لاتاری برنده شدم چیکار کنم

منبع: آرگا

111

1400/2/18

14:38


لاتاری برنده شدم چیکار کنم؟ مراحل کاری برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟ برای انجام مراحل کاری برندگان لاتاری چقدر زمان دارم؟ شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری به چه صورت است؟ برندگان لاتاری بعد از ورود به آمریکا باید چکار کنند؟ آیا به برندگان لاتاری خانه و کار می دهند؟ اینها سوالاتی است که اکثر برندگان لاتاری گرین کارت ایالات متحده آمریکا با آن مواجه می شوند و به دنبال پاسخ مناسبی برای سوالاتشان هستند. اگر شما هم برنده لاتاری گرین کارت امسال یا به این موضوع علاقمند هستید در این مقاله با ما همراه باشید. در اینجا قصد داریم به صفر تا صد کارهایی که برندگان لاتاری باید انجام دهند بپردازیم.

لاتاری

برندگان لاتاری برای انجام مراحل کاریشان چقدر فرصت دارند؟

بعد از برنده شدن در لاتاری ابتدا باید بدانید برای انجام امور برندگان لاتاری چقدر فرصت دارید. هر ساله نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا در ماه می میلادی یعنی اواسط اردیبهشت ماه شمسی اعلام می شود. مصاحبه برندگان لاتاری در سال مالی امریکا یعنی از اول اکتبر تا ۳۰ سپتامبر سال بعد براساس کیس نامبر برندگان انجام می شود. کیس نامبر نوبت برندگان لاتاری برای انجام امورشان است. اگر کیس نامبر شما پایین باشد هر چه سریعتر باید مراحل بعدی را شروع کنید. کیس نامبرهای بالاتر می توانند دیرتر کارشان را شروع کنند. اما بهتر است بدانید برای آنکه دچار استرس و نگرانی های معمول نشوید بهتر است با هر کیس نامبری که هستید امور مربوط به قبولی لاتاری را به موقع و در زمان مناسب انجام دهید. زیرا اگر کیس نامبر شما اصطلاحا کارنت شود یعنی به جریان بیفتد و شما هنوز کارتان را شروع نکرده باشید با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. اگر مصاحبه کیس نامبرهای در محدوده نوبت شما انجام شود و شما تازه کارتان را شروع کنید باید منتظر بمانید مصاحبه همه کیس نامبرهای بالاتر از شما برگزار شود تا برای شما وقت مجدد در نظر گرفته شود. همچنین ممکن است در این بازه زمانی که شما منتظر هستید ظرفیت کل ویزاهای قابل صدور برای کشور شما به اتمام برسد و در این صورت به علت یک سهل انگاری کوچک، شانس خود را برای گرفتن ویزا از دست می دهید.

کسب آگاهی های لازم در مورد مراحل کاری برندگان لاتاری و اشتباهات معمولی که برندگان لاتاری مرتکب می شوند

بعد از اطلاع از فرصت باقیمانده باید در مورد مراحل کاری برندگان لاتاری از افراد آگاه و با تجربه مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. این را بدانید در طول پروسه کاری شما تا گرفتن ویزا ممکن است با اتفاقات معمول یا پیش بینی نشده ای مواجه شوید. بنابراین هر چقدر اطلاعات بیشتری داشته باشید و پاسخ سوالاتی که در ذهنتان مطرح می شود را دریافت کنید آرامش بهتری دارید و مسلما نتیجه بهتری می گیرید. اما در این مرحله، احتیاط کنید که در دام افراد شیاد و کلاهبرداری که تجربه و اطلاعات کافی ندارند اما قصد در فریب شما دارند نیفتید. کارشناسان مجموعه کارت سبز می توانند در این زمینه به عنوان بهترین مشاوران مهاجرتی در زمینه لاتاری و آمریکا به شما معرفی شوند.

پس از کسب آگاهی های لازم باید مراحل کاری برندگان لاتاری را شروع کنید. این مراحل عبارتند از:

تکمیل فرم DS 260 برندگان لاتاری

لاتاری

فرم  ds 260، فرمیست که شما برای ثبت درخواست ویزای آمریکا به عنوان برنده لاتاری باید تکمیل کنید. دقت داشته باشید برای هر یک از افراد زیر مجموعه اتان این فرم را باید به طور جداگانه تکمیل کنید. این فرم بسیار در سرنوشت ویزای شما تاثیرگذار خواهد بود. کوچکترین اشتباه در تکمیل فرم ds 260 برندگان لاتاری منجر به تعویق افتادن پروسه کاری و در اکثر مواقع رد درخواست ویزای شما می شود. بنابراین در تکمیل آن دقت لازم را به عمل آورید.

در این بین ممکن است بعضی از موسسات نامعتبر مهاجرتی با تبلیغات فریبنده ای نظیر راهنمای فارسی تکمیل فرم ds 260، فایل آموزشی فرم ds 260 و پکیج های نظیر این سعی در فریب شما داشته باشند. متاسفانه بارها مشاهده شده که سازندگان این نوع پکیج ها حتی تجربه تکمیل یک فرمds 260  را هم نداشته اند و صرفا با جمع آوری اطلاعات پراکنده از اینترنت این نوع فایل های به ظاهر آموزشی را ساخته اند و قصد فروش آن را دارند. مدنظر داشته باشید شرایط و مدارک همه افراد یکی نیست و بیشمار افرادی بوده اند که از دانش زبانی لازم برخوردار بودند اما از آنجاییکه تجربه لازم را نداشتند، در تکمیل این فرم بدون آنکه متوجه شوند اشتباهاتی مرتکب شده و در نتیجه شانس خود را برای گرفتن گرین کارت و ویزای آمریکا از دست داده اند. پس در این مواقع هوشمندانه عمل کنید و از مجموعه هایی کمک بگیرید که سابقه تکمیل صحیح این فرم را داشته اند و به کلیه موارد مطرح شده در این فرم مسلط هستند. کارت سبز مجموعه ای معتبر است که می تواند نه تنها در تکمیل فرم Ds-260 بلکه برای انجام درست و اصولی همه مراحل بعدی به شما کمک کند.

جمع آوری و ترجمه مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری

برندگان لاتاری باید مدارک هویتشان از جمله پاسپورت، سند ازدواج، سند طلاق، شناسنامه و مدارکی از این قبیل را آماده و ترجمه کنند و بعد از دریافت ایمیل از KCC، طبق استانداردهای لازم ارسال کنند. همچنین باید این مدارک را همراه با مدارک شغلی، تحصیلی و مالی در روز مصاحبه به همراه داشته باشند.

واکسیناسیون برندگان لاتاری

برندگان لاتاری باید قبل از مصاحبه تعدادی واکسن طبق قوانین مهاجرتی ایالات متحده دریافت کنند. در این مرحله باید دقت لازم را داشته باشید زیرا زمان و انوع واکسن هایی که تزریق میکنید بسیار اهمیت دارد.

تمکن مالی یا اسپانسر

برای آنکه بتوانید گرین کارت و ویزای مهاجرتی امریکا دریافت کنید، باید آفیسر مصاحبه کننده را متقاعد نمایید که شما توانایی لازم برای مهاجرت به امریکا را دارید و قرار نیست سربار دولت آمریکا شوید. اگر تمکن مالی ندارید می توانید با پیدا کردن اسپانسر یعنی حامی مالی در امریکا شانستان برای گرفتن ویزا را حفظ کنید و به راحتی به امریکا مهاجرت کنید. دقت داشته باشید برای پیدا کردن اسپانسر برندگان لاتاری باید به موقع اقدام کنید. برای پیدا کردن اسپانسر می توانید از کارشناسان کاربلد و موسسه کارت سبز کمک بگیرید.

تعیین وقت مدیکال و معاینات پزشکی زیر نظر پزشک معتمد و مورد تایید سفارت

برندگان لاتاری باید قبل از مصاحبه توسط پزشکی که مورد تایید سفارت آمریکاست، چکاپ شوند و نتیجه معاینات پزشکی را در روز مصاحبه به همراه داشته باشند. دقت داشته باشید باید مدتها قبل از مصاحبه از پزشک مربوطه وقت بگیرید که در زمان مناسب معاینه پزشکی شما انجام شود تا مشکلی برای مصاحبه و پروسه کاریتان به وجود نیاید. اگر در زمان مناسبی موفق نشوید از پزشک مربوطه وقت بگیرید، زمان مصاحبه اتان به تعویق می افتد و متحمل استرس و فشارهای روحی می شوید. در نهایت ممکن است این موارد در نحوه انجام مصاحبه اتان تاثیرگذار باشند.

مصاحبه برندگان لاتاری گرین کارت

لاتاری

و در نهایت، برندگان لاتاری باید با آفیسری که مسئول تصمیم گیری ویزایشان است، مصاحبه کنند. این شخص تشخیص می دهد که آیا برنده لاتاری صلاحیت لازم برای مهاجرت به آمریکا را دارد یا خیر. مصاحبه برنده لاتاری بسیار حساس و تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین حتما قبل از مصاحبه، سوال و جواب های احتمالی را با خودتان مرور کنید و از نحوه انجام آن آگاهی کسب کنید. از تجربه برندگان سال های گذشته و اشتباهات معمول آن مطلع شوید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

اما شرایط زندگی و کار در آمریکا برای برندگان لاتاری گرین کارت چگونه است و آنان بعد از ورود به آمریکا چکارهایی باید انجام دهند؟

شرایط زندگی برندگان لاتاری در امریکا به چه صورت است؟

“زندگی در امریکا چه برای برندگان لاتاری و چه برای سایر مهاجران، هیجان انگیز و با فرصت های بیشماری برای رشد و ارتقا چه از لحاظ فردی چه از لحاظ موقیعیتی و شغل همراه خواهد بود. بنابراین اگر به دنبال پیشرفت هستید و می خواهید رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید از قرعه ای که به نامتان افتاده و فرصت طلایی که در اختیارتان قرار گرفته بی توجه عبور نکنید.

ایالات متحده امریکا به عنوان چهارمین کشور پهناور و سومین کشور پر جمعیت دنیا ممکن است رویای خیلی از افراد برای زندگی باشد. زیرا این کشور یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان را در اختیار دارد تا جاییکه تولید ناخالص داخلی آن نزدیک به ۲۱.۵تریلیون دلار است. بنابراین امریکا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان و شهروندان امریکایی از سطح رفاهی خوبی برخوردارند؛ به طوریکه نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. از طرفی امریکا کشور مهاجر پذیری است و هرساله مهاجران زیادی از سراسر دنیا دارد. جالب است بدانید همه این مهاجران در صورت گرفتن گرین کارت امریکا که مجوز سکونت دائم در این کشور است می توانند از کلیه حقوق و مزایایی که شهروندان امریکایی از آن برخوردارند بهره مند شوند.”

 

برندگان لاتاری بعد از ورود به آمریکا باید چکار کنند؟

برندگان لاتاری بعد از ورود به آمریکا و دریافت گرین کارت این کشور می توانند آزادانه در آنجا زندگی و کار کنند. آنها حتی می توانند شغل دولتی داشته باشند. اما پیدا کردن شغل به عهده خود فرد است. دولت امریکا بر خلاف تصور خیلی از افراد قرار نیست به شما پول، خانه و کار بدهد. اما شما حتی با سرمایه کم و نداشتن توانایی مالی اما با کمک افراد و کارشناسان کاربلد مهاجرتی می توانید در امریکا کار و اسپانسر پیدا کنید و حداقل های ممکن را بعد از ورود به آمریکا برای خودتان فراهم کنید. اما پس از آن با توجه به درآمد دلاری، می توانید سطح زندگی قابل قبول و رضایت بخشی داشته باشید.

کلام آخر

اکنون که با مراحل کاری برندگان لاتاری و اطلاعات مورد نیازتان آشنا شدید، بهتر است بدانید پروسه گرفتن ویزای آمریکا ممکن است زمان بر باشد. اما برای آنکه در نهایت با موفقیت از آن خارج شوید بهتر است ریسک نکنید و از دانش و تجربه افراد و موسسات کار بلد و متخصص در زمینه لاتاری و مهاجرت به آمریکا نظیر کارت سبز کمک بگیرید تا بدون اشتباه و در سریعترین زمان ممکن به هدفتان برسید. این را بدانید گرفتن ویزا تا حد زیادی به نحوه انجام مراحل کاری برندگان لاتاری بستگی دارد و ممکن است به علت اشتباهی هر چند سهوی شانستان را برای گرفتن گرین کارت آمریکا و زندگی در کشوری که خاستگاه بسیاری از مردم جهان است، از دست بدهید. بنابراین همه احتمالات را در نظر داشته باشید و بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. به امید موفقیت تک تک شما عزیزان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو