دیو باتیستا

«دیو باتیستا» پیش‌تر فاش کرده بود که نداشتن وقت کافی سبب شده در ریبوت «جوخه انتحار»‌ (The Suicide Squad) «جیمز گان» بازی نکند و به «ارتش مردگان» (Army of the Dead) «زک اسنایدر» ملحق شود. او در آن زمان دو راه پیش روی خود می‌دید: فیلم زامبی اریجینال نت‌فلیکس و اسنایدر یا فیلم پرخرج گان بر اساس کتاب‌های کامیک. باتیستا که در نهایت «ارتش مردگان» را برگزید به‌تازگی در مصاحبه با «دیجیتال اسپای» علت این انتخاب را توضیح داده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، باتیستا می‌گوید: «با نت‌فلیکس وارد یک رابطه می‌شدم، نقش اول یک فیلم عالی را بازی می‌کردم و پول بسیار بیشتری می‌گرفتم. باید با جیمز [گان] تماس می‌گرفتم و به او می‌گفتم: «این تصمیم قلبم را می‌شکند، برای اینکه به عنوان یک دوست، می‌خواهم آن‌جا در کنار شما باشم، اما از نظر حرفه‌ای، این انتخاب هوشمندانه‌تری برای من است.»

باتیستا ادامه می‌دهد: «[گان] گفت: «کاملاً درک می‌کنم. به تو افتخار می‌کنم که حتی در چنین موقعیتی قرار گرفته‌ای. افتخار می‌کنم که همکاری ما موجب شده در این موقعیت قرار بگیری و تصمیم سختی بگیری.»

«ارتش مردگان» اولین همکاری میان باتیستا با نت‌فلیکس و اسنایدر است. گان در دو فیلم «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) باتیستا را کارگردانی کرده و برای قسمت سوم این همکاری ادامه پیدا خواهد کرد. «نگهبانان کهکشان ۳» قرار است دو سال آینده اکران شود.

به دنبال اخراج گان از دیزنی به دلیل فاش شدن توییت‌های جنجالی کارگردان، باتیستا در شبکه‌های اجتماعی حمایتی تمام قد از او به عمل آورد و مدیران دیزنی را برای اتخاذ آن تصمیم نکوهش کرد. باتیستا حتی اعلام کرد که اگر دیزنی گان را برای «نگهبانان کهکشان ۳» بازنگرداند قراردادش را فسخ می‌کند. دیزنی در نهایت گان را بازگرداند، اما این فیلمساز ابتدا باید ریبوت «جوخه انتحار» را برای دی‌سی و برادران وارنر می‌ساخت.

«ارتش مردگان» ۱۴ می در سالن‌های سینمای آمریکا به نمایش درمی‌آید و ۲۱ می از نت‌فلیکس روی ایر می‌رود. ریبوت «جوخه انتحار» گان نیز از ۶ آگست در همزمان از طریق سالن‌های سینما و شبکه اچ‌بی‌او مکس منتشر خواهد شد.