طرز تهیه کازان کباب خوشمزه به سبک سرآشپزهای ترکیه

طرز تهیه کازان کباب خوشمزه به سبک سرآشپزهای ترکیه


منبع: آرگا

136

1400/2/18

08:14


آموزش طرز تهیه کازان کباب غذای سالم و دوست داشتنی را در این مطلب در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع کباب نهایت لذت را ببرید.

کازان کباب از انواع غذاهای ترکی خوشمزه و خوش طعم می باشد و اگر شما به پخت کباب علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این نوع کباب خوش طعم در منزل غافل نشوید. در طرز تهیه کباب کازان از گوشت و بادمجان و گوجه و سیر و فلفل دلمه ای و رب و ادویه استفاده می شود.

کباب از انواع غذاهای معروف و دوست داشتنی می باشد که برای پخت آن روش های متعددی وجود دارد و هر کشوری برای پخت انواع کباب ها روش های مخصوص به خود را دارد. دونر کباب و اسکندر کباب و کازان کباب از انواع کباب های ترکی محبوب می باشند و شما کدبانوهای عزیز می توانید با پخت این نوع کباب ها در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد کنید.

روش پخت کازان کباب

مواد لازم

  • گوشت چرخکرده : نیم کیلوگرم
  • بادمجان متوسط : ۴ عدد
  • گوجه فرنگی : نیم کیلوگرم
  • سیر : ۶ حبه
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
  • زردچوبه و نمک : به مقدار لازم
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم

طرز تهیه کازان کباب در منزل

برای تهیه این نوع کباب ابتدا پوست بادمجان را بگیرید و آن را به صورت ورقه ای خرد نمایید سپس مقداری نمک روی بادمجان های خرد شده بریزید و بادمجان ها را به مدت نیم ساعت در مکانی مناسب قرار بدهید تا تلخی آن ها گرفته شود.

دستور پخت کازان کباب در منزل

برای تهیه سس مخصوص ابتدا سیرها را خرد نمایید و درون تابه ای مناسب مقدار کمی روغن بریزید سپس سیرها را تفت دهید. گوجه فرنگی را خرد کنید و به همراه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه و نمک به تابه بیفزایید و مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. رب گوجه فرنگی را در این مرحله مخلوط مواد سس بیفزایید و آن را فت بدهید سپس حرارت شعله گاز را کم کنید تا سس جا بیفتد.

طرز تهیه کازان کباب در منزل

بادمجان ها را در این مرحله آبکشی نمایید سپس آن ها را سرخ نمایید و در مکانی مناسب قرار بدهید. گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری فلفل سیاه و نمک و زردچوبه و ادویه های دلخواه خود مخلوط کنید سپس گوشت را کمی ورز بدهید تا ادویه ها به خورد گوشت بروند.

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس درون ظرف پیرکس سس کمی غلیظ شده را بریزید. گوشت را به شکل تکه هایی کوچک درآورید و به صورت یکی درمیان به همراه بادمجان خرد شده درون ظرف پیرکس بچینید سپس فلفل دلمه ای را خرد نمایید و روی مخلوط گوشتی بریزید.

دستور پخت کازان کباب در خانه

روی ظرف پیرکس را به کمک فویل آلومینیومی بپوشانید و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ظرف را در طبقه وسط فر قرار بدهید و تا کازان کباب پخته شود. بعد از مدت زمان ذکر شده کباب را از درون فر بیرون آورید و درون ظرف دلخواه قرار بدهید سپس این غذای خوشمزه را به همراه برنج یا نان میل کنید.

طرز تهیه کازان کباب خوشمزه و محبوب

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور پخت کازان کباب در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع کباب را در منزل به راحتی بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو