مدل کابینت پله ای با چند طراحی خلاقانه و زیبا

مدل کابینت پله ای با چند طراحی خلاقانه و زیبا


منبع: دکوراسیون

721

1400/2/17

12:38


کابینت یکی از مهم ترین اجزای آشپزخانه به شمار می رود و بهتر است شما در هنگام انتخاب طرح و رنگ کابینت های آشپزخانه حساسیت لازم را به خرج دهید. در ادامه با مدل کابینت پله ای آشنا خواهید شد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

مدل کابینت پله ای چیست ؟

کابینت پله ای که به آن کابینت غیر هم سطح نیز گفته می شود از انواع طرح های پرطرفدار و مدرن به شمار می رود و در طراحی این کابینت از کابین دیواری با عمق های مختلف استفاده می شود که این کابین ها به شکل پلکانی می باشند. توجه داشته باشید که برای ساخت این طرح کابینت به صورت معمول کابینت دیواری به دو بخش تقسیم می شود و عمق های مختلفی نیز برای این دو بخش در نظر گرفته می شود که این عمق ها باعث می شوند تا ردیف اول و دوم هم تراز با یکدیگر قرار نگیرند. در طراحی کابینت های کلاسیک از این طرح استفاده نمی شود و این طرح روی کابینت های مدرن کاربردی است.

مدل کابینت پله ای

اصولی برای طراحی کابینت آشپزخانه پلکانی

۱٫تقسیم بندی ارتفاع و عمق کابین دیواری باید به گونه ای باشد که ارتفاع کابینت از حد متعارف خارج نگردد و دسترسی به ردیف دوم کابینت ها نیز آسان باشد.

۲٫ زیاده روی در تعداد عمق های کابینت باعث دلزدگی و ایجاد حسی نامطلوب می شود از این رو بهتر است دو نوع عمق متفاوت برای طراحی کابینت ها در نظر گرفته شود.

اجرای دکوراسیون داخلی

۳٫ تناسب بین دو ردیف کابینت پلکانی باید رعایت شود تا دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایده آل به نظر برسد.

کابینت پله ای زیبا

۴٫ استفاده از دو رنگ کابینت متفاوت برای ردیف ها باعث افزایش زیبایی می شود و این دو رنگ باید به گونه ای انتخاب شوند که با یکدیگر هارمونی داشته باشند.

۵٫ برای زیبایی بیشتر کابینت پلکانی می توانید از ورق ام دی اف هایگلاس برای طراحی ساخت ردیف اول و از ام دی اف خام با روکش چوب و رنگ برای طراحی ردیف دون استفاده نمایید.

۶٫ برای طراحی کابینت آشپزخانه پلکانی می توانید از اشکال هندسی مختلف نیز استفاده نمایید تا ظاهر کابینت ها جذاب تر به نظر برسند.

۷٫ براق بودن یا مات بودن این مدل کابینت به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

۸٫ اگر تمایل دارید شکست عمق یا ارتفاع کابینت پلکانی بیشتر به نظر برسد بهتر است از دو رنگ متضاد برای طراحی این کابینت ها استفاده نمایید.

۹٫ در صورت تمایل می توانید برای دیزاین این طرح کابینت ها از ترکیب رنگ های خنثی با رنگ های گرم استفاده کنید.

۱۰٫ نورپردازی کابینت های پلکانی به صورت کاربردی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما در هنگام نورپردازی این طرح کابینت ها حساسیت لازم را به خرج بدهید.

مدل کابینت آشپزخانه پلکانی

عوامل موثر در تعیین قسمت کابینت پلکانی

  • متراژ بدنه کابینت زمینی و هوایی
  • درب کابینت
  • دستگیره ها
  • ریل و جک
  • لولای به کار رفته در ساخت کابینت
  • اندازه دو عمق مختلف کابینت نیز در قیمت آن تاثیرگذار است.

کابینت پلکانی

در این مطلب اطلاعاتی در مورد کابینت پلکانی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید با سبک ساختار این طرح از کابینت های آشپزخانه آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو