آمریکا : پیش از انتخابات ایران باید به توافق برسیم

منبع: سیمرغ

67

1400/2/18

13:20


آمریکا : پیش از انتخابات ایران باید به توافق برسیم

معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در اندیشکده «آتلانتیک» صحبت می‌کرد، اظهارات خود تصریح کرد، من امیدوارم که بتوانیم به تفاهمی دست یابیم که توافق فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد، را بتوان تمدید کرد.

جانشین وزیر خارجه آمریکا : من امیدوارم که بتوانیم به تفاهم برسیم


جانشین وزیر خارجه آمریکا گفت در مذاکرات وین پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما هنوز مسیری طولانی برای انجام این کار وجود دارد.

 وندی شرمن در گفت‌وگو با اندیشکده شورای آتلانتیک در پاسخ به سوالی درباره مذاکره برای بازگشت به توافق هسته‌ای افزود: می‌دانید که مذاکرات در وین به شکل غیر مستقیم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه "آمریکا در یک هتل است و هیات‌های دیگر و ایران در هتل دیگری هستند و اروپایی‌ها در حال رفت ‌و آمد هستند تا به ما کمک کنند که به یک جایی برسیم" به خوبی نشان داد که طرفی در اتاق نیست، دولت آمریکا است و این دولت است که باید به تعهداتش عمل کند.

جانشین وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: من امیدوارم که بتوانیم به تفاهم برسیم تا توافقنامه فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان ماه مه منقضی می‌شود، بتواند تمدید شود.

شرمن ادامه داد: امیدوارم که ما به اندازه کافی پیشرفت کنیم و تا پیش از انتخابات ایرانی‌ها به این مرحله برسیم؛ نمی‌دانم آیا می‌توانیم تا مهلت انتخابات، با آنها به پایبندی در برابر پایبندی برسیم یا برای ادامه مذاکرات توافق کنیم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو