افتتاح بیش از 280 هتل در دولت دوازدهم

منبع: همگردی

64

1400/2/16

15:32


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افتتاح بیش از 280 هتل در دولت دوازدهم صورت گرفت.

علی اصغر مونسان در دیدار جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران که در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، به روابط ایران و ایتالیا در حوزه میراث فرهنگی و کاوش های باستان شناسی اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روابطمان را با ایتالیا تقویت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: دولت دوازدهم به دلیل اعمال تحریم ها دوران سختی را پشت سر گذاشت و مردم ما هم فشارهای زیادی را تحمل کردند، اما با اینکه سختی های زیادی کشیدیم روی پای خود ایستادن را یاد گرفتیم. امیدواریم در دنیا صلح واقعی فراگیر شود که در این میان بطور حتم گردشگری نقش بی بدیلی ایفا می کند، چرا که گردشگری ملت ها را بهم نزدیک می کند.

بزودی فضا باز می شود

مونسان اضافه کرد: با توجه به روند مثبت مذاکراتی که اکنون در حال انجام است بزودی فضا باز خواهد شد و فرصت های خوبی فراهم می شود و موقعیت های مناسبی برای تقویت همکاری های ایران با کشورهای مختلف به وجود خواهد آمد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: البته در مدتی که تحریم بودیم فعالیت ها را متوقف نکردیم. در دولت دوازدهم بیش از 280 هتل افتتاح کردیم و 2 هزار و 200 واحد بوم گردی احداث شد. این درحالی است که 2 هزار و 400 طرح را هم توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری از سوی آنها در دست اقدام داریم.

آمادگی برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در ایران و ایتالیا

مونسان همچنین به ظرفیت های ایران در حوزه صنایع دستی نیز اشاره کرد و افزود: نمایشگاه های مختلف صنایع دستی ایران در کشورهای گوناگون از جمله کشورهای اروپایی برگزار شده که تمام آنها با موفقیت همراه بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آمادگی داریم در صورتیکه محل برگزاری نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی ایرانی قرار گیرد، نمایشگاهی از آثار صنایع دستی ایرانی را در ایتالیا برگزار کنیم. همچنین این آمادگی را داریم که ما نیز فضای رایگانی را برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان ایتالیا در اختیار قرار دهیم.

مونسان و پرونه در این دیدار که ولی تیموری معاون گردشگری، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی و علیرضا ایزدی مدیرکل حوزه وزارتی و بین الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حضور داشتند، درباره تقویت همکاری های دو کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با یکدیگر گفت وگو کردند.

جاذبه های گردشگری ایران بی نظیر است

جوزپه پرونه نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به جاذبه های گردشگری ایران گفت: خوشبختانه ایران دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که می تواند فرصت خوبی برای رونق گردشگری و توسعه فرهنگی با کشورهای مختلف باشد.

سفیر ایتالیا در تهران افزود: ایران و ایتالیا در حوزه های مختلف از جمله کاوش های باستان شناسی سالهای طولانی است که همکاری های خوبی با هم دارند و این آمادگی را داریم تا این همکاری ها تقویت شود.

سفیر ایتالیا در ایران به وضعیت گردشگری کشورش در دوران کرونا نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا، ایتالیا فعلا گردشگر خارجی نمی پذیرد، ضمن اینکه سفر بین استان ها نیز در ایتالیا ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم با انجام واکسیناسیون فراگیر در تمام کشورهای دنیا از جمله ایران و ایتالیا، گردشگری دوباره به روزهای پر رونق خود بازگردد.

افتتاح بیش از 280 هتل در دولت دوازدهم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو