استاندار سمنان فوت دو معدنچی را تسلیت گفت

منبع: برترین ها

46

1400/2/17

08:40


علیرضا آشناگر استاندار سمنان وقوع حادثه تلخ ریزش معدن طزره و جانباختن ۲ کارگر این معدن را به بازماندگان و مردم این استان تسلیت گفت.

ایرنا: علیرضا آشناگر استاندار سمنان وقوع حادثه تلخ ریزش معدن طزره و جانباختن ۲ کارگر این معدن را به بازماندگان و مردم این استان تسلیت گفت.

در پیام علیرضا آشناگر که بامداد جمعه به رسانه‌ها ارسال شد، آمده است: خبرتلخ جانباختن ۲ تن از کارگران زحمتکش معدن زغال‌سنگ البرز شرقی در شهرستان دامغان، در ایام شهادت مولی الموحدین علی ابن ابیطالب (ع) و لیالی مقدس قدر ، مرثیه ای است دردآور، از سخت کوشی مردمانی که پی لقمه ای حلال و زیستنی آبرومند، اما سخت بودند.

در ادامه این پیام آمده است: کارگران پر تلاش و صبوری که با همت شبانه روزی و تلاش در سخت ترین شرایط کاری زمینه توسعه و آبادانی این مرز و بوم را فراهم آورده و در واقعه ای هولناک از دل زمین بر اوج آسمان پرکشیدند.

استاندار سمنان در این پیام اعلام کرد: اینجانب ضایعه جانباختن ۲ معدنکار در این حادثه دردناک را به تمامی مردم شریف ایران اسلامی و به خصوص مردم سخت کوش و مهربان و روزه دار استان سمنان تسلیت عرض کرده و صمیمانه از تلاش شبانه روزی و بی وقفه تمامی نیروهای امدادی و تخصصی حاضر در این حادثه که از شهرستان‌های مختلف استان و تعدادی از استان‌های دیگر کشور به‌منظور تلاش در جهت امداد رسانی این ۲ معدنکار مظلوم و پرتلاش به استان سمنان اعزام شده و در طی ۶ روز جستجوی سخت از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تشکر می‌کنم.

در ادامه آمده است: برای جانباختگان این حادثه هولناک آرزوی غفران الهی و علو درجات و برای خانواده داغدار این ۲ معدنچی و سایر همکاران زحمتکش و سخت کوش شاغل در معادن استان سمنان صبر و اجر آرزومندم.

استاندار سمنان در پایان پیام خود آورده است: امید که با رعایت کامل ضوابط و مقررات ایمنی و با در نظر گرفتن تمامی اقدامات حمایتی از کارگران محترم دیگر بار شاهد این حوادث دردناک نباشیم.‌

 حادثه معدن زغال سنگ در حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد که در این حادثه ۲ نفر کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه و محبوس شدند، شامگاه پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت پس از حدود ۱۳۰ ساعت، پیکر این ۲ معدنچی از زیر آوار خارج شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو