طرز تهیه شیرینی شکر پاره

طرز تهیه شیرینی شکر پاره بدون ارد سمولینا بدون فر جمی

شیرینی شکر پاره، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه و شهد دار محسوب می شود. این شیرینی را می توان در ظرف در دار به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کرد. این شیرینی ها به دلیل شهد دار بودن می تواند برای سفره افطار ماه مبارک رمضان نیز طبخ شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی شکر پاره در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکر پاره
آرد سفیددو و نیم پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
آرد سمولینا۱ پیمانه
شکرنصف پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
کره۱۲۵ گرم
پودر هلنصف قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
مواد لازم شربت
آب۲ پیمانه
شکریک و نیم پیمانه
پودر هل۱ قاشق چایخوری
زعفران و گلاببه مقدار لازم
آب لیمو۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی شکر پاره

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه و مخصوص شکره پاره در یک قابلمه آب و شکر و گلاب و زعفران و پودر هل را داخل قابلمه ای می ریزیم تا به جوش آید. آبلیمو را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا ۱۰ دقیقه بجوشد و غلیظ شود.

مرحله دوم

سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود. یک کاسه برداشته و شکر و تخم مرغ و وانیل را درون آن می ریزیم. سپس حدود ۴ دقیقه با همزن برقی می زنیم. کره را که نیم ساعت زودتر از یخچال خارج کرده ایم و نرم شده است، به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

روغن و هل را هم اضافه کرده و با همزن می زنیم تا مواد کامل با هم مخلوط شود. آرد سمولینا و بکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم و با دور کند همزن می زنیم تا به خوبی مخلوط شود. آرد گندم را در چند مرحله به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با انگشت آن را ورز می دهیم تا جایی که ترکیب شود و خمیر به دست نچسبد. خمیر را نباید زیاد ورز داد تا به روغن نیفتد. خمیر نیازی به استراحت ندارد. کف سینی را کاغذ روغنی می اندازیم و شیرینی ها را با دست فرم می دهیم.

مرحله پنجم

سپس با وردنه پهن می کنیم. سپس کاتر می زنیم و روی آن را با چنگال یا چاقو شکل می اندازیم. روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. یک کاسه برداشته و زرده تخم مرغ و زعفران را با هم مخلوط می کنیم و شیرینی ها را با آن رومال می کنیم.

مرحله ششم

فر را از قبل گرم می کنیم. سپس شیرینی ها را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا پخته شود. بعد از فر از پخت خارج می کنیم و شیرینی ها را داخل شربت سرد می ریزیم. وقتی شربت را به خود جذب کرد، از شهد خارج کرده و سرو می کنیم.