طرز تهیه نان فلفلی

طرز تهیه نان فلفلی , دستور پخت نان فلفلی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان فلفلی نان حجیم است که به جای فیلینگ روی آن را با سس مخصوص می پوشانند. این نان به صورت دایره ای یا مربع برش می خورد و روی آن را سس فلفلی تهیه کرده و می مالند. این نان در فر طبخ می شود و به عنوان پیش غذا یا در کنار سوپ و سالاد سرو می شود. این نان نیازی به تزیین ندارد و بسیار زیبا است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان فلفلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان فلفلی
شیر۱ لیوان
آب ولرمنصف لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایعنصف استکان
آرد۴ لیوان
مواد رویه
رب فلفل (رب گوجه به همراه فلفل قرمز)۱ قاشق غذا خوری سر پر
روغن زیتون۱ استکان
پیاز۱ عدد کوچک
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری
فلفل چیلی۱ قاشق چای خوری
آویشن۱ قاشق چای خوری
دانه کنجد خام۲ قاشق غذا خوری
سیاه دانه۱ قاشق غذا خوری
نمکدر صورتی که رب نمک نداشته باشد

طرز تهیه نان فلفلی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه به روش فلفلی در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و شیر ولرم و آب و شکر و خمیر مایه را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم. سپس ۱ لیوان آرد را اضافه کرده و مخلوط می کنیم در حدی که همزده شود.

مرحله دوم

سپس ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا پف کند و به عمل آید. تخم مرغ و روغن و نمک را به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم. کم کم آرد را اضافه می کنیم تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست آید که به دست نچسبد. روی ظرف را می پوشانیم.

مرحله سوم

سپس می گذاریم ۱ ساعت استراحت کند. در این مدت مواد رویه نان را تهیه می کنیم. پیاز را شسته و ریز خرد می کنیم. سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن زیتون روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس ادویه ها، رب فلفلی و زیره سیاه و دانه کنجد را اضافه کرده و هم می زنیم تا بوی آن خارج شود. از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. خمیر پف کرده را روی سطح کار با وردنه پهن می کنیم

مرحله پنجم

سپس مواد ربی را روی خمیر پخش می کنیم. سپس با کاتر یا به صورت مربعی با چاقو برش می زنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس نان ها را روی آن با فاصله می چینیم و ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم. روی آن را هم با روغن زیتون سبک چرب می کنیم.

مرحله ششم

فر را از قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس نان ها را درون آن می گذاریم و نیم ساعت زمان می دهیم تا بپزد. بعد از آن از فر خارج کرده و به آرامی آن را از سینی فر جدا می کنیم و در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم.