طرز تهیه توپک پاستا

طرز تهیه توپک پاستا , دستور پخت توپک ماکارونی

پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. در توپک پاستا، پاستا با سس سفید طبخ می شود و به صورت گلوله ای در روغن سرخ می گردد. این توپک ها بسیار خوشمزه و نرم است و می توان به عنوان فینگر فود در مهمانی ها و جشن ها از آن استفاده کرد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا یا به عنوان وعده شام طبخ نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه توپک پاستا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آردیک و نیم پیمانه
شیر۲ پیمانه
پودر سوخاریبه اندازه لازم
پاستا۲۰۰ گرم
پنیر چدار۲۰۰ گرم
کره۴ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه توپک پاستا

مرحله اول

برای تهیه توپگ خوشمزه با پاستا در ابتدای کار، یک قابلمه آب با کمی نمک روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. سپس پاستا ها را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه بجوشد و پخته شود. سپس آن را آبکش می کنیم.

مرحله دوم

تابه را برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. کره را درون آن می ریزیم تا ذوب شود. سپس یک چهارم پیمانه آرد را درون آن می ریزیم و حدود ۲ دقیقه تفت می دهیم.  در ادامه شیر را به تابه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سس غلیظ و یک دستی به وجود آید. در این مرحله پنیر چار را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا پنیر ذوب شود. در ادامه پاستا را به سس اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

وسپس هم می زنیم تا کامل پاستا ها به سس آغشته شود. سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. یک سینی برداشته و کف آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم. مخلوط پاستا را روی کاغذ روغنی پهن می کنیم و به مدت ۲ ساعت توی فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

بعد از ۲ ساعت پاستا ها را از فریزر خارج می کنیم. مواد را روی تخته کار برگردانده و کاغذ را از روی مواد جدا می کنیم. سپس به صورت مکعب مستطیلی برش می دهیم و با دست گرد می کنیم. یک بشقاب برداشته و آرد را درون آن می ریزیم. توپک آماده شده را به آرد می غلتانیم.

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ را درون کاسه می شکنیم و هم می زنیم تا از لختگی خارج شود و یک دست شود. توپک آردی را درون تخم مرغ ها می اندازیم تا به تخم مرغ آغشته شود. سپس در پودر سوخاری می غلتانیم. یک قابلمه کوچک بر میداریم.

مرحله هفتم

سپس با روغن روی حرارت قرار می دهیم. وقتی روغن داغ شد، توپک ها را درون آن سرخ می کنیم تا طلایی شود. بعد روی حوله کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. سپس با سس دلخواه آن را سرو می کنیم.