طرز تهیه شیرینی کنجدی

طرز تهیه شیرینی کنجدی ساده عسلی عید بدون فر سنندج نرم شکلاتی پفکی

شیرینی کنجدی، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه و مغز دار محسوب می شود. از آن جا که خمیر این شیرینی با ارده تهیه می شود و روی آن کنجد و درون آن با خرما و مغز گردو پر می شود، بسیار مقوی و در عین حال خوشمزه است. این شیرینی را می توان یک هفته در یک ظرف در دار در یخچال نگه داری کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی کنجدی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کنجدی
ارده غلیظنصف پیمانه سر صاف
روغن مایعیک چهارم پیمانه
پودر شکر الک شدهنصف پیمانه
آرد قنادی۱۵۰ گرم
کنجدمقداری
خرما۸ عدد
گردومقداری

طرز تهیه شیرینی کنجدی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه با طعم کنجدی در ابتدای کار، یک کاسه مناسب بر می داریم و ارده با غلیظ سفت و روغن مایع و مقداری آرد و پودر شکر را درون آن می ریزیم و با لیسک هم می زنیم تا با هم ترکیب شده و حالت خمیری پیدا کند.

مرحله دوم

ارده سفت را می توان از ته نشین انتهای شیشه استفاده کرد. آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نرم و لطیفی بدست آید. خمیر نیاز به استراحت ندارد. به اندازه یک قاشق سوپ خوری از خمیر برداشته و در کف دست کمی پهن می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خرما و گردو را داخل آن می گذاریم و به صورت گلوله در می آوریم. سپس درون کنجد می غلتانیم. در ادامه در یک کاتر گرد قرار می دهیم و بادست کمی فشار می دهیم تا خمیر فشرده شده و شکل قالب را به خود بگیرد.

مرحله چهارم

در این مرحله کف سینی فر را به صورت یکدست با کاغذ روغنی می پوشانیم. توجه داشته باشید که نیازی به چرب کردن کاغذ روغنی نیست. در ادامه شیرینی های قالب زده شده را به صورت یکدست روی کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

این مقدار مواد حدود ۱۶ عدد شیرینی می دهد. فر را از قبل گرم کرده ایم، سینی فر را درون آن قرار داده و در دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها پخته شود. بعد از پخت، سینی فر را از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

سپس می گذاریم تا شیرینی ها خنک شود. سپس به آرامی آن را از سینی فر جدا می کنیم. کمی عسل را به روش بن ماری روی بخار کتری گرم می کنیم و با قلمو روی شیرینی را عسل می مالیم و با خلال پسته و بادام تزیین می کنیم.