هویت معماری بندرلنگه حفظ می شود

منبع: همگردی

60

1400/2/18

15:32


ایرنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، هویت معماری بندرلنگه حفظ می شود.

عباس نوروزی اظهار داشت: شهر بندرلنگه دارای بافت تاریخی با ارزشی است که قدمت برخی خانه های قدیمی شهر به اواخر قاجاریه و اوایل پهلوی اول باز می گردد.

وی ادامه داد: این بناهای از نظر معماری و همچنین تاریخی دارای ارزش فراوانی برای هرمزگان و به خصوص منطقه غرب این استان هستند که بایستی حفظ شوند و در همین راستا با شهرداری بندرلنگه برای انعقاد تفاهم نامه ای به منظور مرمت بناهای تاریخی گفت وگو شد که با استقبال کرد.

وی اضافه کرد: مهمترین مساله در این خصوص برای مطالعه جذب اعتبار لازم برای مطالعه است که امیدواریم بتوان با حمایت های مسئولان هرمزگان و به خصوص مسئولان عالی در بودجه سال آینده لحاظ کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: نکته دیگری که باید در این رابطه به آن توجه کرد همکاری مردم برای مطالعه و بررسی بافت ها و بناهای تاریخی در جهت ثبت آنها در فهرست آثار ملی است که اگر این یاری و مطالبه باشد می توان اقدام های موثری برای بافت بندرلنگه و هر شهر و حتی روستای این استان انجام داد.

نوروزی تصریح کرد: درحال حاضر بافت دارای ارزش برای ثبت در بندرلنگه به دلیل توسعه و کم توجهی نسبت به حفظ بناهای با قدمت بالا به صورت لکه هایی منفصل از همدیگر درآمده اند که اگر هم اکنون به آنها توجه نشود احتمال دارد از این نیز کوچکتر شوند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از کوچکتر شدن این لکه ها در هر شهری علاوه بر مردم مسئولان شهری و شوراهای شهر اهمیت دارند که می توانند با آگاهی بخشی به مردم و تصویب برنامه های مراقبتی از هویت معماری شهر خود حفاظت و مراقبت کنند.

هویت معماری بندرلنگه حفظ می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو