جزیره فراسر و چشم اندازهای حیرت انگیز آن

جزیره فراسر و چشم اندازهای حیرت انگیز آن


منبع: آرگا

114

1400/2/18

10:10


جزیره فراسر یکی از مهم ترین جزایر دنیا است که دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است این جزیره در کشور استرالیا واقع شده است به دلیل دریاچه های پر عمقی که در اطراف آن وجود دارند به یکی از مناطق توریستی دنیا تبدیل شده اند. این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است و در برخی از فصل های سال گرمای شدیدی دارد.

فراسر یکی از جزایر زیبا و دیدنی است که واقع در سواحل جنوب شرقی ایالت کوئینزلند است این جزیره دارای جاذبه های بکر و طبیعت ویژه ای است که در کشور استرالیا و شهر بریزبن واقع شده است این منطقه ساحلی چشم اندازهای جذابی دارد که از چشم گردشگران پنهان نمی ماند و هر ساله علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند. دولت های محلی که در اطراف این ساحل قرار گرفته اند در نزدیکی اقیانوس آرام هستند دیدنی های این جزیره می تواند از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه باشد. قلمرو این جزیره در کنار دیگر جزایر ساحل جنوبی بسیار وسیع می شود این مجموعه جزایر در تنگه ماسونی بزرگ واقع شده اند تقسمی بندی این جزایر به ۶ شهرستان موجب شده است تا بهره برداری های بیشتری از آن صورت بگیرد و در حال حاضر جمعیت انسانی زیادی در اینگونه از مناطق ساکن هستند و این جزیره به عنوان یکی از میراث های جهانی معرفی کرده اند. جالب است بدانید که این جزیره یکی از بزرگ ترین جزایری است که ماسه ای است و مساحت بسیار زیادی دارد.

دیدنی های حیرت انگیز جزیره فراسر:

بسیاری از گردشگران این جزیره را به عنوان بزرگ ترین جزیره ماسه ای دنیا می شناسند این جزیره یکی از بزرگ ترین جزیره های کوئیزلند محسوب می شود از سویی این منطقه به عنوان ششمین جزیره در استرالیا شناخته می شود و یکی از بزرگ ترین جزیره های واقع در ساحل شرقی کشور استرالیا می باشد که از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است و علاقه مندان زیادی دارد.

جذابیت های فراسر

جاذبه های طبیعی جزیره:

همانطور که می دانید مهم ترین جزایر دنیا دارای جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر هستند از مهم ترین چشم اندازهای جزیره فراسر می توان به جنگل های بارانی آن اشاره نمود این جنگل ها بخش های مهمی از مناظر اطراف این جزیره را تشکیل می دهند. جنگل های این منطقه تشکیل شده از گونه های مختلف درختان هستند جنگل های اکالیپتوس و جنگل های  مانگرو نیز از دیگر جاذبه های طبیعی واقع شده در این منطقه هستند باتلاق های دیوئوم، توربور و تپه های شنی یکی دیگر از چشم اندازهای مهمی هستند که در این منطقه واقع شده اند و می توانید از آن ها بازدید کنید.

طبیعت فراسر

شما با بازدید از مناظر کوه های ساحلی می توانید چشم اندازهای بسیار ویژه ای را مشاهده کنید ای جزیره تشکیل شده از شن و ماسه است بخش مهمی از سطح آن را شن و ماسه تشکیل داده اند با وجود اینکه در این مناطق تپه های ماسه ای وجود دارند اما زندگی گیاهی نیز دیده می شود و دلیل این امر وجود قارچ های میکوریزا است که به طور طبیعی در این تپه های ماسه ای وجود دارند و مواد مغذی این گیاهان را تامین می کنند از سویی گیاهان این منطقه انرژی زیادی را آزاد می کنند که به رشد بهتر آن ها کمک خواهد کرد.

دیدنی های فراسر

آشنایی با دریاچه فراسر:

این دریاچه نیز یکی دیگر از مهم ترین چشم اندازهای منطقه برای گردشگران است این جیره دارای دریاچه های گوناگونی است مجموعه دریاچه هایی که در این منطقه واقع شده اند ۱۰۰ دریاچه آب طبیعی هستند که حجم زیادی از آب های این منطقه را تامین می کنند و چشم اندازهای آن نیز برای گردشگران جذابیت های زیادی دارد. این دریاچه های آب شیرین اهمیت بسیار زیادی دارند و این منطقه را به عنوان دومین جزیره در استرالیا قرار داده اند این جزیره بعد از مهم ترین جزایر ایالات تاسمانی هستند که در جنوب قاره آسیا واقع شده اند و دارای چشم اندازهای زیبایی می باشند.

دریاچه های آب شیرین در این مناطق بر فراز ایسلند واقع شده اند و این منطقه را به یکی از پاک ترین دریاچه های دنیا تبدیل کرده اند شاید جالب باشد بدانید که دریاچه مک کنزی یکی از دریاچه های مهم این منطقه است که آن را به یکی از مناطق توریستی تبدیل کرده است و در یکی از شهرهای کوچک ایرانگ واقع شده است.

صخره های فراسر

این دریاچه ساحلی از چشم اندازهای زیبایی برخوردار است و تراکم بالای گیاهی دارد مساحت دریاچه ای که در اطراف این منطقه واقع شده است ۱۵۰ هکتار است عمق این دریاچه ها ۵ متر است ماسه های این سواحل سیلیکای خالص است از دیگر دریاچه هایی که در این منطقه واقع شده اند می توان به دریاچه بومانجین است که ۲۰۰ هکتار مساحت آن است و یکی از بزرگ ترین دریاچه های ساحلی در دنیا است. عمق این دریاچه ها بسیار زیاد است و در بخی از مناطق عمق این دریاچه به ۱۲ متر نیز می رسد عبور از دریاچه های این منطقه با استفاده از قایق های سواری می تواند برای گردشگران جذابیت زیادی باشد. از امکانات تفریحی این مطقه می توان به قایق رانی و جت های سواری اشاره کرد.

صخره های فراسر

جزیره فراسر درای آب و هوای بسیار مطبوعی است این جزیره به دلیل نزدیکی به اقیانوس آرام دارای رطوبت زیادی است و با زیاد شدن دما این منطقه هوای گرم تری خواهد داشت این جزیره یکی از مهم ترین دیدنی های استرالیا است که باید از جاذبه های آن دیدن کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو