چگونه با یک میلیونر ازدواج کنیم (How to Marry a Millionaire)

داستان فیلم :

سه زن در پی تصاحب مردان ثروتمند هستند اما در این راه عشق را تجربه می کنند و...

کارگردان :

ژان نگولسکو (Jean Negulesco‎): متولد ۲۶ فوریه ۱۹۰۰ در کرایووا، شهرستان دولژ، رومانی است.

در سال ۱۹۲۷ به نیویورک رفت و از اوایل دههٔ ۱۹۳۰ به عنوان دستیار تهیه‌کننده فعالیت سینمایی اش را آغاز کرد. در سال ۱۹۳۲ در فیلم «وداع با اسلحه» ساختهٔ فرانک بورزیگی، کارگردان واحد دوم شد. در سال‌های دههٔ ۱۹۳۰ در زمینهٔ فیلمنامه‌نویسی هم فعالیت می‌کرد.

در دههٔ ۱۹۴۰ فیلم «سه نفر و یک روز» را کارگردانی کرد. در دههٔ ۱۹۶۰ به اروپا رفت و فیلم‌های مشترک زیادی را با همکاری شرکت‌های کوچک اروپایی و هالیوودی ساخت.

در سال ۱۹۶۴ به ایران آمد و یک فیلم مشترک با استودیو مولن روژ را بازیگران و عوامل فنی ایرانی کارگردانی کرد که قهرمانان (فیلم ۱۹۷۰) نام داشت.

نگولسکو در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۳ ماربلا، اندلس، اسپانیا درگذشت.

منبع: ویکیپدیا

چگونه با یک میلیونر ازدواج کنیم (How to Marry a Millionaire)

بازیگران :

مرلین مونرو (Marilyn Monroe): مریلین مونرو در ۱ ژوئن سال ۱۹۲۶ میلادی در لس آنجلس به دنیا آمد. در ۹ سالگی به یتیم‌خانه سپرده شد و دو سال در آنجا بود، سپس در ۱۶ سالگی دوباره مجبور شده به یتیم خانه بازگردد.

 برای نجات از یتیم خانه در ۱۶ سالگی با گریس مک کی که کارگر کارخانه بود، ازدواج کرد.او پس از اینکه مدتی مدل عکاسی و نقاشی بود، بعد از چند بازی در نقش‌های کوچک، به خاطر زیبایی، استعداد طنزآمیز و توانایی بازیگری‌اش، توانست به یکی از مشهورترین ستارگان سینما، نماد جذابیت و زیبایی قرن بیستم تبدیل شود.

مونرو پیش از ورود به سینما، مدل عکاسیو سپس مدل نقاشی به نام ارل مورنشد. با تصویر پن­اپوی روی جلد مجله پ*ی بوی بود که این مجله به شهرت فراوان بین خاص و عام رسید.او در سال ۱۹۴۶ اولین قرارداد بازیگری را با کمپانی فاکس قرن بیستم بست و نام مریلین مونرو را در این زمان برای خود برگزید.در سال ۱۹۵۵ با آرتور میلرنمایشنامه‌ نویس معروف ازدواج کرد و یهودی شد. مریلین مونرو جوان در سال‌های آخر زندگی با شکست‌هایی مواجه شد و به افسردگی شدید دچار شد.

او روی پرده، یک زندگی رویایی بود که سینما ساخته بود، اما در دنیای واقعی مشکلات و تفاوتهایی داشت که مردم از مرلین مونروی محبوبشان انتظار نداشتند. شخصیت و انتظاراتی که سینما ساخت فراتر از توانایی‌ها و گاهی متفاوت با خواسته‌های او بود. وی در جایی گفته‌است: «من یک زن بازنده‌ام. مردها، زیادی از من انتظار دارند؛ به خاطر تصویری که از من ساخته شده و خودم هم در ساخت آن کمک کرده ام؛ من سمبلی از تنها چیزی هستم که مردان از آن استقبال می‌کنند»او یکی از مشهورترین ستارگان سینما، نماد جذابیت جنسی و ستاره پاپ در قرن بیستم است. برخی وی را جذاب‌ترین زن قرن بیستم دانسته‌اند و به اعتقاد رابین میور او پرعکس‌ترین چهره زن جهان است

وی در سال ۱۹۶۱ از آرتور میلر جدا شد و یک سال بعد درگذشت.

چگونه با یک میلیونر ازدواج کنیم (How to Marry a Millionaire)

بتی گریبل (Betty Grable):  بازیگر و رقصنده آمرِیکایی که ده سال پیاپی (از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۱) جزء ده ستاره پرفروش بوده که دراین بین در سال ۱۹۴۳ ستاره شمار یک و در هفت سال دیگر برترین ستاره زن بوده‌است.

پاهای او توسط شرکت Lloyd's of London بیش از یک میلیون دلار آمریکا بیمه شد. که ارزشی معادل ۲۰ میلیون پوند در سال ۱۹۹۸ داشته‌است.

لورن باکال (Lauren Bacall): لوران باکال : بوگارت و باکال یکی از زوج های محبوب هالیوود بودند و در طول ازدواجشان که 11 سال طول کشید، نقش های رمانتیک زیادی را بر پرده بردند.

آنها پیش از بازی در فیلم مشترکشان «داشتن یا نداشتن» به کارگردانی هاوارد هاوکس در سال 1944 با هم آشنا شده بودند. باکال در آن فیلم تنها 19 سال داشت و با این حال جفت خیلی مناسبی برای بوگارت 44 ساله محسوب می شد.

بسیاری از فیلم‌های باکال امروز از آثار کلاسیک سینما محسوب می شوند که «داشتن و نداشتن» و «خواب بزرگ» (1946)، «گذرگاه تاریک» (1947) و «کی لارگو» (1948) از جمله آنها هستند. او در فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» به کارگردانی سیدنی لومت هم خوش درخشید.

باکال یک بار برای بازی در نقش مادر باربارا استرایسند در فیلم «آینه دو چهره دارد» در سال 1996 نامزد جایزه اسکار شد. او در سال 2010 یک اسکار افتخاری برای حضورش در فیلم های دوران طلایی سینمای آمریکا از آکادمی گرفت.

چگونه با یک میلیونر ازدواج کنیم (How to Marry a Millionaire)

اما باکال بازیگر صحنه تئاتر هم بود و دو جایزه تونی برای بازی در نمایش‌های موزیکال دریافت کرد. یکی در سال 1970 برای «هلهله» و دیگری در سال 1981 برای «زن سال» که توسط کاترین هپبورن ازدوستان صمیمی او روی سن رفته بود.

باکال برنده جایزه سیسیل بی. دومیل هم بود که در سال 1992 برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد.

او دو کتاب خاطرات نیز نوشت که یکی با عنوان «روی پای خودم» در سال 1978 منتشر شد و جایزه کتاب ملی سال 1980 را از آن خود کرد و دیگری «حالا» در سال 1994 که به سال‌های سالخوردگی او و زندگی تنهایش اختصاص داشت.

باکال سال 1924 به دنیا آمده بود و تنها فرزنده یک خانواده مهاجر یهودی به آمریکا بود. او وقتی 6 سال داشت شاهد رفتن پدرش از کانون خانواده بود و با مادرش بزرگ شده بود. وی از نوجوانی جذب آکادمی هنرهای زیبای آمریکا شد و به کارهای هنری روی آورد.

باکال به عنوان همسر چهارم همفری بوگارت تا آخر عمر او در سال ۱۹۵۷ با او زندگی ‌کرد و بعدها گرچه قصد داشت با فرانک سیناترا ازدواج کند، اما از او دلشکسته شد و سرانجام با جیسون روباردز ازدواج کرد.

چگونه با یک میلیونر ازدواج کنیم (How to Marry a Millionaire)

نکاتی که احتمالا چگونه می توان با یک میلیونر ازدواج کرد (How to Marry a Millionaire) نمی دانید :

در بخشی از فیلم شخصیت لورن باکال می گوید:« من عاشق مردای بزرگتر هستم.. اون مرد پیرو نگاه کنید که در فیلم « ملکه آفریقایی » بازی میکنه..اسمش چیه؟!». اشاره باکال به همسر واقعی اش یعنی همفری بوگارت بود که در آن فیلم بازی کرده!

لورن باکال و بتی گرابل پس از بازی در این فیلم تبدیل به دوستان صمیمی یکدیگر شدند.

پیش از موفقیت مالی بزرگ فیلم، لورن باکال چندین سال به عنوان مدل فعالیت می کرد.

« چگونه می توان با یک میلیونر ازدواج کرد » یکی از اولین فیلم هایی بود که در آن موسیقی به صورت استریو ضبط و منتشر شد.

« چگونه می توان با یک میلیونر ازدواج کرد » یکی از اولین آثار کمپانی فاکس است که به صورت " سینما اسکوپ " منتشر شده است.

اگرچه در طول فیلم گفته می شود بروستر بسیار بزرگتر از لوکو است، اما در واقعیت فرد کلارک تنها 2 سال از بتی گرابل بزرگتر بود!

« چگونه می توان با یک میلیونر ازدواج کرد » چهارمین فیلم پرفروش سال 1953 بود.

این فیلم در 254 شات و 88 دقیقه ساخته شد. تعداد هر شات فیلم حدود 24 ثانیه بود که برای فیلمی در آن زمان زیاد بود.

بتی گرابل در جریان فیلمبرداری به دلیل سقوط دخترش از ارتفاع، فیلمبرداری را ترک کرد تا به سراغ دخترش برود. مرلین مونرو نیز مدتی بعد با گرابل تماس گرفت تا حال دخترش را بپرسد. گرابل سال ها پس از مرگ مونرو گفت که در آن مقطع، مرلین مونرو تنها فردی از عوامل فیلم بود که با او تماس گرفت و درباره حال دخترش از او سوال کرد.

 

نازنین آفاق

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

چگونه می توان با یک میلیونر ازدواج کرد (How to Marry a Millionaire)

چگونه با یک میلیونر ازدواج کنیم (How to Marry a Millionaire)

کارگردان : ژان نگلسکو

نویسنده : نونالی جانسون

بازیگران :

مرلین مونرو / پولا

بتی گرابل / لوکو

لورن باکال / شاتز

زمان : 95 دقیقه

محصول : 1953

مهمترین افتخارات : نامزد اسکار بهترین طراحی لباس.