طرز تهیه نان پوآچا شکلاتی

طرز تهیه نان پوآچا شکلاتی , دستور پخت نان پوآچا شکلاتی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پوآچا شکلاتی نان حجیم است که فیلینگ آن شکلات صبحانه یا شکلات ذوب شده است. این نان شکل در قالب های کاپ کیک پخته می شود. این نان را به عنوان صبحانه کامل یا عصرانه کنار چای یا قهوه می توان سرو نمود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان پوآچا شکلاتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پوآچا شکلاتی
ماستنصف لیوان
شیرنصف لیوان
روغن مایعیک چهارم لیوان
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری معادل ۵ گرم
شکر۲ قاشق غذا خوری
وانیل۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
آرددو و نیم الی ۳ لیوان
شکلات تخته ای یا نوتلابرای داخل پوآچا
زرده تخم مرغ۱ عدد برای رومالی
زعفران دم کردهکمی برای رومال

طرز تهیه نان پوآچا شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه پوآچا با طعم شکلاتی در ابتدای کار یک کاسه برداشته و شیر ولرم و شکر و خمیر مایه را داخل آن می ریزیم و مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس کنار می گذاریم تا به عمل آید. ۱۰ دقیقه زمان کافی است.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی خمیر مایه به عمل آمد، ماست و شیر و روغن و وانیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر نرمی بدست آید. روی آن را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

سپس در جای گرم قرار می دهیم تا استراحت کند و به عمل آید. یک ساعت زمان کافی است تا حجم آن دو برابر شود. وقتی خمیر به عمل آمد، آن را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و چانه می کنیم. سپس یکی یکی آن را با وردنه باز می کنیم.

مرحله چهارم

سپس داخل آن را نوتلا یا شکلات تخته ای که به روش بن ماری روی بخار کتری ذوب کرده ایم می ریزیم. ددر ادامه وباره چانه کرده و داخل قالب کاپ کیک قرار می دهیم. حالا بقیه چانه ها را هم به همین روش انجام می دهیم.

مرحله پنجم

سپس روی آن را با پارچه تمیز می پوشانیم و نیم ساعت دیگر استراحت می دهیم. یک کاسه برداشته و زرده تخم مرغ و زعفران را با هم مخلوط می کنیم و با آن روی نان ها را رومال می کنیم. فر را از قبل با دمای۱۸۰ درجه گرم کرده ایم.

مرحله ششم

قالب کاپ کیک را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان ها پخته و روی آن ها طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا کمی از حرارت بیفتد. سپس آن را از قالب جدا می کنیم و در یک ظرف در دار قرار می دهیم.