روش های درمانی خار پاشنه در ورزشکاران

منبع: همگردی

113

1400/2/17

16:02


خارپشنه در افراد و به ویژه ورزشکاران بر اثر دلایل مختلفی ایجاد می شود و روش های مختلفی برای بهبود وضعیت و درمان آن وجود دارد.

بسیاری در طول زندگی، درد پاشنه پا را تجربه می کنند که هنگام بامداد یا هر زمان دیگری پس از برخاستن از خواب، بسیار شدید و ناتوان کننده است، اما با کمی فعالیت بهبودی نسبی روی می دهد. این درد در سالیان بسیار قبل تر، بیشتر مختص کسانی بود که الزام شغل آن ها پیاده روی بسیار بود و کسانی مثل پاسبان ها و شبگردها شامل این دسته از افراد می شدند اما اکنون ورزشکاران متعددی هم با این مشکل مواجه می شوند.

درد پاشنه علل مختلفی دارد اما شایع ترین آن ها «فاشئیت پلانتار» یا همان خارپاشنه است، اما اگر تصور کنید که واقعا خاری در پاشنه تان درآمده است که باعث درد شدید می شود، اشتباه می کنید.

از هر 10 نفر یک نفر چنین خاری را در پاشنه خود تجربه می کند که دردی ندارد و یافته ای اتفاقی است و در واقع دردی که شما احساس می کنید مربوط به ورم و التهاب در فاشیای پلانتار است که نواری در کف پا بوده و پاشنه را به پنجه متصل می کند تا قوس کف پایی خوبی داشته باشید. به ویژه در کودکان ممکن است این دردها مربوط به التهاب باشد، حالا اگر شما وزن زیادی دارید یا زیاد سرپا می ایستید و بالا و پایین می پرید شاید در معرض چنین دردی قرار بگیرید و اگر قوس کف پا بیش از حد زیاد است و یابالعکس کف پا صاف است و یا تاندون آشیل بیش از حد سفت است باید دیر یا زود منتظر چنین اتفاقی باشید.

در عین حال نباید زیاد نگران باشید، ابتدا باید به یک پزشک مراجعه کنید تا از تشخیص مطمئن شوید، زیرا ممکن است به دردهای دیگر از جمله التهاب تاندون آشیل، گیرافتادگی های عصبی، دردهای انتشاری از کمر، آسیب های استخوانی و...مبتلا باشید و به ویژه در کودکان ممکن است این دردها مربوط به التهاب های ناشی از رشد باشد.

روش های درمانی خار پاشنه در ورزشکاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو