ثروت بیل گیتس پس از طلاق چه می‌شود؟

منبع: برترین ها

60

1400/2/17

18:14


بیل گیتس با ۱۲۴ میلیارد دلار ثروت، چهارمین فرد ثروتمند جهان است که هنوز جزئیات مالی طلاق او و همسر سابقش اعلام نشده است.

باشگاه خبرنگاران: بیل گیتس با ۱۲۴ میلیارد دلار ثروت، چهارمین فرد ثروتمند جهان است که هنوز جزئیات مالی طلاق او و همسر سابقش اعلام نشده است.

در آستانه فرارسیدن سال جدید میلادی فهرست تازه‌ای از ثروتمندان دنیا منتشر شد؛ فهرستی که نشان از جابه‌جایی‌های بزرگ داشت. طبق این فهرست دیگر بیل گیتس ثروتمندترین فرد شناخته شده دنیا و مالک شرکت مایکروسافت، در میان سه ثروتمند دنیا قرار نداشت. بر این اساس دو جایگاه از سه جایگاه ثروتمندترین‌های دنیا به افرادی تعلق گرفته که کمتر از ۵۶ سال دارند.

ثروت بیل گیتس پس از طلاق چه می‌شود؟

در روزهای اخیر خبر جدایی بیل گیتس از همسرش ملیندا در حالی رسانه‌ای شده که او به تازگی بیش از ۱.۸ میلیارد دلار به صورت سهام به حساب همسر سابق خود واریز کرد.

بیل گیتس ۶۵ ساله موسس مایکروسافت چهارمین فرد ثروتمند دنیاست. همسر سابق او ملیندای ۵۶ ساله مدیر سابق شرکت مایکروسافت است که در حال حاضر بنیاد خیریه بیل و ملیندا را مدیریت می‌کند. خبر جدایی این زوج پس از زندگی ۲۷ ساله مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفت.

این زوج که مالک ۱۴۶ میلیارد دلار ثروت هستند هنوز هیچ توضیحی در مورد چگونگی تقسیم اموال خود ارائه ندادند؛ اما اعلام کردند که همچنان فعالیتشان را در بنیاد خیریه خود ادامه می‌دهند.

ثروت خالص گیتس از مایکروسافت می‌آید، اما سهام این شرکت ساخت نرم افزار کمتر از ۲۰ درصد از کل سرمایه‌های گیتس است.

گیتس و همسرش در حساب کاربری توییتر خود اعلام کردند: «پس از تفکرهای بسیار در مورد روابطمان، به این نتیجه رسیدیم به ازدواج خود خاتمه دهیم. ما سه فرزند بزرگ کرده‌ایم و بنیادی را تأسیس کرده‌ایم که در سراسر جهان به مردم در داشتن یک زندگی سالم کمک می‌کند».

پیش از این پولدارترین مرد جهان، بیل گیتس که شرکت مایکروسافت را تأسیس کرده است در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که ثروتی که در این سال‌ها جمع کرده است، به سه فرزند خود نمی‌رسد.گیتس در ادامه صحبتش گفته بود دو دختر و یک پسر او به پدرشان افتخار می‌کنند که تصمیم گرفته است بعد از مرگش ثروت خود را صرف کارهای خیریه کند تا به ضعیف‌ترین اقشار جهان کمک کند.

انتشار خبر جدایی بیل گیتس و همسرش یکی از مهم‌ترین خبرها در دنیای ثروتمندان پس از خبر جدایی جف بزوس و مکنزی اسکات در ۲۰۱۹ بوده است. جدایی این دو نفر باعث تقسیم سهام آن‌ها در آمازون شد و خیلی زود خانم مکنزی را به یکی از ثروتمندترین مردم دنیا تبدیل کرد.

اما تقسیم ثروت بیل گیتس بسیار پیچیده‌تر از بزوس است؛ چرا که ثروت خالص گیتس از مایکروسافت می‌آید، ولی سهام این شرکت ساخت نرم افزار کمتر از ۲۰ درصد از کل سرمایه‌های گیتس است. او بیشتر سهام خود را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا منتقل کرده است.

هنوز جزئیات مالی طلاق گیتس و ملیندا اعلام نشده است. بیل گیتس با ۱۲۴ میلیارد دلار ثروت، چهارمین فرد ثروتمند جهان است و باید منتظر ماند و دید که بعد از طلاق از این میزان ثروت چقدر به ملیندا خواهد رسید. البته برخی رسانه‌ها از جمله دیلی میل ادعا کرده‌اند که بیل گیتس و ملیندا در سال ۱۹۹۴ توافق نامه پیش از ازدواج را امضا نکرده‌اند و با این حساب چیزی از دارایی‌های بیل گیتس کم نمی‌شود.

ثروت بیل گیتس به حدی است که اگر به تمام جمعیت ۸ میلیاردی جهان نفری ۱۵ دلار بدهد، همچنان با ۲۸ میلیارد دلار جزو ۵۰ ثروتمند جهان قرار می‌گیرد.

این زوج در واشنگتن زندگی می‌کردند، بنابراین طبق قانون هر چیزی که پس از ازدواج آن‌ها به دست آمده باید به طور مساوی بین زوجین تقسیم شود، ولی این بدان معنا نیست که این ثروت کاملاً نصف می‌شود.

همچنین ممکن است در خصوص جزئیات تقسیم اموال این زوج، اطلاعاتی منتشر نشود، چرا که اعلام شده طی قراردادهای خصوصی قرار است این امر صورت گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو