طرز تهیه نان پودینگی

طرز تهیه نان پودینگی , دستور پخت نان با پودینگ

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پودینگ یک نان حجیم است که فیلینگ آن از پودینگ استفاده شده است. این نان شکل خاصی دارد که آن را زیبا و پرطرفدار می کند. این نان را به عنوان صبحانه کامل یا عصرانه کنار چای یا قهوه می توان سرو نمود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. این نان نیازی به تزیین ندارد و بسیار زیبا است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان پودینگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پودینگی
زرده تخم مرغ۲ عدد
شیریک و نیم پیمانه
شکر۶ قاشق غذا خوری
وانیل۱ قاشق چای خوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای خمیر
شکرنصف پیمانه
وانیلنصف قاشق غذا خوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذا خوری
شیر ولرمیک و یک چهارم پیمانه
کره ذوب شدهیک سوم پیمانه
سفیده تخم مرغ۲ عدد
آرد۵۸۰ گرم
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان پودینگی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه پودینگی در ابتدای کار، پودینگ را درست می کنیم. برای این کار، شیر را درون یک قابلمه می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا داغ شود. یک کاسه برداشته و زرده تخم مرغ و وانیل و شکر و نشاسته و دو قاشق دیگر شیر را با هم اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه به شیر داغ اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا با هم یکدست شوند. حالا حرارت را کم می کنیم و مرتب هم می زنیم تا پودینگ غلیظ شود و به غلظت شبیه به فرنی برسد.

مرحله سوم

یک کاسه برداشته و سفیده تخم مرغ و کره ذوب شده و شکر و وانیل و خمیر مایه فوری و شیر ولرم را درون کاسه ریخته و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم تا یک خمیر لطیف و یک دستی بوجود آید.

مرحله چهارم

خمیر را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا یک خمیر لطیف و نرمی بوجود آید. خمیر را چانه کرده و داخل ظرف می گذاریم و روی آن را با سلفون و پارچه می پوشانیم و یک ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم

بعد از استراحت، پف خمیر را با دست می گیریم. روی سطح کار کمی ورز می دهیم. روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را با وردنه به شکل مستطیل باز می کنیم. پودینگ را به کمک قاشق یا پالت روی سطح کار پخش می کنیم.

مرحله ششم

سپس به آرامی با کمک کاردک از جهت طول خمیر را به صورت یکدست رول می کنیم. در ادامه با نخ دندان به اندازه ۴ سانت برش می دهیم. حالا کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. نان ها را با فاصله روی آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با کمک سیخ چوبی وسط نان ها را فشار می دهیم تا شکل بگیرد. در یک کاسه، زرده تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس روی نان ها را رومال می کنیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله هشتم

سپس نان ها را درون فر که به طور کامل گرم شده است قرار داده و حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه می گذاریم تا بپزد و روی آن طلایی شود. در ادامه نان ها را از فر خارج کرده و بلافاصله تا داغ است روی آن عسل می مالیم و سرو می کنیم.