاده از فشاری که توسط پمپ به آب وارد می‌شود، حاصل می‌شود و باعث می‌شود وارد غشایی نیمه تراوا شود که ناخالصی‌های محلول مانند کلر، نمک یا ذرات بزرگ را از بین می‌برد. سیستم‌های تصفیه آب RO می‌توانند فلزات سنگین مانند آرسنیک، سرب و فلوراید را از بین ببرند. این ذرات و آلودگی‌ها پس از حذف، با فاضلاب پاک شده و ذخیره نمی‌شوند. این نوع سیستم گزینه ای با کاربرد آسان و نگهداری آسان جهت دستیابی به فیلتراسیون آب را فراهم می‌کند.

بهترین سیستم فیلتر اسمزمعکوس

اسمزمعکوس چیست؟

اسمزمعکوس که به آن [RO] نیز گفته می‌شود روشی جهت از بین بردن ناخالصی‌های آب با ایجاد فشار و هدایت آن به سمت فیلتر ممبرین است. این نقطه مقابل اسمز هست و یکی از مهمترین فرایندهای طبیعت است. در سیستم اسمز، آب با خلوص بالاتر به طور طبیعی به طرف آب با خالص کمتری حرکت کرده و تبدیل به آب با خالص کمتری می‌شود. فیلترهای ممبران دستگاه RO آب پاکسازان همین روند را جهت تصفیه آب در سیستم تصفیه آب اسمزمعکوس انجام می‌دهند.

سیستم‌های تصفیه آب صنعتیRO چه چیزی را حذف می‌کنند؟

فقط فیلترهای ممبران می‌توانند تمام آلاینده‌های مضر زیر را از بین ببرند یا به شدت کاهش دهند:

آلومینیوم، آمونیوم، آرسنیک 5، باکتریها، بریم، کادمیوم، کلسیم، کرومات، Chrom، مس، فلوراید، اهن، منیزیم، منگنز، نیترات، نیتریت، حشره کش‌ها،

فسفات، پتاسیم، پروتوزوآ مانند کریپتوسپوریدیوم و ژیاردیا، رادیوم، رادون، سلنیوم، نقره ای، سودیم، استرانسیم، سولفات، سولفیت، ویروس‌ها، فلز روی ... و خیلی بیشتر!

اگر صرفه جویی در مصرف آب جهت شما مهم هست، این کارآمدترین گزینه آب شیرین کن صنعتی RO است. در بین تمام روش‌های تصفیه اب موجود در دنیا روش اسمزمعکوس از جهت هزینه ساخت و نگهداری، مصرف انرژی و آب مقرون به صرفه ترین روش موجود مخصوصا در ابعاد صنعتی و ظرفیت های بزرگ بشمار می‌آید.

این سیستم همچنین یکی از جمع و جورترین سیستم‌های در بین روش‌های آب شیرن کن هست که می‌توانید در زیر کانتینر به صورت تصفیه آب قابل حمل قرار دهید و جابه جایی آن آسان است.

ممبران RO

ممبران یا ممبرین RO که به عنوان فیلتر تصفیه آب اسمزمعکوس نیز شناخته می‌شود فیلتر بسیار خوبی هست که هرذره بزرگتر از 0.001 میکرون را فیلتر می‌کند و از عبور آب از خود جلوگیری می‌کند. این بدان معنی هست که در واقع، تنها چیزی که می‌تواند از طریق یک غشا نفوذ پذیر عبور کند، آب خالص است.

انواع برند شرکت ممبران یا ممبرین تصفیه آب صنعتی اصل

فیلترهای ممبرین تا 99٪ مواد جامد محلول را از آب تصفیه و خارج می‌کنند. با توجه به روزنه‌های ریز این غشای اسمزمعکوس، قابل حس هست که فشار آب در سرعت عبور و عمل تصفیه آب تأثیر چشم گیری می‌گذارد.

گندزدایی آب

درموارد خاص که آب دارای میکروب‌های خاصی است ویا حامل ویروس است جهت شرب آب تولید دستگاه آب پاکسازان را به چند مدل گندزدایی و پاکسازی می‌کنند، استفاده از کلر توسط پکیج تزریق کلر به آب تولید یا عبور آب از محفظه‌ی لامپ یووی و یا تزریق ازون به آب محصول از جمله روش ای گندزدایی آب بشمار می‌آیند که پس از گذشت مدت زمان لازم در انتها به در یک مخزن ذخیره سازی تحویل داده می‌شود، آن آب جهت مصارف شرب هیج گونه مشکلی ندارند. هدف از اشعه ماورا بنفش از بین بردن 9/99 درصد کل میکروارگانیسم‌های موجود در آب از جمله باکتری‌ها و ویروس‌ها است. فیلتر RO اغلب قبل از رسیدن به فیلتر UV اکثر میکروارگانیسم‌ها را مسدود می‌کند، اما شما می‌خواهید مطمئن شوید که آب خوبی دارید یا منبع آب مشکوکی دارید. آب شهری اغلب جهت از بین بردن میکروارگانیسم‌ها تصفیه می‌شود، اگرچه هنوز می‌توان لوله‌های قدیمی یا کثیف را وارد کرد. آب چاه و سایر منابع طبیعی می‌توانند حاوی مقادیر بسیار بالاتری از میکروارگانیسم‌ها باشند و در صورت آلودگی آب، فیلتر UV توصیه می‌شود. آزمایش آب بهترین راه جهت اطمینان هست و می‌توانید بعد از نصب به هر سیستم روشنایی نور ماورا بنفش اضافه کنید.

آب سخت

فیلترهای ممبران آب شیرین کن مواد معدنی را از آب خالص پاک می‌کنند، اما اگر آب دارای سختی باشد جایگزین نرم کننده آب نمی‌شوند.

تصفیه آب پاکسازان

🇮🇷 سایت تصفیه آب abpaksazan.com به عنوان یکی از 🥇 اولین و ❤️بزرگ‌ترین ارائه دهندگان دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی | نیمه صنعتی با تمامی قطعات و تجهیزات جانبی اصلی می باشد.

دستگاه‌های آب تصفیه کن شرکت آب پاکسازان به صورت خاص مواد معدنی کلسیم و منیزیم [سخت موجود درآب] را از آب حذف و آب را نرم می‌کنند. آب سخت جهت سلامتی مضر نیست اما می‌تواند رسوبات و مشکلات زیادی را جهت لوازم خانگی، لوله کشی و در مصارف صنعتی مخصوصا دیگ‌های بخار ایجاد کند. جهت نرم کردن آب، با عبورآب از فیلترهای سختی گیر رزینی آب خام یا همان آب خوراک را نرم کرده سپس آب نرم را وارد دستگاه آب شیرین کن ROمی‌شود زیرا که آب پس از عبور از فیلتر رزینی جهت نرم شدن مقداری با افزایش TDS رو به رو می‌شود. 85 درصد خانه‌های آمریکایی دارای آب سخت هستند و نصب دستگاه تصفیه آب سبب بهبود آب در تمام مناطق مورد استفاده می‌شود و از تماس سیستم‌های اسمزمعکوس با آب سخت محافظت می‌کند.

هنگام یادگیری در مورد سیستم‌های تصفیه آب صنعتی، اصطلاحات زیادی وجود دارد که تولید کنندگان از آنها استفاده می‌کنند و ممکن هست برای شما جدید باشد. در اینجا برخی اصطلاحات رایج و معانی آنها آورده شده است.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو