نقد و بررسی سامسونگ A32 و شناخت قابلیت های آن

نقد و بررسی سامسونگ A32 و شناخت قابلیت های آن


منبع: آرگا

116

1400/2/18

15:14


چندماهی از عرضه گوشی جدید سامسونگ A32 می گذرد. این اسمارتفون نسبت به نسل قبل با تغییراتی در نمایشگر، دوربین و طراحی همراه شده است. از این رو قصد داریم در این مطلب به بررسی سامسونگ a32 بپردازیم تا با این میان رده اقتصادی بیشتر آشنا شوید.

گوشی هوشمند A32 در فوریه ۲۰۲۱ معرفی و روانه بازار شده است. سامسونگ محصول جدید و میان رده خود را در کنار باتری قدرتمند با تغییراتی در طراحی، نمایشگر و دوربین همراه ساخته تا نظر کاربران زیادی را به خود جلب سازد.

بررسی گوشی سامسونگ A32

دارای:

  • روشنایی عالی نمایشگر ۹۰ هرتزی
  • دوام باتری خوب
  • عملکرد خوب دوربین در نور روز
  • اندروید ۱۱ با وعده پشتیبانی نرم افزاری سه ساله

در مقابل:

  • بدنه جاذب لک و اثرانگشت
  • چیپست ضعیفتر از رقبا

چنانچه از کاربرنی هستید که از گوشی میان رده خود انتظار دوربین هایی با عملکرد رضایت بخش یا نمایشگری کم نظیر را دارید ،A32 سامسونگ می تواند گزینه مناسبی باشد. ولی اگر قدرت سخت افزاری اهمیت بیشتری دارد نگاهی به دیگر گزینه ها خالی از لطف نخواهد بود. A32 را نمی توان محصولی بدون نقص دانست چرا که حریفانی همچون پوکوX3، ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۱۰ شیائومی به خاطر تجهیز شدن به تراشه ای قدرتمندتر گزینه های مناسبتری برای طرفداران بازی های سنگین به حساب می آیند. اما جدای از این موارد گوشی جدید سامسونگ A32 5G نسبت به نسل قبلی با تغییرات متعددی همراه شده که از جمله آن به روز و جذابتر شدن ظاهر گوشی می باشد و ضمنا دوربین اصلی بزرگتر و نمایشگر آمولد ۹۰ هرتزی نیز جزو این تغییرات می باشند.

در ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ سامسونگ از کهکشانی جدید خود رونمایی کرد و اسمارتفون میان رده A32 در همین ماه با قیمتی حدود ۲۲۰ یورو روانه بازار کرد. این گوشی قصد دارد با تکیه بر جایگاه کهکشانی های پیشین سری A، نماینده کره ای ها در بازه قیمتی ۶-۷ میلیون تومان باشد. در قسمت سخت افزاری سامسونگ A32 تغییری رخ نداده و همانند گلکسی A31 پردازش های خود را با چیپست مدیاتک انجام می دهد که جای انتقاد دارد و می توانست در این رده قیمتی تراشه ای قدرتمندتر را به کار گیرد. به هر روی در ادامه مطلب با بررسی سامسونگ A32 همراه آرگا باشید تا ارزش خرید این میان رده بیشتر مشخص شود.

طراحی به روز و جذاب

سامسونگ A32 با طراحی به روز و بسیار جذاب به بازار عرضه می شود. بررسی ها نشان می دهد با در دست گرفتن گوشی سطح صاف و فوق العاده پنل پشتی توجه شما را به خود جلب می کند. به طور کلی اولین موردی که در گوشی سامسونگ A32 نظر شما را جلب می کند تغییر زیان طراحی آن می باشد. طراحی جدیدی که ظاهر سامسونگ می خواهد ان را با بعضی خصوصیات مشترک مانند چینش دوربین ها و بدنه مکعبی تر در همه مدل های سری جدید گلکسی A به کار ببندد. به لطف وزن ۱۸۴ گرمی و ابعاد ۸.۴*۷۳.۶*۱۵۸.۹ میلیمتر سامسونگ A32 به راحتی در دست جای گرفته و کاربر بدون احساس سنگینی در دست می تواند تایم طولانی از آن بهره ببرد.

متاسفانه برخلاف گلکسی ای ۷۲ و ای ۵۲ فاقد گواهی IP برای حصول اطمینان نسبی از مقاومت دستگاه در برابر گردو غبار یا آب می باشد. از این رو بیشتر از پیش مراقب گوشی خود باشید. بنابر استانداردهای مدرن طراحی سامسونگ A32 مینیمالیستی و فشرده محسوب شده و به عنوان گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی وزن زیادی ندارد.

همانطور که انتظار می رفت پنل پشتی دستگاه و فریم آن از جنس پلاستیک می باشد از این رو به راحتی جاذب اثر انگشت و لک بوده با این وجود کیفیت ساخت گوشی کاملا خوب می باشد و طراحی پلاستیکی پنل پشتی موجب شده نگرانی کمتری از شکستن دستگاه در اثر سقوط بر روی زمین داشته باشید. اگر سامسونگ در این دستگاه از پوشش ما بهره می برد علاوه بر زیباتر شدن A32 پنل پشتی کمتر مستعد لک و اثر انگشت می شد. از این رو اگر از قاب محافظ استفاده نمی کنید به همراه داشتن دستمال میکروفایبر اهمیت پیدا می کند.

ضمنا در این پنل ۴ سنسور دوربین بدون وجود هر گونه ماژولی در سمت چپ تعبیه شده اند. که این امر بر هر چه جذابتر شدن سامسونگ A32 افزوده است. به عبارت دیگر قاب پشتی سامسونگ A32 میزبان ۴ سنسور دوربین می باشد که سه دوربین آن مجزا از هم بوده و بیرون زدگی جزئی دارند.  و برخلاف ای ۷۲ و ای ۵۲ فاقد برآمدگی یکپارچه برای تفکیک دوربین ها از سطح بدنه هستند. سه سنسور چینش عمودی دارند و یک سنور در کنار فلش LED در سمت راست آن ها قرار دارد. اگر با فاصله داشتن سنسورها مشکل دارید می توانید با خرید یک قاب آن را رفع کنید البته از بروز آسیب به این سنسورها هم پیشگیری می شود.

در بررسی طراحی نمای جلویی این گوشی نمایشگری ۶.۴ اینچی به همراه ناچی در بالای آن و حاشیه نسبتا قطور در پایین را شاهد هستیم. این نمایشگر ۸۴.۶ درصد پنل جلویی سامسونگ A32 را به خود اختصاص داده است. این نما نسبت به نسل قبل تغییرات چندانی پیدا نکرده و نمایشگر در قسمت بالا و کناره ها دارای حاشیه های اندکی می باشد. دوربین سلفی نیز درون ناچ قطره ای بالای آن تعبیه شده است که پیشتر در گلکسی A31 شاهد آن بودیم. در ضمن پوشش گوریلاگلس ۵ شرکت کورنینگ از صفحه نمایش محافظت می کند. در طرف راست سامسونگ A32 کلیدهای پاور و ولوم حضور دارند.

در سمت چپ پورت دو سیمکارت نانو و کارت حافظه میکرو اس دی تعبیه شده است. در سمت بالا میکروفون دوم و در پایین دستگاه اسپیکر، درگاه شارژ USB 2.0 Type-C، میکروفون و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری حضور دارند و در جعبه گوشی خبری از هندزفری نمی باشد. قابل ذکر است در سامسونگ A32 برخلاف برادران بزرگترش اسپیکر استریو حضور ندارد و کره ای ها به اسپیکر مونو بسنده کرده اند. این اسپیکر حجم و کیفیت صدای چندان زیادی ندارد و متوسط ارزیابی می شود. ولی برای استفاده روزمره کفایت می کند.

نمایشگر آمولد

گوشی میان رده سامسونگ A32 از نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپرآمولد با رزولوشن ۱۰۸۰* ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹: ۲۰ بهره می برد و احاطه کردن بالای ۸۴ درصد نمای جلویی توسط آن برای گیمرها و افراد علاقمند به تماشای فیلم می تواند خبر خوبی باشد.  سایز نمایشگر بسیار خوب بوده و به همراه دیگر مشخصات سامسونگ A32 می تواند در جلب نظر کاربران بیشتر موثر واقع شود. حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر پنل اولد نمایشگر قرار گرفته که دقت و سرعت قابل قبولی هم دارد و بررسی ها نشان می دهد نسبت به نسل قبلی در سامسونگ A32 کمی پایین تر هدایت شده است. مکان حضور سنسور اثر انگشت در A31 و A32 مورد پسند بوده چرا که دسترسی راحتی دارد. ناگفته نماند در نسخه ۵G سامسونگ A32 این سنسور با کلید پاور ادغام شده است.

بررسی ها حاکی از آن است که وضوح و تراکم پیکسلی گوشی سامسونگ A32 برای علاقمندان به فیلم و سریال از نظر نمایش باکیفیت تصاویر، راضی کننده بوده و از سویی نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی آن خبر خوشی برای طرفداران بازی های شوتر اول شخص می باشد. البته این نرخ نوسازی ثابت بوده و از بهینه سازی نرخ تازه سازی صفحه نمایش برای کاهش مصرف باتری خبری نیست.

در نمایشگر این اسمارتفون همانند دیگر برندهی سامسونگ امکان تغییر پروفایل رنگی بین دو حالت Vivid , natural وجود دارد. حداکثر روشنایی نمایشگر به عدد فوق العاده ۱۲۰۰ نیت می رسد و پنل سامسونگ A32 هیچ کدام از استانداردهای HDR را پشتیبانی ندارد. به طور کلی نمایشگر این گوشی یکی از مناسبترین گزینه ها در بازه اقتصادی جهت کار در محیط های پرنور و تاریک می باشد. نمایشگر سامسونگ A32 به خاطر پوشش رنگی DCI P3 به همراه sRGB دقت رنگی بالا و نمایش متعادل رنگها را به ارمغان می آورد.

نرم افزار و سخت افزار

اسمارتفون جدید سامسونگ A32 در قسمت نرم افزاری به جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۱ مجهز شده و رابط کاربری One UI 3.0 آن را همراهی می کند. بی شک این موضوع می تواند خبر خوبی برای کاربران باشد و از سویی سامسونگ A32 را یک پله بالاتر از رقبا قرار می دهد. البته سامسونگ بروزرسانی نرم افزاری سه ساله را برای دارندگان اعضای کهکشانی های جدید شرکتش را داده است. از جمله تغییرات لانچر جدید اختصاصی سامسونگ اضافه شدن برنامه Google Discover برای علاقمندان به اخبار و مقالات، برنامه smart things find برای پیداکردن دستگاه های سامسونگی کاربر و آپدیت برنامه گیم لانچر برای دسترسی سریعتر به بازی ها و امکان فعالسازی گیم بوستر برای دستیابی به بعضی امکانات هنگام اجرای بازی مانند مخفی کردن تماس و پیام و تخمین تایم باقی مانده از شارژ باتری می باشند.

در ادامه سخت افزار گوشی سامسونگ A32 را مورد بررسی قرار می دهیم. این اسمارتفون همانند ای ۵۲ در دو نسخه ۴G, 5G روانه بازار شده که در نسخه ۴G تراشه دوازده نانومتری هلیو G80 مدیاتک و در نسخه ۵G تراشه هفت نانومتری Dimensity مدیاتک وظیفه پردازی دستگاه را برعهده دارد. تراشه هلیو G80 هشت هسه ای بوده که شامل ۴ هسته کورتکس A75 با فرکانس کاری ۲.۰گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می باشد. ضمنا پردازنده گرافیکی مالی G52 این تراشه را همراهی می کند که این موارد نشان از قدرت مطلوب تراشه در اجرای برنامه ها و بازی ها دارد. قابل ذکر است سامسونگ A32 در سه مدل متفاوت با حافظه رم و حافظه داخلی ۴/۶۴، ۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه می شود.

به طور معمول ۴ گیگابایت رم برای دستگاه کافی بوده ولی دوراندیشانه تر حافظه های رم ۶ و ۸ گیگابایت مناسبتر می باشند ولی اگر هزینه برای شما بیشتر اهمیت دارد حافظه رم ۴گیگابایت  با حافظه داخلی ۶۴گیگابایت نیز قابل قبول خواهد بود.

دوربین ۴گانه

سامسونگ A32 در پنل پشتی به دوربین های ۴ گانه با آرایشی عمودی و خاص مجهز شده است که شامل یک لنز اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی ۲۶ میلیمتری با دریچه دیافراگم F/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک لنز اولراواید ۸ مگاپیکسلی با پوشش ۱۲۳ درجه و دریچه دیافراگم F/2.2 و در نهایت دو لنز ماکر و سنجش عمق ۵ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.4 می باشند. سنسور اولتراواید با زاویه دید ۱۲۳ درجه در نوع خود قابل توجه بوده و ضمنا دوربین اصلی می تواند در محیط های کم نور عکس های فوق العاده ای را ثبت و ضبط نماید.

دوربین سلفی گوشی سامسونگ A32 از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2 برخوردار است.با دوربین های سامسونگ A32 می توانید تصاویر باکیفیتی را به ثبت برسانید. دوربین اصلی تصاویر با با جزئیات قابل قبول، رنج دینامیکی متوسط، نویز کم و رنگهای چشم نواز ثبت می کند و در شرایط محیطی پرنور جزئیات قسمت هایلایت از بین می رود و در بعضی مواقع عکس ها بیش از حالت طبیعی شارپنس دارند. همانطور که انتظار می رفت با کاهش نور محیط جزئیات تصاویر کمتر و نویز آن ها تاحدودی بیشتر می شود که به لطف قابلیت نایت به میزان قابل توجهی این ایراد رفع می شود. دوربین سلفی هم تصاویر را با جزئیات، گستره دینامکی و رنگهای رضایت بخشی به ثبت می رساند ولی در محیط های کم نور نویز تصاویر بیشتر شده و از جزئیات تاحد زیادی کاسته می شود. در بخش فیلمبرداری هم می توانید با دوربین های سامسونگ A32 به ضبط فیلم با کیفیت ۱۲۰fps ، ۱۰۸۰p  و ۴k با نرخ فریم ۳۰ بپردازید اما از قسمت ناامیدکننده دوربین در نسخه ۵G این گوشی نبود قابلیت فیلمبرداری ۴K می باشد.

باتری قدرتمند

سامسونگ محصول جدید خود را به باتری قدرتمند با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمری مجهز کرده که از قابلیت شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی دارد. توانمند بودن باتری نیز می تواند بر روی نظر کاربران در انتخاب محصول تاثیر زیادی داشته باشد که این موضوع برای گیمرها یا طرفداران تماشای فیلم و سریال که از تمام شدن سریع شارژ دستگاه ناراضی هستند اهمیت پیدا می کند. قابل ذکر است شارژ گوشی سامسونگ A32 با آدابتور ۱۵ واتی درون جعبه حدود یک ساعت و ۵ دقیقه طول می کشد.

سایر ویژگی های سامسونگ A32

گوشی جدید سامسونگ A32 در کنار تمام قابلیت هایی که اشاره شد از جدیدترین نسخه وای فای، بلوتوث، GPS و NFC ،شتاب سنج، سنسور مجاورت و قطب نما پشتیبانی می کند. ضمنا این دستگاه به قابلیت OTG هم مجهز شده است که می توان فلش را مستقیما به گوشی متصل کرد. ضمنا این اسمارتفون در رنگ های مشکی، سفید ، آبی و بنفش به بازار عرضه می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو