بوستان جمشیدیه تهران؛ پارکی از جنس سنگ در شمال پایتخت

بوستان جمشیدیه تهران؛ پارکی از جنس سنگ در شمال پایتخت


منبع: همگردی

182

1400/2/18

10:02


اگر در پایتخت زندگی می کنید و بدنبال طبیعتی خاص برای گشت و گذار می گردید، پارک و بوستان های بسیاری را پیش روی خود خواهید یافت که هر کدام جاذبه و زیبایی های خاصی دارند. در این مقاله بوستان جمشیدیه تهران را توصیف خواهیم کرد که مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید پارک جمشیدیه تهران کجاست و از شماره تلفن پارک جمشیدیه آگاهی یابید.

پارک جمشیدیه

موقعیت جغرافیایی

در مورد بوستان جمشیدیه تهران میتوان گفت که در اصل از دسته بوستان هایی است که در بخش شمالی تهران واقع شد. بطور دقیق تر میتوان ادعا کرد که اگر خیابان شهید باهنر را تا انتها امتداد دهیم، این پارک روبروی ما ظاهر خواهد شد. به عبارت دیگر، محله نیاوران در تهران این بوستان را در دل خود جای داده است. جهات اصلی بوستان جمشیدیه تهران یعنی شمال، جنوب، شرق و غربش به مکانی دیگر برخورد خواهند کرد که به این صورت هستند: از شمال به قله کلکچال، از جنوب به باغ دولو، از غرب به جاده کلکچال و از شرق به خیابان جمشیدیه.

نگاهی اجمالی

وسعت بوستان جمشیدیه تهران تقریبا 10 هکتار گزارش شد. براساس مقاله پارک جمشیدیه تهران کجاست باید بدانید که برای وارد شدن به این بوستان زیبا از 4 ورودی بنابر سلیقه خود می توانید استفاده کنید. اگر بخواهیم ارتفاع در ورودی اول را نسبت به سطح دریا بسنجیم، عددی بالغ بر 1820 متر بدست خواهد آمد. اکثر افرادی که از شهرستان یا حتی کشورهای دیگر به تهران سفر و از مردم آدرس بوستان های خوب را درخواست می کنند، اکثر افراد در ابتدا پارک ملت و پس از آن پارک جمشیدیه را پیشنهاد خواهند کرد.

هنگامیکه در بوستان جمشیدیه تهران قدم بزنید، بدون شک زیبایی آن چشمان شما را مسحور خود خواهد کرد. براساس مقاله پارک جمشیدیه تهران کجاست باید بدانید که این زیبایی ها تراوشات ذهن فردی به نام کامران دیبا هستند و امروزه در واقعیت هر فردی را مجذوب خود می کنند. از جمله مواردی که شهرت و زیبایی این پارک را چند برابر کرده است، آبشار مصنوعی و حوض چشمگیری بوده که در آن قرار گرفته اند. اگر به عکاسی و چشم اندازهای رویایی علاقمندید، با تماس با شماره تلفن پارک جمشیدیه و کسب آگاهی خود را به بخش های بالایی بوستان جمشیدیه تهران برسانید تا با تصویری افسانه ای از پایتخت روبرو شوید.

بوستان سنگی جمشیدیه

راه رسیدن

برای رسیدن به بوستان جمشیدیه تهران و خلق خاطراتی خوش از یک پارک متفاوت از چندین راه می توانید استفاده کنید که به سلیقه شما بستگی دارد. اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید، می توانید به راحتی با استفاده از مترو یا بی آر تی خود را به میدان تجریش برسانید. اگر از مترو استفاده کردید، باید سوار قطارهای خط یک شوید و اگر از بی آر تی کمک گرفتید، بی آر تی هایی که در خط راه آهن-تجریش رفت و آمد می کنند، به دردتان خواهند خورد. البته، ناگفته نماند چنانچه طرفدار وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو و بی آر تی نبودید، تاکسی ها نیز در گزینه های انتخابی شما قرار خواهند گرفت.

پس از رسیدن به میدان تجریش، به میدانی به نام میدان قدس رفته و سوار تاکسی هایی شوید که مقصدشان بوستان جمشیدیه تهران است. نکته ای دیگر در رسیدن به این پارک، این است که اگر در خیابان نیاوران هستید و قصد رفتن به این بوستان سنگی را کردید، از طریق دو خیابان به نامهای فیضیه و امیدوار این خواسته شما برآورده خواهد شد. همچنین، از طریق تماس با شماره تلفن پارک جمشیدیه می توانید اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی

آبشار و دریاچه رویایی

هنگامیکه در دل این بوستان پر شور و نشاط قدم بزنید، یکی از مواردی که چشمان شما را مسحور خود خواهد کرد، وجود آبهایی است که در هر گوشه از این پارک به نحوی زیبایی خود را به رخ طبیعت می کشند. اگر به دریاچه این پارک مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که تمام آبهایی که در گوشه کنار این پارک به چشمتان خورده، زیبایی جادویی خود را به این دریاچه هدیه کرده اند. براساس مقاله پارک جمشیدیه تهران کجاست ناگفته نماند که در کنار این دریاچه دلنشین و خاطره ساز، آبشاری نیز قرار خواهد گرفت. پس از کمی قدم زدن در کنار طبیعت سرسبز و آبی بوستان، برای استراحت و نشستن جایی بهتر از نیمکت هایی که در کنار آب تعبیه شده اند، نیست.

با نشستن بر روی این صندلی و نیمکت ها، چشم اندازی پیش روی شما قرار خواهد گرفت که حس عجیبی را منتقل می کند. این منظره خالق بسیار ماهری در خلق خاطرات تهرانگردی است. گذراندن دقایقی در کنار صدای آب و پرندگان شناور در آب، از معدود لحظاتی بوده که حس آرامش را به هر آدمی هدیه می کنند.

آبشار پارک جمشیدیه

مجسمه ها و جانوران موجود

یکی از شاخصه های اصلی در شناخت و نشانی دادن از این پارک، مجسمه و تندیس هایی هستند که از جنس سنگ بوده و یکی پس از دیگری در رقابت برای نشان دادن زیبایی های خود برخاسته اند. این مجسمه ها و تندیس ها در اصل تخته سنگ هایی بوده اند که توسط نیروهای انسانی شکل اولیه خود را از دست داده و به شکل امروزی تبدیل شده اند. این تخته سنگ های زیبا بقدری زیاد و جالب هستند که به شکل یک باغ وحش از جنس سنگ در آمده اند. برای رسیدن به این باغ وحش، باید 600 پله را بالا رفت. اگر به این پارک رفته باشید، این نکته را می دانید که در کنار این مجسمه های حیوانات، مجسمه های دیگری نیز بچشم خواهند خورد که نگاه کردن به هریک از آنها ما را در حال و هوای خاص خود فرو می برد.

تندیس های سنگی در بوستان جمشیدیه

بوستانی به نام فردوسی

در مورد ساخت این بوستان میتوان گفت که طی دو بار بازسازی که بر روی پارک جمشیدیه در تهران انجام گرفت، پا به دنیای واقعیت گذاشت و احداث شد. قدمت و سال احداث این بوستان به سالهای 1374 تا 1375 باز می گردد و وسعتش 600 هکتار به ثبت رسید. در مورد فضا و شکل این باغ باید گفت که علاقمندان به گل و گیاه می توانند با قدم زدن در دل بوستان فردوسی به این علاقه خود پاسخ خوب و کاملی بدهند.

بوستانی به نام فردوسی

کوهنوردی

یکی از ویژگی های پارک جمشیدیه در تهران که امروزه با آمدن نام این پارک خود به خود به ذهن افرادی خطور می کنند، پیاده روی و کوهنوردی هستند. در مورد پیاده روی در فضای این پارک باید گفت که زمین و پیچ و خم های موجود بقدری زیبا بوده که هر آدمی را با هر سنی به قدم زدن و پیاده روی در آغوش خود تحریک می کند. براساس مقاله پارک جمشیدیه تهران کجاست باید بدانید که اگر فقط برای حضور در یک زمین بازی برای کودکان مراجعه می کنید، این پارک گزینه خوبی نخواهد بود، چرا که زمین بازی در این بوستان رویایی بچشم نمی خورد. به جای زمین بازی، شما شاهد تم افسانه ای از گل و گیاهان و تندیس های مختلف سنگی خواهید بود که همه این موارد دست به دست یکدیگر داده اند تا فضا را برای پیاده روی خاص و متفاوت کنند.

افرادی که به کوهنوردی و گذراندن ساعاتی از روز تعطیل خود در دل ارتفاعات علاقه دارند، این پارک در اصل آغاز مسیر کوهنوردی خواهد بود. پناهگاهی به نام کلکچال برای شروع این تفریح بچشم می خورد که کوهنوردان همیشه همسبتگی در اجتماع را در این مکان به خوبی حس خواهند کرد. با رفتن به این پناهگاه سنگ بنایی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد که سال احداث و نصبش درست به زمان بعد از کودتای 28 مرداد باز می گردد. از آن زمان تا امروزه، این سنگ بنا در میان مردم فریبندگی می کند و شهرت خاصی را از آن خود کرده است.

ارتفاعات جمشیدیه

آلاچیق های جمشیدیه

یکی از تفریحاتی که در رگ و خون ایرانیان جریان دارد، نشستن در آلاچیق یا فضای سبز یک پارک و بوستان بکر است. پارک جمشیدیه مکان مناسبی برای آفرینش خاطرات این چنینی هست. آلاچیق های زیبایی که در آن بچشم می خورند، انسان را وا می دارند تا حداقل یک وعده از غذای خود را در دل این طبیعت آرامش بخش میل کند و با گوش روح، پای حرف های طبیعت بنشیند.

آلاچیق های جمشیدیه

کافه گردی

بعد از یک پیاده روی مفصل، وقت آن رسیده است تا کمی استراحت کنید. چه چیز بهتر از اینکه استراحت در یک رستوران یا کافه ای باشد که چشم اندازش را ارتفاعات تهران و درختان این بوستان زیبا تشکیل داده اند. رستوران هایی در آغوش این بوستان خود را جای داده اند که در هر یک از آنها غذایی خوشمزه و ویژه را خواهیم یافت؛ اعم از غذاهای ترکی، کردی، سنتی و مدرن.

کافه و رستوران در جمشیدیه

امکانات موجود

این پارک امکانات بسیاری را در خود جای داده که عبارتند از: رستوران، سالن آمفی تئاتر، سطل زباله، نیمکت، آب نما، سرویس بهداشتی، آلاچیق، جنگل و تیرهایی جهت روشنایی در شب که تعداد این تیرها به 175 عدد می رسد.

آدرس پارک جمشیدیه: حصارک، مسیر کلکچای

شماره تلفن پارک جمشیدیه: 22277793

امکانات بوستانی از جنس سنگ در شمال تهران

در ادامه بخوانیددر تهران آخر هفته کجاها برویم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو