نقاشی ۷ سانتی‌متری داوینچی که ۱۲ میلیون پوند می‌ارزد/ عکس

منبع: ایران آرت

88

1400/2/18

19:48


پیش‌بینی می‌شود طراحی "سر خرس" اثر لئوناردو داوینچی 12 میلیون پوند در کریستیز فرخته شود.

ایران آرت: یک طراحی از لئوناردو داوینچی نقاش، مجسمه‌ساز و دانشمند قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی در ماه ژولای به فروش گذاشته می‌شود. این نقاشی با عنوان سر خرس ( Head of a Bear) قبل از حراج در نیویورک و هنگ‌کنگ به نمایش درخواهد آمد و انتظار می‌رود قیمتی بین ۸ تا ۱۲ میلیون پوند داشته باشد.

بن هال، استاد کارشناس نقاشی سابق در کریستیز این نقاشی را یکی از مهم‌ترین آثار دوره رنسانس می‌داند که هنوز در دست مالکان خصوصی است. او می‌گوید: این اثر در طول قرون متمادی در دست مجموعه‌داران آثار اساتید بزرگ بوده است و مالک کنونی آن از سال ۲۰۰۸ صاحب این نقاشی بوده است.

او ادامه می‌دهد: این نقاشی در سراسر دنیا تحسین شده است و موزه‌های بزرگ آن را در معرض نمایش قرار داده‌اند و کریستیز این افتخار را دارد که این اثر از داوینچی را در فصل جاری وارد بازار کند.

http://bia2safa.net/goto/file/image/2474582

به گزارش همشهری آنلاین، سر خرس که ابعاد آن ۷ سانتی‌متر در ۷ سانتی‌متر است، با تکنیک سیلورپوینت روی کاغذ صورتی کم‌رنگ-بژ کشیده شده است. این نقاشی قبلا در نمایشگاه‌هایی به نمایش گذاشته شده، از جمله در گالری ملی لندن در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به عنوان بخشی از نمایشگاه آثار لئوناردو داوینچی. پیش از حراج نیز بار دیگر در لندن به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو