معرفی تعدادی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی

معرفی تعدادی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی


منبع: همگردی

240

1400/2/18

20:00


دبی شهری تفریحی و محل گذراندن تعطیلات در امارات متحده عربی است. این شهر که مراکز خرید و ساختمانهای چندین طبقه دارد، از یک منطقه دورافتاده کویری به یک مکان گردشگری تغییر شکل داد و اکنون تبدیل به مکانی شده است که گردشگران زیادی برای خرید، آفتاب گرفتن و خوشگذرانی در کنار خانواده به اینجا می آیند. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی دبی همراه باشید تا شما را با تعدادی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف دبی برایتان جالب خواهد بود.

برج خلیفه

مشهورترین ساختمان دبی، برج خلیفه است که 829.8 متر ارتفاع دارد. برای اکثر بازدیدکنندگان، رفتن به عرشه مشاهده که در طبقه 124 ام این مکان است، یکی از کارهایی بوده که می خواهند حتما انجام دهند. قبل از رفتن به عرشه مشاهده، در جلوی آسانسور پرسرعتی که به آنجا می رود، یک برنامه چند رسانه ای در مورد دبی و برج خلیفه ارائه می شود. عرشه مشاهده یک زاویه دید 360 دارد که میتوان از بالای آن چشم اندازی از شهر را تماشا کرد. بازدید در شب در بین عکاسان بسیار محبوب است، زیرا شب ها که چراغ ها روشن می شوند، چشم انداز بسیار زیبایی از معروف ترین جاذبه های دیدنی دبی نمایان می گردد. برای اینکه در صف های طولانی گیر نیفتید، بلیط ورودی برترین را خریداری کنید، مخصوصا اگر قصد دارید فقط برای تعطیلات آخر هفته به اینجا سفر کنید.

بیشتر بخوانیدبرج خلیفه دبی را بشناسید | شاهکار معماری جهان

برج خلیفه

موزه دبی

موزه دبی برای دفاع از نهر دبی در سال 1787 ساخته شد. دیوارهای این مورد از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی از بلوک های مرجانی سنتی درست شده اند. طبقه بالایی با تیرک های چوبی نگه داشته شده و سقف از برگهای درخت نخل، گل و گچ ساخته شده است. در گذشته، این مورد از دیدنی های معروف دبی محل اقامت خانواده حکمران بوده و مقر حکومت، پادگان و زندان در آن قرار داشتند. در سال 1971 بازسازی شده و اکنون تبدیل به موزه بزرگ شهر گشته است. در ورودی آن یک نمایشگاه از نقشه های قدیمی امارات و دبی وجود دارد که گسترش آن را پس از رونق نفت در منطقه نشان می دهد.

در حیاط آن چند قایق سنتی و یک خانه با برگ درختان نخل قرار دارند. در سالن سمت راست، تسلیحات وجود داشته و در سالن های سمت چپ ابزارآلات موسیقی اماراتی دیده می شوند. در طبقه پایین، نمایشگاه هایی وجود دارند که جنبه های مختلف زندگی اماراتی سنتی و همچنین مصنوعاتی که از قبرهای 3000 تا 4000 ساله بدست آمده اند را به نمایش می گذارند.

موزه دبی

محله بستکیه

محله بستکیه در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا خانه تجار ثروتمند ایرانی شود؛ کسانی که اغلب به تجارت مروارید و منسوجات مشغول بودند و به دلیل اینکه تجارت اینجا مالیات نداشت، به دبی می آمدند. بستکیا بخش شرقی بور دبی را اشغال کرده است. در بالای ساختمان های مرجانی و آهکی اینجا برج های بادگیر وجود دارند که به خوبی محفوظ مانده اند و برج های بادگیر در اینجا به نوعی تهویه هوای اولیه هستند. احتمالا تجار ایرانی این عنصر معماری را به خلیج انتقال داده اند. کوچه های باریک این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی دبی حال و هوای دنیای قدیم را منتقل می کنند.

بیشتر بخوانیدمحله بستکیه، جاذبه ای فراموش نشدنی در قلب دبی

محله بستکیه

خانه شیخ سعید المکتوم

شیخ سعید المکتوم از سال 1921 تا 1958 حاکم دبی بود و محل اقامت سابقش به عنوان یک موزه بازسازی و نگه داشته شده است. خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شد تا بتواند فعالیت کشتیرانی را از بالکن مشاهده کند. این ساختمان در گذر زمان ویران شد، اما خانه فعلی در کنار مکان اصلی بازسازی گشت. این مورد از دیدنی های معروف دبی کاملا به سبک مدل اصلی درست شده و مانند آن از ترکیب درهای چوبی حکاکی شده، صفحات چوبی مشبک در سراسر پنجره ها و صفحات تهویه گچی با طرح های هندسی بنا گشت. سی اتاق در اطراف حیاط مرکزی قرار دارند که بالای آنها برج بادگیر دیده می شود. قسمت دریایی موزه دارای عکسهایی از ماهیگیری، صید مروارید و ساخت قایق بوده و در سراسر این ساختمان نامه ها، نقشه ها، سکه ها و تمبرها به نمایش گذاشته شده اند.

خانه شیخ سعید المکتوم

نهر دبی

نهر دبی شهر را به قسمت "دیرا"در شمال و "بور دبیتو" در جنوب تقسیم می کند. این مورد از دیدنی های معروف دبی نقش مهمی در رشد این شهر داشته و اولین مهاجران برای ماهیگیری و صید مروارید به اینجا جذب شدند. از 4000 سال پیش، روستاهای کوچک در امتداد این نهر رشد کردند و از دهه 1830 قبیله بنی یاس در این منطقه مستقر شد. هنوز هم معامله گران کوچک از سراسر خلیج فارس از آن استفاده می کنند. برخی از این کشتی ها بیش از صد سال است که در اینجا لنگر انداخته اند. می توانید از اینجا بازدید و بارگیری و تخلیه بار کشتی ها را تماشا کنید.

نهر دبی

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا طبق نظر بسیاری از مردم، زیباترین مسجد دبی است. این ساختمان سنگی در قرون وسطی فاطمی ساخته شده و دارای دو مناره با جزییات و ظریف کاری های بسیار هست. این مورد از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی به خصوص در غروب که با نورافکن ها روشن می شود، بسیار جذاب و دیدنی است. مرکز تفکر فرهنگی شیخ محمد بن راشد تورهای مخصوصی برای مسجد طراحی کرده و تلاش می کند تا درک درستی از ایمان مسلمان ها ایجاد نماید. تورهای این مورد از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی همه روزه از ساعت 10 صبح آغاز می شوند، به جز جمعه ها.

بیشتر بخوانیدمسجد جمیرا | مسجد باشکوه و دیدنی جمیرا دبی

مسجد جمیرا

خیابان شیخ زاید

خیابان شیخ زاید، اصلی ترین جاده دبی و یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی دبی است که در ناحیه مدرن و تجاری شهر قرار دارد. در تمام طول مسیر این بزرگراه وسیع که هشت لاین دارد، برج های بلند دیده می شوند. این چشم انداز از آسمان خراش های مشهور یک برتری بزرگ برای دبی هست. برج تجارت جهانی دبی یک عرشه مشاهده در طبقه بالای خود دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا چشم انداز وسیعی از شهر را تماشا کنند. پارک طلا و الماس هم مکان خوبی برای علاقمندان به طلا و جواهر هستند، زیرا 118 تولید کننده و 30 خرده فروش جواهرات در آنها دیده می شوند.

خیابان شیخ زاید

دهکده میراث و دهکده غواصی

معماری، فرهنگ و میراث دریایی دبی در این دو دهکده به نمایش گذاشته شده است. در آنجا هر چیزی که به صید مروارید و ساخت کشتی های عربی قدیمی مربوط باشد، نشان داده شد. زندگی سنتی و بدوی روستای ساحلی با خانه های ایرانی، قهوه خانه سنتی و یک بازار کوچک که سفالگران و بافندگان کارهای دست ساز خود را در آن قرار می دهند، در آنجا بازسازی شده است. موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل اجرا شده و بازدیدکنندگان می توانند از پزشکان طب سنتی این مورد از دیدنی های معروف دبی مشاوره بگیرند.

دهکده غواصی

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی در طبقه پایین مرکز خرید دبی قرار دارد. اگر وارد باغ وحش زیر آب شوید، می توانید در میان تونل های آکواریوم راه بروید و از این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی دبی بازدید کنید. فعالیت های مختلف به شما کمک می کنند تا نگاه دقیقتری به زندگی دریایی داشته باشید. تورهای قایق های شیشه ای نیز در اینجا بسیار محبوب هستند.

بیشتر بخوانیددیدنی های آکواریوم دبی، تجربه زیبایی در زیر آب

آکواریوم دبی

برج العرب

برج العرب 321 متر ارتفاع دارد و در جزیره مصنوعی در خط ساحلی دبی قرار گرفته است. طرح آن مانند یک بادبان کشتی عربی قدیمی بوده و نمای خارجی ساختمان شب ها با نورپردازی های رنگارنگ روشن می شود. برج العرب یکی از گران ترین هتل های جهان است و لوکس ترین سوئیت ها را دارد. کسانی که از نظر مالی هیچ محدودیتی ندارند، می توانند برای شام به رستوران زیر آب المهارا بروند. رستوران این مورد از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی از سقف تا کف از جنس شیشه بوده و می توانید موقع غذا خوردن جانداران دریایی را تماشا کنید یا می توانید برای ناهار به رستوران سبک کالیفرنیایی آنجا بروید.

بیشتر بخوانیدمعماری برج العرب، بلندترین هتل هفت ستاره دنیا

برج العرب

ساحل جمیرا

این ساحل باریک شنی سفید از مکانهای مورد علاقه بازدیدکنندگان دبی است. این ساحل امکانات فوق العاده ای دارد و صندلی های فراوان برای آفتاب گرفتن، رستوران ها و ورزش های آبی مانند جت اسکی در اینجا ارائه می شوند. وقتی به این ناحیه می آیید، حتما سری هم به بنای تاریخی مجلس غرفه ام الشیف بزنید که در فاصله کمی از ساحل قرار دارد. در سال 1955 ساخته شد و استراحتگاه تابستانی مرحوم شیخ رشید بن سعید المکتوم بود.

ساحل جمیرا

مرکز خرید امارات

مرکز خرید امارات یکی از مشهورترین مراکز خرید شهر است. شیب های سرپوشیده اسکی با تله کابین و محوطه پنگوئن ها تکمیل شده و دمای آنجا روی منفی 4 درجه نگه داشته می شود. یک مجتمع سینما و مرکز تفریحی خانوادگی در آنجا قرار دارد که هم برای بچه ها سرگرم کننده است هم بزرگسالان.

مرکز خرید امارات

دنیای ماجراجویی آی ام جی

این تم پارک بازی و سرگرمی های سه بعدی کامپیوتری دارد که هم برای کودکان مفرح است هم برای بزرگسالان. یک منطقه بطور کامل به شخصیت های شگفت انگیزان اختصاص دارد، یک منطقه دیگر به تم بازی های دایناسوری و منطقه دیگر مختص شبکه های کارتونی هست.

دنیای ماجراجویی آی ام جی

اپرای دبی

ساختمان جدید و مجلل اپرا دبی در اواسط سال 2016 افتتاح شد و اکنون به مرکز فرهنگی و سرگرمی دبی تبدیل گشته است. این مکان سالانه میزبان تئاترهای موزیکال مشهور، کنسرت های سطح جهانی، اپرا، رقص باله و موسیقی کلاسیک بوده و برنامه های کوچک، کمدی ها و انواع کنسرت های کوچکتر م در اینجا برگزار می شوند. این ساختمان تئاتر که 2000 صندلی دارد، با دیوارهایی از جنس فولاد و شیشه ساخته شده است.

اپرای دبی

ساحل کایت

این ساحل بلند شنی سفید که در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد، نه تنها یک مقصد گردشگری عالی برای آفتاب گرفتن است، بلکه یک مکان فوق العاده برای شنا و استراحت کردن بر روی شن ها هست. این مورد از دیدنی های معروف دبی به دلیل اینکه برترین مقصد کایت سواری دبی بوده، شهرت دارد.

ساحل کایت

منطقه هنری السرکال

بخش قدیمی منطقه صنعتی القوز به مرکز اصلی هنر دبی تبدیل گشته و اکنون برخی از مشهورترین گالری های هنری معاصر را در خود جای داده است. گالری های بزرگی مانند گالری هنر سبز، خط سوم و گالری ایام در اینجا قرار دارند. هدف این منطقه هنری، تمرکز بر کارهای هنرمندان برجسته و همچنین پیدا کردن استعدادهای جدید خاورمیانه است.

منطقه هنری السرکال

پارک آبی آکواونچر

پارک آبی آکواونچر مکانی فوق العاده برای استراحت کردن و تماشای مناظر است. انواع سرسره های آبی با کیفیت و یک سرسره آبی 9 طبقه در این مکان قرار دارند. همچنین، میتوان با کلاه های ایمنی مخصوص به گشت و گذار در زیر آب پرداخت. علاوه بر این ها، یک منطقه بازی مخصوص کودکان دارد. در نهایت، وقتی تمام انرژی خود را صرف آب بازی کردید، می توانید در ساحل شنی سفید اینجا که 700 متر وسعت دارد، استراحت کنید.

پارک آبی آکواونچر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو