کنایه جناب خان به ماجرای لو رفتن فایل صوتی ظریف + ویدئو

منبع: روزیاتو

110

1400/2/18

14:00


برنامه خنداونه در جدیدترین قسمت خود ماجرای لو رفتن فایل صوتی محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان، که به بحث داغ هفته های اخیر بدل شده است، را دستمایه ی شوخی قرار داد.

دو هفته قبل بود که فایل صوتی ۳ ساعته ای از مصاحبه ی محمد جواد ظریف با سعید لیلاز، استاد دانشگاه و روزنامه نگار، منتشر شد. این فایل بخشی از یک مصاحبه ی ۷ ساعته درباره ی سیاست خارجی ایران بود که در اسفند سال ۹۹ توسط مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری به ریاست حسام الدین آشنا، مشاور رسانه ای رئیس جمهور حسن روحانی، تهیه شده بود. این فایل صوتی که نخستین بار توسط شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال منتشر شد، معلوم نیست چطور به دست این رسانه رسیده است.

انتشار این فایل صوتی بازتاب زیادی چه در داخل و چه در خارج کشور داشت.

چند روز پس از این اتفاق، حسام الدین آشنا، که مصاحبه ی مذکور تحت پروژه ای به نام «تاریخ شفاهی دولت حسن روحانی» توسط مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری به ریاست او، انجام شده بود، از سمت خود استعفا کرد.

یکی از بخش های این فایل صوتی که بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفت و واکنش زیادی را نیز به دنبال داشت صحبت های محمد جواد ظریف درباره ی سردار شهید قاسم سلیمانی بود. این صحبت ها حرف و حدیث های زیادی درباره ی رابطه ی وزیر امور خارجه کشور با فرمانده نیروی قدس سپاه ایجاد کرده بود به همین دلیل ظریف با انتشار پستی اینستاگرامی از مردم و کسانی که آن ها را با سخنان خود آزرده خاطر کرده بود، عذرخواهی کرد.

او در بخشی از این پست نوشت:

لازم است تأکید کنم که عرایض بنده—که هیچ ادعایی جز صداقت بر قطعیت‌ آن ندارم—ذره‌ای از عظمت شهید سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در بازآفرینی امنیت ایران، منطقه و جهان نمی‌کاهد. ولی اگر می‌دانستم جمله‌ای از آن عرایض انتشار عمومی پیدا می‌کند، حتما همچون گذشته آن را بر زبان نمی‌آوردم. نه برای اینکه مردم را محرم نمی‌دانم، بلکه از آن جهت که در جهان به هم پیوسته کنونی که انتخاب مخاطب را ناممکن ساخته و در آشفته‌بازار سیاست، اغیار را محرم نمی‌شمارم.

هر چه داریم از این مردم است و همانگونه که برادرم شهید حاج قاسم جانش را فدای این مردم نمود، من هم اگر آبرویی دارم آنرا با افتخار فدای همین مردم می کنم که

ما را سریست با تو که گر خلق روزگار

دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو