اثر ضد تشنج، ضد درد و تب بر دم کرده برگ ریحان

منبع: همگردی

124

1400/2/16

22:32


علت اساسی سردردهای مرتبط با روزه داری عموماً ناشی از گرسنگی و افت قند خون و از دست دادن آب بدن است و مصرف دم کرده برگ ریحان به کاهش سردرد کمک می کند.

مهندس منیره نورمحمدی، کارشناس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی درخصوص خواص مصرف گیاه ریحان در ماه مبارک رمضان گفت: علت اساسی سردردهای مرتبط با روزه داری عموماً ناشی از گرسنگی و افت قند خون، از دست دادن آب بدن، خواب و استراحت ناکافی و قطع مصرف موادی مانند کافئین و نیکوتین که وابستگی ایجاد می کنند، است. دم کرده برگ ریحان اثر ضد تشنج، ضد درد، مقوی، تب بر و مدر دارد و معالج سردردها است.

مهندس نورمحمدی با اشاره به اینکه گیاه ریحان دارای عناصر منیزیم، کلسیم، روی، آهن، پتاسیم، سدیم، فسفر و منگنز است، تأکید کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، بیشتر روزه داران دچار مشکل سوءهاضمه می شوند، خوردن ریحان جهت تقویت دستگاه هاضمه توصیه می شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، این کارشناس گیاهان دارویی افزود: برگ ریحان شیرافزا است و جویدن برگ آن برای زخم های دهان مفید است. تخم ریحان، مُسکن و برای رفع دل درد مفید و دم کرده دانه ریحان، درمان کننده ورم کلیه و سرگیجه است. همچنین افشره برگ های ریحان به منظور کاهش خارش و التهاب محل نیش حشرات به شکل موضعی مصرف می شود.

اثر ضد تشنج، ضد درد و تب بر دم کرده برگ ریحان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو