نقد بازی Resident Evil Village

داستان این بازی درباره چیست ؟

ایتان و میا پس از وقایع « رزیدنت اویل 7 » صاحب دختری شده اند و در بخشی از اروپا زندگی خودشان را آغاز کرده اند تا اینکه کریس ردفیلد از راه می رسد و باعث می شود ایتان خودش را در دهکده ای عجیب بیابد و در پی یافتن دخترش رز باشد.

این بازی بر روی چه کنسول هایی عرضه شده؟

« Resident Evil Village » بر روی کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس ایکس و ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، PC و گوگل استادیا منتشر شده است.

سبک این بازی چیست؟

« Resident Evil Village » این بار نیز پس از تجربه موفق « رزیدنت اویل 7 » به صورت اول شخص ساخته شده و در سبک Action Adventure, Survival روانه بازار شده است.

ناشر این بازی کدام کمپانی است؟        

 

Resident Evil Village

Capcom

این بازی مناسب کدام رده سنی است؟

« رزیدنت اویل 8 » با درجه بندی سنی M یعنی بزرگسالان منتشر شده و مناسب افراد کم سن و سال نیست.

نکات مثبت بازی ؟

کپکام توجه ویژه ای به روند بازی داشته و دیگر خبری از اشتباهات نسخه های بازسازی « رزیدنت اویل » در این قسمت نیست. معماهای قابل قبول و منطقی، تراز اکشن و بخش معمایی بازی را تا حد زیادی حفظ کرده است.

تنوع دشمنان بازی زیاد و مکانیزم مبارزه با آن ها نیز متفاوت است. این تنوع باعث می شود گیمرها کمتر با عناصر تکرار در طول بازی مواجه شوند.

سازنگان بازی به خوبی از نقاط قوت چند عنوان قبلی « رزیدنت اویل » مطلع بوده اند و سعی در حفظ آن داشته اند. مانند شخصیت Lady Dimitrescu که تجربه ای شبیه به Mr.X را برای گیمرها به همراه دارد.

طراحی هنری بازی « Resident Evil Village » یکی از بهترین ها در سری بازی های « رزیدنت اویل » محسوب می شود. طراحی مراحل از جزئیات بالایی برخوردار است و کم کاری مشاهده نمی شود.

انیمیشن های بازی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و کمتر ایرادی در این بخش مشاهده می شود. با اینکه نباید انتظار خیلی زیادی از فیزیک بازی داشته باشیم، اما روی هم رفته « Resident Evil Village » کمتر از هر زمان دیگری دچار باگ، مخصوصاً در زمان شلیک به دشمنان می شود.

Resident Evil Village

نکات منفی بازی ؟

« Resident Evil Village » تا نیمی از بازی تمرکز خودش رو حفظ کرده و به ریشه های این سری وفادار باقی مانده است. اما در اواخر بازی حال و هوای « Serious Sam » به خود می گیرد و تبدیل به اکشن محض می شود!

فارغ از طراحی هنری و نورپردازی خوب که به لطف Ray tracing انجام شده، باید اعتراف کرد که «Resident Evil Village » هنوز کیفیت یک بازی نسل نهمی را ندارد و مشکلات گرافیکی محیط در هنگام نزدیک شدن به سازه ها خودش را نشان می دهد.

به طور کلی روند « رزیدنت اویل » از یک بازی ترسناک به یک بازی اکشن تغییر یافته که شاید این مورد برای طرفداران قدیمی این عنوان خیلی خوشایند نباشد.

آیا این بازی ارزش خرید دارد؟

قطعاً و بدون شک! « Resident Evil Village » یک تجربه عالی دیگر برای طرفداران سری « رزیدنت اویل » محسوب می شود که می تواند رضایت گیمرها را به همراه داشته باشد. اما اگر از قبل خیلی سخت گیر بودید و انتظار یک شاهکار بی نظیر را از کپکام داشتید، باید بگویم که « Resident Evil Village » شاهکار نیست و تنها می توان از آن به عنوان یک بازی بسیار خوب یاد کرد که حتماً ارزش خرید دارد.

Resident Evil Village

 

ایلیا آرمانی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید